kramp in benen
vrijdag 10 februari 2017 om 13:16
De afgelopen week ben ik al een aantal keren midden in de nacht wakker geworden met verschrikkelijke kramp in m'n benen. Echt een zeer heftige pijn. Gelukkig is die pijn wel minder dan een minuut. Ik heb dit al wel eens vaker gehad, maar niet zo frequent als nu. Nu overdqg heb ik erg stijve benen en voelt het raar.
Iemand enige idee waar dit door kan komen? Want ik maak me best zorgen. Ter info: momenteel in het buitenland. Afgelopen week niet zo heel goed geslapen. En niet heel gezond gegeten. Mijn slippers hebben hun beste tijd ook wel gehad. Misschien heeft het daar mee te maken?
Iemand enige idee waar dit door kan komen? Want ik maak me best zorgen. Ter info: momenteel in het buitenland. Afgelopen week niet zo heel goed geslapen. En niet heel gezond gegeten. Mijn slippers hebben hun beste tijd ook wel gehad. Misschien heeft het daar mee te maken?
vrijdag 10 februari 2017 om 13:26
'Mijn slippers hebben hun beste tijd ook wel gehad. Misschien heeft het daar mee te maken?'
Slippers zijn überhaupt niet goed om (veel) op te lopen, omdat je tenen dan een klauwbeweging maken, wat spanning in je hele lichaam geeft. Zou ook kramp kunnen geven. Ik krijg het zelf als ik schoenen draag met een te soepele zool. Beter sandalen dragen.
Soms kunnen er ook tekorten spelen, onder andere magnesium.
https://podotherapierondom.nl/blog-rond ... rschoenen/
Slippers zijn überhaupt niet goed om (veel) op te lopen, omdat je tenen dan een klauwbeweging maken, wat spanning in je hele lichaam geeft. Zou ook kramp kunnen geven. Ik krijg het zelf als ik schoenen draag met een te soepele zool. Beter sandalen dragen.
Soms kunnen er ook tekorten spelen, onder andere magnesium.
https://podotherapierondom.nl/blog-rond ... rschoenen/
vrijdag 10 februari 2017 om 13:31
Ben zelf ook wel 'ns wakker geworden met kramp in benen en zonder uitzondering ging het dan om een spier die die dag lang en zwaar belast is geweest. Als je dus slippers hebt die slecht voor je houding en/of je manier van lopen zijn, zou ik niet raar opkijken als er spieren zijn die je aan het overbelasten bent. Daar zou ik wat aan doen.
En vergeet niet tijdens de kramp je spier flink te rekken (helpt heel goed tegen de pijn).
En vergeet niet tijdens de kramp je spier flink te rekken (helpt heel goed tegen de pijn).
vrijdag 10 februari 2017 om 14:38
vrijdag 10 februari 2017 om 14:43