knobbeltje schaamlip
dinsdag 22 december 2009 om 19:00
ik heb al een tijdje een soort knobbeltje ofzo op het randje van de binnenste schaamlip, ze zitten bovenaan, en links zit een grotere en rechts een wat kleinere. ze zijn rood en doen ook steeds pijn...
weet iemand wat dit is???
(nu zullen vele mensen zeggen dat ik naar de huisarts moet, maar wegens prive redenen doe ik dit liever niet.......)
ik had nog een vraagje: is het normaal dat de huid van de binnenste schaamlippen ook donkerder gekleurd zijn dan de rest van mijn huid??/
weet iemand wat dit is???
(nu zullen vele mensen zeggen dat ik naar de huisarts moet, maar wegens prive redenen doe ik dit liever niet.......)
ik had nog een vraagje: is het normaal dat de huid van de binnenste schaamlippen ook donkerder gekleurd zijn dan de rest van mijn huid??/

dinsdag 22 december 2009 om 19:06
een tijdje.... toch ruim 2 jaar, alleen ik heb me er lange tijd niet mee bezig gehouden
een soa kan niet
ontstoken haarzakje kan ook niet, want daar zitten geen haartjes ( op het uiterste puntje van de binnenste schaamlippen)
en een andere huisarts ben ik mee bezig, maar het ligt niet alleen aan hem dat ik het niet wil
een soa kan niet
ontstoken haarzakje kan ook niet, want daar zitten geen haartjes ( op het uiterste puntje van de binnenste schaamlippen)
en een andere huisarts ben ik mee bezig, maar het ligt niet alleen aan hem dat ik het niet wil

dinsdag 22 december 2009 om 19:07
Ik denk dat het iets onschuldigs is, maar je hebt er wel last van. Stel nou dat iemand nu zegt "dat is misschien wel kanker" (wat niemand denk ik gaat zeggen). Wil je dan nog steeds liever niet naar de huisarts?
En dat je huid donkerder is, dat is normaal. Dus dat is alvast een reden minder om niet naar de huisarts te durven
De huisarts ziet zoveel geslachtsdelen, die wordt daar echt niet warm of koud van hoor! Heel normaal. Als je er last van hebt gewoon gaan, daar is de huisarts voor.
En dat je huid donkerder is, dat is normaal. Dus dat is alvast een reden minder om niet naar de huisarts te durven
De huisarts ziet zoveel geslachtsdelen, die wordt daar echt niet warm of koud van hoor! Heel normaal. Als je er last van hebt gewoon gaan, daar is de huisarts voor.
dinsdag 22 december 2009 om 19:09
Het heeft weinig zin om hier te gissen wat het kan zijn. Al zou je een foto plakken, hier zitten geen medisch experts.
Is het zo dat je je ervoor schaamt? Want daar zul je je overheen moeten zetten. Je (nieuwe) huisarts zal er heus begrip voor hebben dat je niet graag met je benen wijd ligt voor zijn of haar neus, maar ze zijn het gewend. Misschien kun je een vrouwelijke (huis)arts zoeken?
Is het zo dat je je ervoor schaamt? Want daar zul je je overheen moeten zetten. Je (nieuwe) huisarts zal er heus begrip voor hebben dat je niet graag met je benen wijd ligt voor zijn of haar neus, maar ze zijn het gewend. Misschien kun je een vrouwelijke (huis)arts zoeken?
dinsdag 22 december 2009 om 19:10
Ik weet dat de huisarts dat vaker ziet... maar ik weet hoe ik erop reageer als iemand me zo ziet... ik ben 1 keer na 7 maanden rondgelopen te hebben met een cyste in mn borst, toch naar hem toe gegaan, en ik wil dat niet nog een keer meemaken zoals ik me voelde (ik heb het trouwens niet alleen bij hem, heb het ook bij mn ex gehad en huidige vriend)

dinsdag 22 december 2009 om 19:13
Ik zal in het kort uitleggen waarom ik er moeite mee heb, want het is geen gewone schaamte...
ik heb een aantal nare ervaringen achter de rug, en ik heb elke keer, als iemand daar in de buurt komt, de neiging om diegene weg te slaan, ik raak zo enorm in paniek, en ben daardoor een aantal keer flauwgevallen door de paniek, hartkloppingen, hyperventileren enzovoort... ik had dit toen ik voor die cyste ging, bij mn huidige vriend, en ex, en ook toeni k een foto van mn rug moest laten maken had ik het... ik voel me zo beroerd, en sta dan over te geven... daarom wil ik het niet....
ik heb een aantal nare ervaringen achter de rug, en ik heb elke keer, als iemand daar in de buurt komt, de neiging om diegene weg te slaan, ik raak zo enorm in paniek, en ben daardoor een aantal keer flauwgevallen door de paniek, hartkloppingen, hyperventileren enzovoort... ik had dit toen ik voor die cyste ging, bij mn huidige vriend, en ex, en ook toeni k een foto van mn rug moest laten maken had ik het... ik voel me zo beroerd, en sta dan over te geven... daarom wil ik het niet....
dinsdag 22 december 2009 om 19:14
Wat naar voor je MiracleGirl. Maar wat was er zo vervelend aan zijn benadering? Was hij lomp of nam hij je probleem niet serieus? Ik denk dat het erg belangrijk is dat je een huisarts vindt waar je je wel bij op je gemak voelt. Het is nooit prettig om je huisarts naar je geslachtsdelen te laten kijken, maar zo vervelend als jij het vindt hoeft het echt niet te zijn. Nogmaals, zou je je prettiger voelen bij een vrouwelijke arts?

dinsdag 22 december 2009 om 19:16
Beste meid, is het dan geen idee om eens een vrouwelijke huisarts te zoeken? Misschien heb je daarbij minder dit nare gevoel. Is je ooit iets naars overkomen met sex oid? Natuurlijk gaat geen enkele vrouw met plezier naar de huisarts om zoiets te laten zien, maar de meesten gaan toch.
Ook kun je iemand meenemen naar de husiarts die je wel vertrouwt, die kan evt je hand vasthouden of in een kamertje ernaast in de buurt blijven.
Maar alseblieft: ga, naar je eigen huisarts, naar een andere huisarts, naar een gynaecoloog...
Ook kun je iemand meenemen naar de husiarts die je wel vertrouwt, die kan evt je hand vasthouden of in een kamertje ernaast in de buurt blijven.
Maar alseblieft: ga, naar je eigen huisarts, naar een andere huisarts, naar een gynaecoloog...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 22 december 2009 om 19:16
ik zou me zowiezo bij een vrouwelijke arts prettiger voelen, maar bij haar zou ik het alsnog hebben (ik ben ook op zoek naar een vrouwelijke arts in de buurt)
die nare ervaringen die ik heb gehad zijn ook niet gebeurd bij een huisarts, alleen het effect ervan heb ik bij de huisarts en andere mensen....
die nare ervaringen die ik heb gehad zijn ook niet gebeurd bij een huisarts, alleen het effect ervan heb ik bij de huisarts en andere mensen....
dinsdag 22 december 2009 om 19:18
Lees nu je laatste post, maar bij een goede huisarts zou je dit probleem aan moeten kunnen kaarten. Heb je hier al eens met professionals over gepraat? Wat jij beschrijft is al een probleem op zich waarvoor je bij een huisarts terecht kan. Een tweede stap (nadat je je redelijk op je gemak voelt) zal dan zijn om je probleem van de knobbeltjes te bespreken. Doen hoor, de eerste stap is het moeilijkst, maar het is voor jezelf erg belangrijk om een fijne huisarts te vinden.
uit de bultjes komt geen wit spul.quote:singalala schreef op 22 december 2009 @ 19:16:
Beste meid, is het dan geen idee om eens een vrouwelijke huisarts te zoeken? Misschien heb je daarbij minder dit nare gevoel. Is je ooit iets naars overkomen met sex oid? Natuurlijk gaat geen enkele vrouw met plezier naar de huisarts om zoiets te laten zien, maar de meesten gaan toch.
Maar alseblieft: ga, naar je eigen huisarts, naar een andere huisarts, naar een gynaecoloog...er is inderdaad iets naars gebeurd met sex, met meerdere personen. als ik ga, gaat er wel iemand mee, maar ookal is diegene erbij voel ik me zo, eerlijk gezegt word het dan alleen maar erger (terwijl ik hem wel vertrouw)
Maar alseblieft: ga, naar je eigen huisarts, naar een andere huisarts, naar een gynaecoloog...er is inderdaad iets naars gebeurd met sex, met meerdere personen. als ik ga, gaat er wel iemand mee, maar ookal is diegene erbij voel ik me zo, eerlijk gezegt word het dan alleen maar erger (terwijl ik hem wel vertrouw)

dinsdag 22 december 2009 om 19:20
Wat vervelend MiracleGirl! Maar probeer dat te relativeren; ook met emoties, huilbuien en paniekreacties is een huisarts bekend. Mocht dat gebeuren, dan ben je in elk geval op een veilige plek. Lijkt me sowieso goed om daar bij de huisarts hulp voor te zoeken, bijvoorbeeld voor een doorverwijzing naar een psycholoog. Sterkte.
dinsdag 22 december 2009 om 19:21
Misschien zelf een foto maken van je plekjes en die aan de arts laten zien, zodat je niet uit de kleren hoeft? Misschien dat hij/zij daar al een diagnose voor kan geven.
Maar wat Ann Liv en Nogeensdan al zeggen, je ontkomt er niet aan om een keer naar een dokter te gaan. En als je dan al helemaal van de rel raakt als er een foto van je rug gemaakt moet worden, dan zit er toch iets niet helemaal lekker.
Maar wat Ann Liv en Nogeensdan al zeggen, je ontkomt er niet aan om een keer naar een dokter te gaan. En als je dan al helemaal van de rel raakt als er een foto van je rug gemaakt moet worden, dan zit er toch iets niet helemaal lekker.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 22 december 2009 om 19:22
Dan heb ik er nog last van, en soms juist erger
En ik loop al bij een psycholoog, al een langere tijd, en we proberen hier ook aan te werken, het gaat alleen zo enorm langzaam...
en met die foto van mijn rug, ik moest toen zonder boven kleding op die tafel liggen, en ik lag gewoon met tranen in mijn ogen daar, omdat ze me eerst *goed moesten leggen*
En ik loop al bij een psycholoog, al een langere tijd, en we proberen hier ook aan te werken, het gaat alleen zo enorm langzaam...
en met die foto van mijn rug, ik moest toen zonder boven kleding op die tafel liggen, en ik lag gewoon met tranen in mijn ogen daar, omdat ze me eerst *goed moesten leggen*
dinsdag 22 december 2009 om 19:24
Maar MiracleGirl, hoe vervelend het ook voor jou is, het is helemaal niet erg dat je je zo voelt. Als je dit uitlegt aan je arts zal hij of zij er rekening mee houden. Weet je, het kan zelfs zo zijn dat je arts genoeg heeft aan je uitleg of aan een foto. Maar naast het feit dat jij het knobbeltjes-probleem uit de weg wil ruimen, is het belangrijk dat je niet extreem bang bent om naar de huisarts te gaan. Zoals iemand anders al schreef, je weet niet waarvoor het in de toekomst nodig is om naar de huisarts te gaan.
Een vrouwelijke huisarts vinden is denk ik erg verstandig. Zorg dat je je vertrouwensprobleem van tevoren kenbaar maakt, dan kunnen ze je meer tijd geven door twee consulten achter elkaar te plannen. En misschien is het verstandig om alleen te gaan, of diegene die je vertrouwt te laten wachten in de wachtkamer.
Wees lief voor jezelf, maar ga deze uitdaging aan, want het zal je rust brengen in de toekomst.
Een vrouwelijke huisarts vinden is denk ik erg verstandig. Zorg dat je je vertrouwensprobleem van tevoren kenbaar maakt, dan kunnen ze je meer tijd geven door twee consulten achter elkaar te plannen. En misschien is het verstandig om alleen te gaan, of diegene die je vertrouwt te laten wachten in de wachtkamer.
Wees lief voor jezelf, maar ga deze uitdaging aan, want het zal je rust brengen in de toekomst.