Gezondheid alle pijlers

Koortslip?

11-03-2016 08:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alvast sorry voor mijn domme vraag, ik hoop wat geruststelling te kunnen krijgen (of niet)

Ik heb nog nooit eerder een koortslip gehad maar op de een of andere manier ben ik daar een beetje bang voor. Nu kreeg ik gisteren een prikkend gevoel op de grens tussen lip en huid. Vandaag zit er een klein bloedend puntje en het gevoel blijft aanhouden. Maar dat bloedende puntjes herken ik niet als de symptomen van een koortslip. Is er iemand die hier een idee over heeft? Nu ben ik bang dat ik andere plekken besmet terwijl er misschien niks aan de hand is.

Kan het natuurlijk ook even bij de apotheek vragen, maar het voelt zo onbenullig haha.
Klinkt mij niet als een koortslip. Is het niet gewoon een pukkeltje wat je vannacht hebt opengekrabd?

Maar bij twijfel even laten checken natuurljk.

Oh, en ik heb al een hoop koortslippen gehad, helaas.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik heb nog nooit een koortslip gehad, maar heb ook wel eens een plekje of bultje op of bij mijn lip. Dan blijf ik daar ook gewoon af voor de zekerheid. Dus ik bedoel: wat maakt het uit wat het precies is? Het gaat neem ik aan vanzelf weer over.
quote:Monatala schreef op 11 maart 2016 @ 08:49:

Klinkt mij niet als een koortslip. Is het niet gewoon een pukkeltje wat je vannacht hebt opengekrabd?

Maar bij twijfel even laten checken natuurljk.Dat vind ik nou echt onzin, om daarvoor naar de huisarts te gaan. Hooguit als het er na een hele tijd nog steeds zit.
quote:pamelacourson schreef op 11 maart 2016 @ 08:50:

[...]

Dat vind ik nou echt onzin, om daarvoor naar de huisarts te gaan. Hooguit als het er na een hele tijd nog steeds zit.Dat was mijn disclaimer dat het niet als medisch advies opgevat moet worden
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Oh ik ga er ook zeker niet mee naar de huisarts hoor.

Ik blijf er wel vanaf. Maar dan weet ik of ik ook de lippenbalsem en lippenstift links moet laten liggen en dat ik niet moet zoenen. Nu laat ik dat dus wel voor de zekerheid. Maar is toch jammer als er eigenlijk niks aan de hand is
een koortslip prikkelt en tintelt. Ik heb altijd 'Zovirax" (maar dan merk X van de apotheek) in huis.

Als je er niet op tijd bij bent, kan het inderdaad open gaan en viezig zijn.

Kan ook zijn, dat je door de tinteling vannacht zelf de plek open gekrabd hebt
Klinkt niet als koortslip hoor.

Een koortslip word ook vrij snel groter en dikker.

Ik heb zelf regelmatig last van een koortslip,en niet zo'n beetje ook.

Ik schaam me dan kapot
En als je je zorgen maakt,kun je altijd even langs de apotheek gaan.

Maar als het koortslip is,zul je snel blaasjes krijgen.
Klinkt inderdaad niet als een koortslip. Ik ben helaas ook een kenner.

Wat bij mij echt goed helpt is aanstippen met een wattenstaafje in de tea tree olie gedrenkt.

Bij mij doet Zovirax niks.

En waarom zou je je ervoor schamen in hemelsnaam? Je kunt er namelijk helemaal niks aan doen.

En ga nooit op kraamvisite als je een koortslip hebt.
Nee, klinkt niet als een koortslip, dat begint volgens mij altijd als een puistje.

In jouw geval zou ik er 's avonds een beetje zinkzalf op doen: Prima spul tegen wondjes (en bij koortslippen!)

Wel apart om bang te zijn voor een aandoening die je nog nooit hebt gehad, heb je dat meer? Lijkt me vermoeiend.
Het begint bij mij ook altijd als een soort puistje, dat daarna snel mijn lip laat opzwellen. Wat jij hebt, klinkt niet zo. Bovendien wordt een koortslip veroorzaakt door het herpesvirus en krijg je dat alleen van andere mensen die dat hebben. Ben je in aanraking geweest met iemand met een koortslip?
quote:vinsent schreef op 11 maart 2016 @ 10:50:

Nee, klinkt niet als een koortslip, dat begint volgens mij altijd als een puistje.

In jouw geval zou ik er 's avonds een beetje zinkzalf op doen: Prima spul tegen wondjes (en bij koortslippen!)

Wel apart om bang te zijn voor een aandoening die je nog nooit hebt gehad, heb je dat meer? Lijkt me vermoeiend.

Ik denk dat to nog jong is?

Ik kan me wel voorstellen dat je niet op een koortslip zit te wachten(helemaal als je ze à la Kiddootje krijgt😇)

Maar echt bang,hoef je niet te zijn(als to dat is) het is geen gezicht,je voelt je ziekig,maar het verdwijnt weer.

En niet gevaarlijk,alleen voor aanstaande moeders en baby's,dus daar moet jeuit de buurt blijven.

Heb je blaasjes gekregen,to?
quote:Wel apart om bang te zijn voor een aandoening die je nog nooit hebt gehad, heb je dat meer? Lijkt me vermoeiend.

Daarom verontschuldig ik mij ook in de openingspost. Zag het als kind vaak bij een vriendinnetje en het leek me zo vervelend. Ik weet niet waarom, maar dat is een beetje blijven hangen.

Bedankt voor de reacties verder, het heeft me wel een beetje gerust gesteld. Er is gelukkig verder niks op komen zetten. Zal het inderdaad in mijn slaap open gekrabd hebben. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Ik heb ook nog nooit een koorslip gehad oftewel geen herpes. Gelukkig.

Ik heb ook wel eens een tintelend gevoel in mijn lip, maar dat gaat vanzelf weer over........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven