Knie gestoten, uiterlijk niks wel pijn!
vrijdag 21 augustus 2009 om 22:15
Afgelopen week heb ik mijn knie gigantisch gestoten, aan de buitenkant is weinig te zien alleen een heel klein blauw plekje, geen vocht in de knie oid.
's ochtends valt de pijn mee maar gedurende de dag wordt het erger maar zolang ik in beweging blijf voel ik geen pijn (en dat ben ik de hele dag) Ook kniebuigingen, traplopen lukt.
De pijn komt pas als ik even ga zitten, als ik dan weer ga staan krijg ik enorme pijn, als ik eenmaal sta moet ik een tijdje voorzichtig lopen en daarna is de meeste pijn weer verdwenen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
's ochtends valt de pijn mee maar gedurende de dag wordt het erger maar zolang ik in beweging blijf voel ik geen pijn (en dat ben ik de hele dag) Ook kniebuigingen, traplopen lukt.
De pijn komt pas als ik even ga zitten, als ik dan weer ga staan krijg ik enorme pijn, als ik eenmaal sta moet ik een tijdje voorzichtig lopen en daarna is de meeste pijn weer verdwenen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
vrijdag 21 augustus 2009 om 22:24
Er hoeft niets aan de hand te zijn maar het kan lang duren voor zoiets betert.
Ik ben ooit eens gigantisch hard op mijn knie gevallen, een jaar of 7 geleden. Ik heb daar ruim een jaar last van gehad. En zelfs nu, als ik op mijn knie zit en het volle gewicht erop rust, dan ben ik niet pijnvrij.
Als je zekerheid wilt, moet je inderdaad naar de huisarts.
Ik ben ooit eens gigantisch hard op mijn knie gevallen, een jaar of 7 geleden. Ik heb daar ruim een jaar last van gehad. En zelfs nu, als ik op mijn knie zit en het volle gewicht erop rust, dan ben ik niet pijnvrij.
Als je zekerheid wilt, moet je inderdaad naar de huisarts.
vrijdag 21 augustus 2009 om 22:30
vrijdag 21 augustus 2009 om 22:37
Gek genoeg is dat niet zo'n slecht advies. Vaak duurt het gewoon lang voordat dit soort dingen over zijn. Bandsystemen, spieren, pezen...je kunt er verdomd lang last van hebben. Een jaar wat hier genoemd wordt, is zeker niet raar. Toch kan ik me voorstellen dat je zekerheid wilt hebben, daarom is een bezoek aan de dokter geen slecht idee.
zaterdag 22 augustus 2009 om 10:58
Zelfs als er niets te zien is, kan er van binnen zwelling zijn die erger wordt als je even stil zit. In principe kan je niet veel kapot maken met 'alleen' stoten. Maar weefsel reageert altijd op een trauma van buitenaf en aangezien er normaal geen zwelling rond het gewricht zit, zal je dat dus merken. In beweging blijven en eventueel wat masseren (je kan daarbij ook iets als arnica gelei gebruiken) helpt dan vaak wel afdoende. De huisarts ziet niets aan de buitenkant en dat lijkt me redelijk zinloos als het nog niet zo lang geleden is. Hij kan alleen bandletsel opsporen met wat testjes maar dat lijkt me sterk na stoten.
Sterkte ermee!
Sterkte ermee!
zondag 23 augustus 2009 om 17:13