Gezondheid alle pijlers

Korte cyclus en weinig bloedverlies

11-10-2014 10:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds ruim een jaar is mijn cyclus veranderd van zo'n 28 dagen naar 20/21 dagen. Mijn cyclus is erg regelmatig, maar behoorlijk kort. Zo vaak ongesteld zijn vind ik dan ook behoorlijk vervelend! Als ik ongesteld ben, verlies ik bijna geen bloed (das dan weer een meevallertje). Ik zou makkelijk met een tampon de hele dag kunnen doen (wat ik natuurlijk niet doe vanwege hygiëne). Zou het weinige bloedverlies samen kunnen hangen met mijn korte cyclus?

Verder maak ik me zorgen om deze korte cyclus. Ik heb op google verhalen gelezen over vervroegde overgang e.d. en over te weinig tijd voor een eicel om zich in te nestelen. Ik heb een grote kinderwens en ben nu als de dood dat het mij niet gegund is om zelf moeder te worden...

Wie herkent zich in mijn verhaal en is alsnog zwanger geraakt?

Groetjes!!
Je huisarts heeft antwoord op al je vragen, kan onderzoek doen, doorverwijzen etc! Waarom je zorgen blijven maken als je ook gerustgesteld of geholpen kan worden?
Ga de pil slikken, dan kun je je cyclus zo lang maken als je zelf wil.
Je kunt gewoon zwanger worden met een kortere cyclus hoor, alles tussen de 21 en de 35 dagen is normaal. Als je last hebt van de frequentie kun je idd aan de pil gaan.

De kans dat je POF hebt lijkt me niet zo groot, want dat is een ziekte die meestal ontstaat door kankerbehandeling in de jeugd of familiair voorkomt. Bovendien heb je dan ook last van nachtzweten, opvliegers en stemmingswisselingen enzo.

En als je het hebt kun je er toch niks aan doen. Mijn cyclus is ook korter en onregelmatiger geworden, vind het ook vervelend, maar volgens de gyn gebeurt dat gewoon en is er vooralsnog geen enkele reden aan te nemen dat ik moeilijker zwanger zou worden (ik was er voor een uitstrijkje).
Misschien moet ik het proberen los te laten en idd even wachten tot ik daadwerkelijk aan kindjes begin. Toch vind ik het zorgwekkend dat ik op mijn 24e al verander van cyclus.
Waarom gebruik je geen anticonceptie als je nog niet zwanger wil worden? Je bent wel erg obsessief met je cyclus bezig. Met de pil kun je de boel zelf regelen en met mirena of implanon heb je als het goed is helemaal geen cyclus.
Hoi veer1990, ik herken het wel. Mijn menstruatie is sinds een aantal maanden ook anders (korter en nauwelijks bloedverlies). Het schijnt normaal te zijn (gebruik de pil), maar soms maak ik me ook zorgen. Ik ga vd week toch maar langs de huisarts.
Trust me, TO, er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat je moeilijker zwanger zou worden op dit moment. Ik vind het ook vervelend (hier gaan de condooms er in december uit), maar het zit in mijn (en jouw) hoofd, omdat je zo graag wil. En dan wil je het liefst een prachtige cyclus van 28 dagen tot op de minuut precies. Wat voor AC gebruik je op dit moment? Alle hormonale AC geven je een 'nep'-menstruatie dus dat zegt sowieso niet zoveel over je eigen cyclus.

Als je menstruatie is veranderd sinds je gestopt bent met AC dan is dit je eigen cyclus.

Als je je zorgen maakt kun je even langs de huisarts. Maar je gaat toch eerst een jaar moeten proberen voor je door wordt verwezen. Wat misschien goed is om jezelf voor ye houden is dat je echt een heel kleine kans hebt dat je onvruchtbaar bent gezien je leeftijd en dat de meeste stellen uiteindelijk een kindje krijgen. Er is echt maar een klein percentage bij wie het nooit lukt. Maar soms kan het lang wachten zijn. En dat zie je dan wel weer.

Wanneer wil je überhaupt beginnen met proberen, want als dat nog een paar jaar duurt dan zou ik echt proberen het voorlopig los te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven