Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je niet komt, Nankurunaisa.
Ik snap het ook niet hoor, uitnodigingen. Man was gisteren jarig. Ik vond het al heel wat dat zoon er was :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je 4 mensen mag uitnodigen, wilt niet zeggen dat dit ook moet. Ben altijd bang dat ik iemand beledig.
Nankurunaisa schreef:
19-10-2020 21:36
Ja soms is het wel slim om van huisarts te wisselen, dat heb ik ook gemerkt.

Ik krijg nu een uitnodiging voor een verjaardag zaterdag.. pff daar zit toch niemand op te wachten nu ?! Snap ik niet en nu weet ik niet wat ik moet zeggen.
Als je niet wil, dat gewoon aangeven.
Alle reacties Link kopieren
Als er inderdaad niet meer dan 4 mensen komen, kun je voor jezelf nog bedenken of je de ruimte groot genoeg vindt. Bij ons in de woonkamer zou het makkelijk kunnen, qua afstand, bij m'n schoonzus niet.

Maar je kunt en mag ook gewoon zeggen dat je het nu niet ziet zitten. Als mensen dat niet begrijpen, lijkt me dat heel lastig, maar toch ligt dat bij hen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd Dreamer!!

Nankuru, gewoon zeggen ik kom niet, ik vind dat niet verstandig nu tijdens Corona.
En als ze daar geen begrip voor hebben, jammer dan.

Mijn broer feest en fuift er ook lustig op los. Prima. Maar mij zie je daar dus niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nog gefeliciteerd met je man Dreamer :)

Gewoon weigeren Nanku. Als jij je er niet goed bij voelt, niet gaan. Ik zou vorige week ook een verjaardag hebben van een familielid en mijn moeder vond het erg vreemd dat ik niet ging.. Ja mam, ik ga niet in een krappe huiskamer zitten met een gestresste jarige. Ik ga wel als alles wat normaler is. Daarnaast kon ik niet eens gaan want ik werd die dag getest. Maar van tevoren had ik al besloten niet te gaan.

Mijn vader is deze week jarig en we zouden uit eten gaan. Nu hebben we dat maar verplaatst naar een moment dat alles weer wat normaler is.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook zeggen: ik was in maart jarig, toen uiteraard niets doorging. M'n moeder ook, m'n zoon in mei. Een vriendin moest in april haar feest voor haar 50e afzeggen. Ik vind een verjaardag niet zó belangrijk, dat het niet een keertje overgeslagen kan worden. En natuurlijk is dat niet voor iedereen leuk. En als iemand erg ziek is en mogelijk niet heel lang meer heeft (en dan bedoel ik ook nog in jaren) dan zou ik misschien op een ander tijdstip gaan, alleen met m'n man. Maar dat zijn echt afwegingen, die je zelf moet maken. En als het niet goed voelt, ga je niet.

Anyways, goodmeurning :sun:
Of Bom Dia :lol:

Verder niet veel te vertellen. Pijn, moe, enz. Het is allemaal bekend ;-))

Fijne dag iedereen.
Later is nu
Gefeliciteerd met je man Dreamer! En jij vast met je vader Kwebbel!
Goedemorgen,

Ik heb gisteravond maar weer een diazepam genomen in de hoop weer eens goed te slapen en dat is redelijk gelukt. Ook zijn mijn nekspieren weer wat meer ontspannen en heb ik voor het eerst sinds donderdag eens (nagenoeg) geen hoofdpijn en voel ik me weer helder.

Vanochtend telefonische afspraken met de anesthesist en verpleegkundige, vanmiddag revalidatie. Vanavond nog een Teams vergadering.

De sessie met de psycholoog van gisteren heeft er wel weer ingehakt, dat houdt me nog wel bezig.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Heftig dat die sessies er zo inhakken, Bridge. Wel lekker dat je goed geslapen hebt.

Over spierspanning: ik merk dat ik bijna continu m'n kaakspieren gespannen heb. Ben nu echt meerdere keren per dag(deel) bezig dit echt bewust te ontspannen. Dat is nog best lastig. En ik merk dat ik daar kiespijn van krijg.
Later is nu
Dreamer schreef:
20-10-2020 09:06
Heftig dat die sessies er zo inhakken, Bridge. Wel lekker dat je goed geslapen hebt.

Over spierspanning: ik merk dat ik bijna continu m'n kaakspieren gespannen heb. Ben nu echt meerdere keren per dag(deel) bezig dit echt bewust te ontspannen. Dat is nog best lastig. En ik merk dat ik daar kiespijn van krijg.
Jammer dat ik de diazepam niet meer dagelijks mag gebruiken :P

Ik klem in bed mijn kaken nogal eens stijf op elkaar. Gelukkig merk ik dat ook snel en kan ik dat wel weer ontspannen. Sowieso ben ik, dankzij een fysiotherapeut van tien jaar geleden, me vrij goed bewust van de aanspanning en ontspanning van mijn spieren, ook de onbewuste aanspanning. Dat scheelt me best wel in pijn.
Net de anesthesist gesproken en de operatie mag definitief doorgaan :P Nou ja, corona kan het nog in de war schoppen natuurlijk.
Aardige man, maar ik vond het wel weer vervelend dat hij de opmerking maakte dat de ingreep vast veel verbetering gaat brengen. Dat wil ik niet horen als ik van mijn eigen artsen moet leren leven met de beperkingen en te horen heb gekregen dat de ingreep geen wondermiddel is en ze geen relevante verbeteringen verwachten.

Maar goed, dat moet ik naast me neerleggen. Deze anesthesist is immers niet mijn arts.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet Bridge. Het balletje kan heel misschien ook de andere kant op rollen. En zelfs als het maar iets in pijn scheelt , is dat meegenomen.
Voor wanneer staat de ingreep gepland? In jouw regio of verder weg?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
20-10-2020 10:21
Wie weet Bridge. Het balletje kan heel misschien ook de andere kant op rollen. En zelfs als het maar iets in pijn scheelt , is dat meegenomen.
Voor wanneer staat de ingreep gepland? In jouw regio of verder weg?
Er is teveel zenuwschade en er zit nog een hernia. Dus vandaar de uitspraken van mijn eigen artsen.

De ingreep staat gepland voor 18 november. 2 november heb ik nog een poliklinische afspraak om de ingreep door te spreken.

En inderdaad, als het ook maar iets in pijn scheelt, zijn we al blij. Uiteindelijk moet ik van de pijnmedicatie af dus moeten er alternatieven gevonden worden.
Bridge35 schreef:
20-10-2020 08:34
Gefeliciteerd met je man Dreamer! En jij vast met je vader Kwebbel!
Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
19-10-2020 19:40
Ja, lijkt akelig veel op een UWV keuring :(

Mijn huisarts denkt dat ik wel in aanmerking kom voor een kaart, gezien mijn situatie.
Wat fijn dat je in ieder geval al voor de keuring mag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
19-10-2020 21:36
Ja soms is het wel slim om van huisarts te wisselen, dat heb ik ook gemerkt.

Ik krijg nu een uitnodiging voor een verjaardag zaterdag.. pff daar zit toch niemand op te wachten nu ?! Snap ik niet en nu weet ik niet wat ik moet zeggen.
Ligt eraan of je de enige bezoekers bent 😉.

Mijn jongste is vrijdag jarig. Mijn ouders komen vrijdag. Vriend en kids zaterdag. Verder niemand.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
20-10-2020 09:47
Jammer dat ik de diazepam niet meer dagelijks mag gebruiken :P

Ik klem in bed mijn kaken nogal eens stijf op elkaar. Gelukkig merk ik dat ook snel en kan ik dat wel weer ontspannen. Sowieso ben ik, dankzij een fysiotherapeut van tien jaar geleden, me vrij goed bewust van de aanspanning en ontspanning van mijn spieren, ook de onbewuste aanspanning. Dat scheelt me best wel in pijn.
Ik doe het ook ‘s nachts. Komt van de hoofdpijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bridge, spannend (en ook best confronterend) die keuring voor invalideparkeerkaart. Ik heb een paar cliënten die hem ook inmiddels hebben en die hebben allebei een fijne keuringsarts gehad. Hopelijk is dat ook bij jou zo.

Hier niks te melden. Nu even thuis wat eten en dadelijk weer naar cliënt. Daarna ook maar even voor de zekerheid boodschappen doen. Dat had ik eigenlijk voor morgen gepland staan maar stel dat de uitslag positief is.. Beter vandaag maar even doen.
Alle reacties Link kopieren
Bridge spannend al die onderzoeken en gesprekken. Daar kun je ook flink spierspanning van krijgen.

Dreamer nog gefeliciteerd met je man.

Kwebbel spannend alle testen in jouw omgeving. Hopelijk hoef je niet in quarantaine.

Lientje super goed gedaan de oefentoets.

Wij hebben nu vakantie, heerlijk. Morgen gaan we lekker een dagje weg, ’s avonds overnachten we in een hotel en donderdag gaan we naar de Efteling. Dat wordt een flinke aanslag op mijn lijf dus ik bereid me er op voor dat ik de rest van de week niets meer kan, maar dat zien we dan wel weer.
"After all this time?" "Always."
Veel plezier Severus!

Ik kom net van revalidatie. De fysiotherapeut heeft meteen even mijn nek behandeld dus hopelijk scheelt dat wat de komende dagen.
suzyqfive schreef:
20-10-2020 12:17
Wat fijn dat je in ieder geval al voor de keuring mag.
Zeker. Fijn dat het zo vlot is.
Kwebbeltje91 schreef:
20-10-2020 12:30
Bridge, spannend (en ook best confronterend) die keuring voor invalideparkeerkaart. Ik heb een paar cliënten die hem ook inmiddels hebben en die hebben allebei een fijne keuringsarts gehad. Hopelijk is dat ook bij jou zo.

Hier niks te melden. Nu even thuis wat eten en dadelijk weer naar cliënt. Daarna ook maar even voor de zekerheid boodschappen doen. Dat had ik eigenlijk voor morgen gepland staan maar stel dat de uitslag positief is.. Beter vandaag maar even doen.
Ik hoop ook op een begripvolle arts.

Succes vanmiddag met werken!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Severus. Klinkt lekker!

Ik had wat frustratie op het werk, gelukkig kan ik verder weer thuiswerken :)
Later is nu
Dreamer schreef:
20-10-2020 15:11
Veel plezier Severus. Klinkt lekker!

Ik had wat frustratie op het werk, gelukkig kan ik verder weer thuiswerken :)
Dat scheelt dan weer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven