Gezondheid alle pijlers

Koortslip

21-05-2019 21:27 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een week een koortslip. Hij is bijna weg, korstje is eraf, er is alleen een rode plek te zien nog.
Alleen begon het vandaag opnieuw te tintelen en nu klopt het plekje en brand t een beetje.
Kan het in zo’n korte periode opnieuw opkomen of is dit gebruikelijk?
Ik kan het me niet herinneren van de vorige keer namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan
Alle reacties Link kopieren
Oh ja hoor. Zonder problemen kun je van de ene koortslip naar de andere overstappen. Zelfs als de een nog niet eens weg is kan de ander zich al aandienen.
Alle reacties Link kopieren
Ja gebeurd mij ook wel eens.
Denk je er eindelijk vanaf te zijn begint het weer van voren af aan. Het openbaart zich bij mij alleen als ik een wondje heb aan mijn lip. En een koortslip geeft op zichzelf al een wondje dus dat is dan meteen een voedingsbodem voor een nieuwe koortslip.
Dat is mijn theorie maar ik kan er naast zitten.
Sterkte ermee. Wat bij mij als enige werkt is pure tea tree olie.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan. L lysine tabletten helpen erg goed. En ontsmetten met sterilon.
    doenja1978 schreef:
    21-05-2019 21:59
    Ja hoor dat kan. L lysine tabletten helpen erg goed. En ontsmetten met sterilon.
    Ja met die tabletten gaat 't bij mij ook sneller over. En zinkzalf erop.
    Alle reacties Link kopieren
    Dank voor de reacties!

    Afgelopen woensdag is het begonnen, meteen die lysine tabletten als een malle gaan slikken (5 per dag)
    Donderdag een hele dikke blaar, vocht eruit gehaald en ingesmeerd met zinkzalf. Hele weekend lang. Ging hartstikke prima. Tot vanmorgen dacht ik dat ik er af zou zijn, maar nu tintelt ie dus weer...
    Er zit wel een klein barstje, ik hoop maar dat dat de boosdoener is.
    Heb niet zo’n zin in weer een week niet zoenen!
    cloudwalker schreef:
    21-05-2019 22:08
    Dank voor de reacties!

    Afgelopen woensdag is het begonnen, meteen die lysine tabletten als een malle gaan slikken (5 per dag)
    Donderdag een hele dikke blaar, vocht eruit gehaald en ingesmeerd met zinkzalf. Hele weekend lang. Ging hartstikke prima. Tot vanmorgen dacht ik dat ik er af zou zijn, maar nu tintelt ie dus weer...
    Er zit wel een klein barstje, ik hoop maar dat dat de boosdoener is.
    Heb niet zo’n zin in weer een week niet zoenen!

    Ik zou bij baby's uit de buurt blijven. De gevolgen voor hen kunnen heel wat erger zijn dan die van een week niet zoenen.
    Beterschap!
    Alle reacties Link kopieren
    Gek genoeg lijkt mijn vriend immuun voor het herpes virus ofzo. Ik heb vrij frequent een koortsblaar en let er niet altijd op als ik hem een kus/zoen geef.
    Hij heeft er nog nooit een gehad.

    Zo ook mijn moeder en broertje niet. Ik heb de koortsblaar ‘geërfd’ van mijn pa. Mijn ma en broertje hebben er nog nooit een gehad. Terwijl ik geloof dat je het met kinderen nooit helemaal kan voorkomen dat je niet per ongeluk uit hetzelfde glas geeft, of op een andere manier het virus doorgeeft.
    Tandpasta of sudocreme helpt ook.
    Alle reacties Link kopieren
    Je gaat toch niet het vocht eruit halen?!
    Dat is super besmettelijk, ook voor jezelf.
    Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
    Alle reacties Link kopieren
    cowandchicken schreef:
    21-05-2019 22:45
    Je gaat toch niet het vocht eruit halen?!
    Dat is super besmettelijk, ook voor jezelf.
    Dit dus. Vanaf blijven en je handen goed wassen! Je kunt er bijv ook een nare oogontsteking van krijgen als je eerst aan je lippen zit en daarna in je ogen wrijft
    Alle reacties Link kopieren
    cowandchicken schreef:
    21-05-2019 22:45
    Je gaat toch niet het vocht eruit halen?!
    Dat is super besmettelijk, ook voor jezelf.
    Jawel. Met handschoenen aan, en een steriele naald, gaasje eronder. Beter als dat die enorme blaar op mn werk leegloopt en ik de kinderen op de crèche besmet.
    Ik weet wel wat ik doe ;)
    Tip om snel weer van een koortslip af te komen (2-3dagen)
    - pak een washandje (ruw), en wrijf net zolang over de plek tot dat het oppervlakkige huid weg is. (Beetje zoals je doet met een kaas schaafje bij kaas zeg maar). Anders gezegd: tot dat het koortslip residu weg is, en je geen jeukend / tintelend gevoel meer hebt.
    - Dep de plek net zolang droog tot dat het echt droog is en er geen vloeistof meer af komt.
    - Houd het droog en kom er niet aan.

    Tintelende gevoel weg binnen de tijd dat je stap 1 hebt voltooid.
    Koortslip verschijnselen weg zodra je huid goed droog is.
    Wondje weg na 2-3 dagen.

    Tips om koortslippen te voorkomen:
    De basic dingen:
    - Beweeg
    - Eet gezonde dingen
    - Leef gezond
    De minder basic dingen:
    - Lik niet over je lippen
    - Zit niet aan je koortslip met je handen.
    - Krijg genoeg slaap, niet te veel & niet te weinig.


    Geniet van een leven waarin je bent gewapend om snel van een koortslip af te komen!
    Alle reacties Link kopieren
    cloudwalker schreef:
    21-05-2019 22:57
    Jawel. Met handschoenen aan, en een steriele naald, gaasje eronder. Beter als dat die enorme blaar op mn werk leegloopt en ik de kinderen op de crèche besmet.
    Ik weet wel wat ik doe ;)
    Als je weet wat je doet, waarom stel je de vraag hier dan?
    Alle reacties Link kopieren
    Gewoon Echinaforce van Vogel nemen.Dan kom je ervanaf.
    Alle reacties Link kopieren
    Hier net zo. Al eeuwen geen koortslip meer gehad en vorige week maandag had ik er een. Natuurlijk s nachts opgekomen (6)

    Heb gelijk L-lysine geslikt en het is bij een klein blaasje gebleven. donderdag al een korstje. Dus ik dacht mooi!
    Vrijdagochtend net naast het korstje weer een nieuw blaasje :swear:

    Weer L-Lysine geslikt en nu bijna weg.

    Meer dan dat en er niet aanzitten doe ik niet. En een beetje kokosolie op mijn lippen smeren omdat die altijd zo droog worden als ik een koortslip heb.
    gemini2011 schreef:
    21-05-2019 23:48
    Hier net zo. Al eeuwen geen koortslip meer gehad en vorige week maandag had ik er een. Natuurlijk s nachts opgekomen (6)

    Heb gelijk L-lysine geslikt en het is bij een klein blaasje gebleven. donderdag al een korstje. Dus ik dacht mooi!
    Vrijdagochtend net naast het korstje weer een nieuw blaasje :swear:

    Weer L-Lysine geslikt en nu bijna weg.

    Meer dan dat en er niet aanzitten doe ik niet. En een beetje kokosolie op mijn lippen smeren omdat die altijd zo droog worden als ik een koortslip heb.
    Lees mijn post. Dan ben je er zo vanaf.
    Alle reacties Link kopieren
    Na een nacht slapen is mn lip een keer zo dik als normaal...lijkt wel Botox!
    Of er een blaasje zit kan ik niet zeggen. Het ziet er niet naar uit.

    Bedankt voor de reacties maar ik weet hoe ik met een koortslip om moet gaan. De vraag was alleen of je meteen een nieuwe kan krijgen.
    Ja dus. Helaas.
    Alle reacties Link kopieren
    cloudwalker schreef:
    22-05-2019 07:09
    Na een nacht slapen is mn lip een keer zo dik als normaal...lijkt wel Botox!
    Of er een blaasje zit kan ik niet zeggen. Het ziet er niet naar uit.

    Bedankt voor de reacties maar ik weet hoe ik met een koortslip om moet gaan. De vraag was alleen of je meteen een nieuwe kan krijgen.
    Ja dus. Helaas.
    als je die Echinaforce van Vogel nu elke dag blijvend inneemt, krijg je zeer waarschijnlijk nooit meer een koortslip.
    Alle reacties Link kopieren
    En nu het leuke aan herpes, je geraakt er nooit meer van af, het virus verdwijnt niet meer uit je lichaam. Het nestelt zich in de zenuwkanalen, zonder dat je daar enige hinder van zal ondervinden.
    Alle reacties Link kopieren
    L lysine nemen!

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven