Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
lientje69 schreef:
19-10-2020 13:57
Bridge, fijn dat je een goede klik hebt met de psycholoog. Erg belangrijk. Hopelijk keert alles zich wat betreft je keuring ook nog ten goede.

Jeetje kwebbel, moet je nu wéér thuisblijven dan? Of heb je weinig contact met deze persoon?

Suzy, ik heb zelf nog helemaal geen oproep voor borstonderzoek gehad. Begreep dat je dat op je 50ste zou krijgen maar niks hoor. Inmiddels ben ik al een jaar ouder zelfs. Die Corona blokkeert veel, voor jou is het nog belangrijker. Hoop dat het dit keer wél doorgaat voor je.
Weet ik nog niet Lientje. als diegene positief getest wordt, dan wel. Ik zie diegene niet vaak maar als zij door de gangen heeft gelopen en ik loop vlak daarna door de gangen.. Snap je? Dus maar duimen dat ze geen corona heeft.
suzyqfive schreef:
19-10-2020 14:11
Nee, die ruimte is hier niet helaas. Zijn dochters liggen al samen op een kamer.
Ik gebruik wel eens oordopjes dan maar daar ging zijn ronk dwars doorheen.
Gekke was dat ie in het hotelkamer dus helemaal niet hard heeft gesnurkt. Of het viel meer weg door de grote ruimte en alle vliegtuigen die overkwamen 🤣.
Ik probeer me er niet aan te ergeren want dan slaap ik helemaal niet maar soms zit de snurk op zo’n resonantie dat mijn trommelvlies irritant meetrilt. Daar hielp het oordopje dan wel tegen. Ik ga dan even lezen. Maar wanneer ie dus half stikt wordt ik wel wakker. En ook als ie ergens tegenaan schopt.

Kon wel komen door de zeelucht. Mijn man snurkte op vakantie aan zee ook niet. (ik heb wel eens gecheckt of hij nog ademde)
Later is nu
lientje69 schreef:
19-10-2020 11:30
Ik werk de hele dag met mondkapje op. Best lastig bind ik.

De oefentoets haalde ik een 8,4 voor. Nog een weekje leren voor de echte toets. Komt wel goed.
Alleen is alles verplaatst nu, hebben we opeens 3 examens op één dag 2 op school en één thuis. Gaat racen en vliegen worden volgende week denk ik. Klasgenoten schieten al in de stress van 2 examens waarvan één op school.
Maar ik heb er drie met 3 andere klasgenoten.
Lol.

Zo, dat is ook heftig. 3 op een dag is al veel, maar dan ook nog heen en weer sjezen. Helpt misschien wel tegen de zenuwen die dag zelf
Later is nu
Ik heb niet zo veel last van zenuwen meer. Als het nu praktijk was...
Theorie lukt wel bij me, daar maak ik me geen zorgen om.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Volgende week maandag de keuring voor de invalidenparkeerkaart, ook spannend.

@kwebbel, quarantaine hoeft toch alleen maar als je 15 minuten of langer binnen de grens van anderhalve meter bij iemand in de buurt bent geweest?
Jeetje Kwebbel, alweer een test. Het is er maar druk mee he :(

Ik hoorde dat er bij mij op het werk al veel besmettingen zijn (geweest), maar gelukkig (nouja, gelukkig) zijn dat vooral mensen die thuis werken. Op de werkvloer heeft het minder invloed dus voor de collega's. Maarja.. zoiemand hoeft maar 1x over de gang gelopen te hebben.
Dus werd er weer op gehamerd je je aan afstand en regels te houden.
Later is nu
Bridge35 schreef:
19-10-2020 17:48

@kwebbel, quarantaine hoeft toch alleen maar als je 15 minuten of langer binnen de grens van anderhalve meter bij iemand in de buurt bent geweest?

Nou!
Later is nu
Bridge35 schreef:
19-10-2020 17:48

Blijkbaar niet als je huisgenoten bent. Volgens mij zijn de regels dan anders. TIjdje geleden las ik een artikel over een studentehuis in Nijmegen, waarvan er 1 iemand corona had. Toen moest de rest ook in quarantaine.
Dreamer schreef:
19-10-2020 17:52
Jeetje Kwebbel, alweer een test. Het is er maar druk mee he :(

Ik hoorde dat er bij mij op het werk al veel besmettingen zijn (geweest), maar gelukkig (nouja, gelukkig) zijn dat vooral mensen die thuis werken. Op de werkvloer heeft het minder invloed dus voor de collega's. Maarja.. zoiemand hoeft maar 1x over de gang gelopen te hebben.
Dus werd er weer op gehamerd je je aan afstand en regels te houden.
Ja sinds ik ben getest vorige week, lijkt het wel of het balletje (letterlijk) is gaan rollen.
Kwebbeltje91 schreef:
19-10-2020 17:54
Ja sinds ik ben getest vorige week, lijkt het wel of het balletje (letterlijk) is gaan rollen.
Wat een ellende zeg kwebbel.

Bridge, moet je daarvoor ook gekeurd worden? Dat wist ik niet.
lientje69 schreef:
19-10-2020 18:40

Jep. Maar voor hetzelfde geld is het gewoon een virusje.. Laten we dat maar hopen ;)

Moest Fem trouwens niet ergens deze maand weer voor haar theorie Lien?
Ja klopt kwebbel. Ze is geslaagd dit keer eindelijk. Van de week beginnen haar praktijklessen weer.
Oh gaaf! :cheer2:

En wat goed dat je dat nog wist, Kwebbel!
Later is nu
Ik zit frist dates te kijken. Waardeloos programma maar er doet een bekende van me mee. :rofl:
lientje69 schreef:
19-10-2020 19:38
Ja klopt kwebbel. Ze is geslaagd dit keer eindelijk. Van de week beginnen haar praktijklessen weer.
Wat goed!
lientje69 schreef:
19-10-2020 18:40

Ja, lijkt akelig veel op een UWV keuring :(

Mijn huisarts denkt dat ik wel in aanmerking kom voor een kaart, gezien mijn situatie.
Bridge35 schreef:
19-10-2020 19:40
Ja, lijkt akelig veel op een UWV keuring :(

Mijn huisarts denkt dat ik wel in aanmerking kom voor een kaart, gezien mijn situatie.
Als je dat formulier dan laat zien bij de UWV keuring komt het vast wel goed. :proud:
lientje69 schreef:
19-10-2020 19:43
Als je dat formulier dan laat zien bij de UWV keuring komt het vast wel goed. :proud:
Haha :rofl:

Mijn huisarts heeft een verklaring geschreven voor me ter onderbouwing.
Tot nu toe ben ik wel blij met mijn nieuwe huisarts.
lientje69 schreef:
19-10-2020 19:38
Oh wat fijn!! Geen idee waarom maar ik moest er vanmorgen ineens aan denken :hihi:
Dreamer schreef:
19-10-2020 19:39
Oh gaaf! :cheer2:

En wat goed dat je dat nog wist, Kwebbel!
Ja zo af en toe heb ik een helder moment :proud:
Echt goed onthouden hoor kwebbel. Knap van je!

Bridge, ben je van huisartsenpraktijk veranderd?
lientje69 schreef:
19-10-2020 20:07
Echt goed onthouden hoor kwebbel. Knap van je!

Bridge, ben je van huisartsenpraktijk veranderd?
Van huisarts. We hebben maar één praktijk hier. En mijn ex-huisarts heeft net eens te meer bewezen waarom ik hem nooit meer wil zien en spreken.
Bridge35 schreef:
19-10-2020 20:43
Van huisarts. We hebben maar één praktijk hier. En mijn ex-huisarts heeft net eens te meer bewezen waarom ik hem nooit meer wil zien en spreken.
Maar je kon dus nog een andere kiezen? En ik begrijp dat deze begripvoller en meedenkender is? Dat is fijn dan!
lientje69 schreef:
19-10-2020 20:46
Maar je kon dus nog een andere kiezen? En ik begrijp dat deze begripvoller en meedenkender is? Dat is fijn dan!
Ja, het begin is goed. Nou ken ik deze ook al ruim twintig jaar dus dat scheelt. Maar ik heb een fatsoenlijk gesprek met hem kunnen voeren en dat is fijn.
Ja soms is het wel slim om van huisarts te wisselen, dat heb ik ook gemerkt.

Ik krijg nu een uitnodiging voor een verjaardag zaterdag.. pff daar zit toch niemand op te wachten nu ?! Snap ik niet en nu weet ik niet wat ik moet zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven