Gezondheid alle pijlers

Klierige borsten

20-08-2018 15:57 30 berichten
Ik moet morgen voor een borstonderzoek. Eigenlijk heb ik al zolang ik me kan herinneren erg ‘klierige’ borsten met veel al dan niet pijnlijke hobbels en bobbels, maar nu is het wel heel erg. De huisarts kon niet met zekerheid zeggen dat het goedaardig was.
Wat ik me afvraag, heeft een normale borst altijd een compleet gladde structuur, of voel je altijd wel bobbeltjes of andere onregelmatigheden? Bij mij wisselde het per periode, altijd wel bobbels maar steeds op een andere plek en andere afmetingen. Nu dus een aantal grote die er al maanden zitten, dus dat vind ik zelf ook geen fijn idee.
Alle reacties Link kopieren
LenaLuthor schreef:
20-08-2018 22:24
Oh Jezus dat is heftig! Had je ook andere klachten dan?
Nee, alleen een heel klein knobbeltje, heel diep in mijn borst. Het voelde onschuldig vond ik en dat vond mijn huisarts ook. Toch foto’s laten maken, hoewel huisarts dat echt onzin vond. Daar bleek dat onschuldige knobbeltje wel kanker. De kans dat het gebeurt is klein, maar ook een huisarts kan dus niet goed beoordelen of iets onschuldig is. Liever 10x onnodig een mammografie dan 1x te weinig.
Ik voel ook altijd wel een paar bobbeltjes en opgezwollen klieren maar dat heb ik altijd al gehad naar mijn idee. Ik vind het dus altijd moeilijk om te bepalen wanneer ik me zorgen moet maken en wanneer niet.
Ik heb wel een keer gehad dat ik bezorgd was want ik had ineens weer pijnlijke borsten maar dat bleek gewoon een teken te zijn dat mijn menstruatie er aan kwam. Door de pil heb ik op de een of andere manier juist meer klachten wat dat betreft.
Een maanlandschap? Ik ken dat helemaal niet. Bedoelen jullie dan dat dat ook te zien is op de borst, of dat het van binnen zo voelt?

Ik voel helemaal niks van binnen, alleen als ik heel diep druk af en toe een bot ofzo, en dan aan beide kanten hetzelfde. Ik kan wel alleen vóór de eisprong voelen, daarna zijn ze te pijnlijk.

Het lijkt me dan dat het alleen maar vet is? Ze hangen alleen niet, maar ze zijn wel redelijk klein (maat 70d/dd).

Veel succes morgen met het onderzoek in ieder geval!
Het is weer achter de rug. Niets ernstigs gevonden maar wel een categorie D density en cysteuze mastopathie. De radioloog wilde de grote cystes wel leegprikken, maar dat hoeft van mij niet. Het ongemak ben ik wel gewend en ik ben allang blij dat er niets kwaadaardigs is gevonden.
Apart wel, ik dacht dat het zachte weefsel vet was maar er schijnt maar weinig vet tussen de klieren te zitten. Op de foto zag je dat ook heel goed.
Wat een goed nieuws! Gelukkig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven