Gezondheid alle pijlers

Koorts + opvliegers

10-01-2025 23:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb corona, ik heb hiervan hoge koorts (meer dan 40.0) die ik door PCM iedere 4 uur een beetje omlaag krijg. Maar dan nog slingert de temperatuur wat. Nu heb ik er opvliegers overheen wat het heel vervelend maakt. Koorts stijgt, dus ik heb het koud en trek steeds meer aan. Komt er een opvlieger overheen dat ik het voor een paar minuten zo warm heb dat ik alles uit gooi. Om vijf minuten later klappertandend alles weer aan te trekken.
Iemand tips hierin? Ik heb een thermo basislaag aan van merino.
Douchen, naar bed en uitzieken.
Ook zonder opvliegers dit gehad. Op bed en laagjes dekens gebruiken zodat je makkelijk kan variëren in dekendikte werkte voor mij.
Wat beide forummers hierboven schrijven zou ook mijn advies zijn behalve dan dat douchen.

Met zulke koorts kun je echt heel naar worden onder een warme douche. Bed in en uitzieken.
Dat is toch ook gewoon koorts, het eerst zo heet en dan zo koud hebben?
Ik zou geen thermokleding aandoen maar lekker met een kruik in bed onder laken en dekbed gaan liggen zodat je spul af kunt gooien en weer over je heen kunt trekken.

Beterschap
Douchen lukt me niet, echt de kracht niet voor.
Ik heb er van die opvliegers van een paar minuten tussen zitten. Als mijn koorts stijgt krijg ik het heel koud, dus pak ik me warm in. Als er dan een opvlieger tussendoor komt is het ineens heel warm. Als ik die opvlieger negeer zweet ik me in die paar minuten kapot en ben ik drijfnat. Voor die paar minuten moet ik dus alles van me afgooien en daarna weer aan trekken omdat ik het heel koud heb.
Ik ga vandaag de thermokleding uittrekken en met meerdere dekbedden proberen.
Ik heb geen verdere tips, maar wil je wel heel veel beterschap wensen. Zulke hoge koorts is echt naar :(
Ik had altijd chronisch opvliegers dus allerlei laagjes als deken op bed.

Dat zou ik doen.

Beterschap!
Beterschap.. Ik zou inderdaad laagjes aandoen en dan steeds uitdoen indien nodig. Ik zou het douchen lekker uitstellen.
Iets eerder de paracetamol nemen helpt misschien.
Ik ervaar dezelfde klachten en draag nu een dunne legging en een dun t-shirt met lange mouwen (beide zijn van katoen). Ik varieer met twee dekens, een dikke en een dunne. Gisteren hielp het ook om met een nat washandje mijn hoofd te koelen.
Hoe is het nu met jou Fransje? Ik ga gelukkig niet meer over de veertig graden heen. Ik heb uiteindelijk onder heel veel fleece dekentjes gelegen. Die drogen ook lekker snel na het wassen, dus na iedere zweetaanval gooide ik de onderste in de wasmand. Maar wat een rotcombinatie is dat: ziek zijn en de overgang.
thistle schreef:
13-01-2025 21:25
Hoe is het nu met jou Fransje? Ik ga gelukkig niet meer over de veertig graden heen. Ik heb uiteindelijk onder heel veel fleece dekentjes gelegen. Die drogen ook lekker snel na het wassen, dus na iedere zweetaanval gooide ik de onderste in de wasmand. Maar wat een rotcombinatie is dat: ziek zijn en de overgang.

Wat fijn, dat het beter gaat nu

Overgang is wel met meer dingen een rotcombinatie. Vooral met die opvliegers.

Overgang en alcohol.
Overgang en pittig gekruid eten.
Overgang en slapen.
Ik gebruik ook fleece doe alles in de was zodra ik beter ben.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven