Kramp in anus/darm
dinsdag 20 maart 2012 om 19:20
Ik ben vannacht wakker geworden met een hevige kramp in mijn anus,dit heb al eerdere keren gehad, een naar erg pijnlijk gevoel wat zo n 15 a 20 minuten aanhoud, dan is het plots weg.
Ik heb uiteraard een afspraak gemaakt met de HA voor deze week, maar zou graag willen weten of iemand deze klachten herkent.
Ik heb uiteraard een afspraak gemaakt met de HA voor deze week, maar zou graag willen weten of iemand deze klachten herkent.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
dinsdag 20 maart 2012 om 19:24
Er is een naam voor, schijnt
http://en.wikipedia.org/wiki/Proctalgia_fugax
Edit: o, mosterd
http://en.wikipedia.org/wiki/Proctalgia_fugax
Edit: o, mosterd
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
dinsdag 20 maart 2012 om 19:25
quote:Kokolientje schreef op 20 maart 2012 @ 19:24:
Google eens op anale fissuur. Ik kon er niet van zitten van de pijn.
Goddank herkenning, ik heb het vanmorgen aan mijn vriend proberen uit te leggen wat ik voelde en die keek me aan of ik van venus kwam.
Ik ga even kijken op google
Google eens op anale fissuur. Ik kon er niet van zitten van de pijn.
Goddank herkenning, ik heb het vanmorgen aan mijn vriend proberen uit te leggen wat ik voelde en die keek me aan of ik van venus kwam.
Ik ga even kijken op google
dinsdag 20 maart 2012 om 19:29
quote:Kokolientje schreef op 20 maart 2012 @ 19:27:
Ik heb er lang mee rondgelopen (schaamte...) totdat het echt niet meer ging. Van de huisarts kreeg ik pijnstillende zalf en die hielp wel aardig maar bleef klachten houden. Uiteindelijk is er botox ingespoten en heb ik nooit meer last gehad !
De keren dat ik het nu heb gehad was in de nachtelijk uren.
Heb dat genegeerd en ik weet niet wat ik dacht, maar zoiets van zal wel overgaan.
Begrijp ik dat jij er ook overdag last van had
Ik heb er lang mee rondgelopen (schaamte...) totdat het echt niet meer ging. Van de huisarts kreeg ik pijnstillende zalf en die hielp wel aardig maar bleef klachten houden. Uiteindelijk is er botox ingespoten en heb ik nooit meer last gehad !
De keren dat ik het nu heb gehad was in de nachtelijk uren.
Heb dat genegeerd en ik weet niet wat ik dacht, maar zoiets van zal wel overgaan.
Begrijp ik dat jij er ook overdag last van had
dinsdag 20 maart 2012 om 19:47
dinsdag 20 maart 2012 om 20:04
quote:toydinky schreef op 20 maart 2012 @ 20:00:
Ik heb hier ook af en toe last van,laatst zelfs flauwgevallen van de pijn en het gebeurd vaak s,nachts dat ik deze pijn krijg.Herkenbaar, hier ook altijd in de nacht, en de pijn is hels, lijkt op weeen,zo heftig.
Ik heb hier ook af en toe last van,laatst zelfs flauwgevallen van de pijn en het gebeurd vaak s,nachts dat ik deze pijn krijg.Herkenbaar, hier ook altijd in de nacht, en de pijn is hels, lijkt op weeen,zo heftig.
woensdag 21 maart 2012 om 08:30
woensdag 21 maart 2012 om 16:12
Dit lijkt inderdaad op anuskramp. Het komt vaak 's nachts voor en het is zo'n overweldigende pijn dat je er flauw van kunt vallen. Het is op zich onschuldig, maar wel vervelend.
Het komt vaak voor bij mensen die een te strak gespannen bekkenbodem hebben, bekkenbodemfysio zou kunnen helpen.
Om direct verlichting te geven kan je het volgende proberen;
- magnesium slikken, dit helpt tegen spierkramp.
- raar maar waar; op een tennisbal gaan zitten, de kramp verdwijnt dan als het goed is.
- een warm badje nemen zodat de spieren zich kunnen ontspannen.
Het komt vaak voor bij mensen die een te strak gespannen bekkenbodem hebben, bekkenbodemfysio zou kunnen helpen.
Om direct verlichting te geven kan je het volgende proberen;
- magnesium slikken, dit helpt tegen spierkramp.
- raar maar waar; op een tennisbal gaan zitten, de kramp verdwijnt dan als het goed is.
- een warm badje nemen zodat de spieren zich kunnen ontspannen.