Gezondheid alle pijlers

Klikkende kaak

18-09-2009 14:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met een kaak die knakkende geluiden maakt en die af en toe helemaal op slot lijkt te klikken...

Mijn kaak is het afgelopen jaar gaan klikken. Vooral 'smorgens is het erg. Als ik een hap ontbijt wil nemen dan gaat mijn mond maar half open. Met een gigantische knak open ik mijn mond verder om te kunnen eten. Volgens de tandarts is er weinig aan te doen. Ik vind het niet normaal. Wie heeft er ideeen om dit geklik te verhelpen?
Kaakfysiotherapie. Ja echt.. het bestaat, zag er pasgeleden een foldertje van bij de fysio-praktijk.

Heb er ook weleens last van overigens... soms een paar dagen achter elkaar en dan gaat het weer weg. Heel irritant.
Oh, ik heb dit tien jaar geleden gehad! Ik vond het zó irritant! Helaas heb ik geen tips voor je, maar het gaat over. Echt. Na een aantal maanden...
Ik herinner me net dat ik last had van mijn kaak in een periode dat ik ook last had van stress. Misschien hangt het samen?
Orbit vraag ook s aan Lapin, volgens mij heeft/had zij het ook
Ow Spitsmuisje. Nu je het zo zegt, dat klopt bij mij ook wel.

Heb het afgelopen vakantie voor het laatst gehad en toen was ik supergespannen.
Ik heb het ook gehad, at in die periode heul veul kauwgum, dat mocht ik toen niet meer van de tandarts en nu is het bijna weg. Is eigenlijk ook vanzelf minder geworden. Geloof wel dat het met stress samen hangt, als ik veel stress heb, klem ik mijn kaken 's nachts op elkaar en doen ze de volgende ochtend pijn.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Bedankt voor de snelle reacties, haha ik denk dat ik wel spanningen heb maarre ik bijt m'n tanden op elkaar en laat me niet kennen.Grrr ga maar eens op een happiness site kijken wat ik eraan kan doen. Kaak fysio kan daarna ev wel.
Hoi Orbit,

Inderdaad kaakfysiotherapie proberen. Mijn collega had ook klachten en is er nu vanaf. Er is ook een site waar je een therapeut in de buurt kan zoeken www.nvof.nl Waarschijnlijk heb je niet eens een verwijzing nodig.

Succes
Bonny, ik heb ook een nachtbeugel, een plastic klem en daarmee klem ik mijn kaken 'snachts stevig op elkaar denk ik.

Ga maar weer eens naar de Ortho.
Het komt waarschijnlijk doordat je 's nachts tandenknarst. Als het langer duurt inderdaad met tandarts overleggen wat te doen... kaakfysio, bitje etc.

(en dat zeg ik wel stoer, maar heb het zelf al enkele maanden en ben er nog steeds niet achteraan gegaan >.<)
ah oh.... nachtbeugel crosspost.... ortho lijkt me goed plan
Ja! Dat heb ik ook!

Een hele tijd geleden zag ik een hele slechte film met Meg Ryan, die lag in bed met een man en ze trok een gek gezicht, die man vroeg wat er was en zij iets over TMJ. Ik heb daar later op gegoogled en het heet ook wel Costen Syndrom. Alle pagina's zijn in het Engels omdat het niet zo vaak voorkomt, in ieder geval niet zo ernstig is. Er is inderdaad kaak fysiotherapie, daar stond ik ook van te kijken.
Bedankt voor alle reacties. Heb het Costen syndroom opgezocht, volgens mij is er verband tussen die nachtklem en de klik in mijn kaak. Spanningen verbijten klinkt ook aannemelijk. Ga er deze week mee naar de ortho die me de nachtklem heeft aangemeten.
quote:spitsmuisje schreef op 18 september 2009 @ 14:44:

Oh, ik heb dit tien jaar geleden gehad! Ik vond het zó irritant! Helaas heb ik geen tips voor je, maar het gaat over. Echt. Na een aantal maanden...Hier hetzelfde. Zwaar irritant maar het ging vanzelf over.
Gelukkig, was al bang dat het een voortijdig ouderdomsverschijnsel was. Ben weer helemaal opgelucht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven