Gezondheid alle pijlers

Kramp in anus/darm

20-03-2012 19:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vannacht wakker geworden met een hevige kramp in mijn anus,dit heb al eerdere keren gehad, een naar erg pijnlijk gevoel wat zo n 15 a 20 minuten aanhoud, dan is het plots weg.

Ik heb uiteraard een afspraak gemaakt met de HA voor deze week, maar zou graag willen weten of iemand deze klachten herkent.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Google eens op anale fissuur. Ik kon er niet van zitten van de pijn.
Er is een naam voor, schijnt

http://en.wikipedia.org/wiki/Proctalgia_fugax

Edit: o, mosterd
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:Kokolientje schreef op 20 maart 2012 @ 19:24:

Google eens op anale fissuur. Ik kon er niet van zitten van de pijn.

Goddank herkenning, ik heb het vanmorgen aan mijn vriend proberen uit te leggen wat ik voelde en die keek me aan of ik van venus kwam.

Ik ga even kijken op google
Ik heb er lang mee rondgelopen (schaamte...) totdat het echt niet meer ging. Van de huisarts kreeg ik pijnstillende zalf en die hielp wel aardig maar bleef klachten houden. Uiteindelijk is er botox ingespoten en heb ik nooit meer last gehad !
quote:Kokolientje schreef op 20 maart 2012 @ 19:27:

Ik heb er lang mee rondgelopen (schaamte...) totdat het echt niet meer ging. Van de huisarts kreeg ik pijnstillende zalf en die hielp wel aardig maar bleef klachten houden. Uiteindelijk is er botox ingespoten en heb ik nooit meer last gehad !

De keren dat ik het nu heb gehad was in de nachtelijk uren.

Heb dat genegeerd en ik weet niet wat ik dacht, maar zoiets van zal wel overgaan.

Begrijp ik dat jij er ook overdag last van had
Komt dat door anale seks?
quote:willem1959 schreef op 20 maart 2012 @ 19:31:

Komt dat door anale seks?Zal het de dokter voor je vragen oke,
kijk een op anuskramp. Allemaal verhalen van mensen die het ook hebben. Feest vanherkenning.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anaal_spasme
@ willem nee bij mij niet, het kwam door te hard persen met poepen maar het komt wel vaak voor bij homo's

Ik had er de hele dag last van, dacht eerst dat het aambeien waren maar toen het niet overging met sperti en zetpillen bleek het toen dit te zijn.
Ik heb hier ook af en toe last van,laatst zelfs flauwgevallen van de pijn en het gebeurd vaak s,nachts dat ik deze pijn krijg.
quote:toydinky schreef op 20 maart 2012 @ 20:00:

Ik heb hier ook af en toe last van,laatst zelfs flauwgevallen van de pijn en het gebeurd vaak s,nachts dat ik deze pijn krijg.Herkenbaar, hier ook altijd in de nacht, en de pijn is hels, lijkt op weeen,zo heftig.
Ik weet wel als ik weer zo,n aanval krijg dat ik op mijn bed blijf liggen.ik was door het flauwvallen met mijn hoofd op de plavuizen gekomen,ik heb twee weken aan moeten horen of ik soms mishandeld was ,door de blauwe plekken op mijn voorhoofd.
Dit lijkt inderdaad op anuskramp. Het komt vaak 's nachts voor en het is zo'n overweldigende pijn dat je er flauw van kunt vallen. Het is op zich onschuldig, maar wel vervelend.

Het komt vaak voor bij mensen die een te strak gespannen bekkenbodem hebben, bekkenbodemfysio zou kunnen helpen.

Om direct verlichting te geven kan je het volgende proberen;

- magnesium slikken, dit helpt tegen spierkramp.

- raar maar waar; op een tennisbal gaan zitten, de kramp verdwijnt dan als het goed is.

- een warm badje nemen zodat de spieren zich kunnen ontspannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven