Gezondheid
alle pijlers
Koorts + opvliegers
vrijdag 10 januari 2025 om 23:38
Ik heb corona, ik heb hiervan hoge koorts (meer dan 40.0) die ik door PCM iedere 4 uur een beetje omlaag krijg. Maar dan nog slingert de temperatuur wat. Nu heb ik er opvliegers overheen wat het heel vervelend maakt. Koorts stijgt, dus ik heb het koud en trek steeds meer aan. Komt er een opvlieger overheen dat ik het voor een paar minuten zo warm heb dat ik alles uit gooi. Om vijf minuten later klappertandend alles weer aan te trekken.
Iemand tips hierin? Ik heb een thermo basislaag aan van merino.
Iemand tips hierin? Ik heb een thermo basislaag aan van merino.
zaterdag 11 januari 2025 om 07:15
zaterdag 11 januari 2025 om 08:49
Douchen lukt me niet, echt de kracht niet voor.
Ik heb er van die opvliegers van een paar minuten tussen zitten. Als mijn koorts stijgt krijg ik het heel koud, dus pak ik me warm in. Als er dan een opvlieger tussendoor komt is het ineens heel warm. Als ik die opvlieger negeer zweet ik me in die paar minuten kapot en ben ik drijfnat. Voor die paar minuten moet ik dus alles van me afgooien en daarna weer aan trekken omdat ik het heel koud heb.
Ik ga vandaag de thermokleding uittrekken en met meerdere dekbedden proberen.
Ik heb er van die opvliegers van een paar minuten tussen zitten. Als mijn koorts stijgt krijg ik het heel koud, dus pak ik me warm in. Als er dan een opvlieger tussendoor komt is het ineens heel warm. Als ik die opvlieger negeer zweet ik me in die paar minuten kapot en ben ik drijfnat. Voor die paar minuten moet ik dus alles van me afgooien en daarna weer aan trekken omdat ik het heel koud heb.
Ik ga vandaag de thermokleding uittrekken en met meerdere dekbedden proberen.
zondag 12 januari 2025 om 09:57
maandag 13 januari 2025 om 21:25
Hoe is het nu met jou Fransje? Ik ga gelukkig niet meer over de veertig graden heen. Ik heb uiteindelijk onder heel veel fleece dekentjes gelegen. Die drogen ook lekker snel na het wassen, dus na iedere zweetaanval gooide ik de onderste in de wasmand. Maar wat een rotcombinatie is dat: ziek zijn en de overgang.
maandag 13 januari 2025 om 21:33
thistle schreef: ↑13-01-2025 21:25Hoe is het nu met jou Fransje? Ik ga gelukkig niet meer over de veertig graden heen. Ik heb uiteindelijk onder heel veel fleece dekentjes gelegen. Die drogen ook lekker snel na het wassen, dus na iedere zweetaanval gooide ik de onderste in de wasmand. Maar wat een rotcombinatie is dat: ziek zijn en de overgang.
Wat fijn, dat het beter gaat nu
Overgang is wel met meer dingen een rotcombinatie. Vooral met die opvliegers.
Overgang en alcohol.
Overgang en pittig gekruid eten.
Overgang en slapen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in