Kramp
zondag 28 augustus 2016 om 16:34
Ik heb kramp. Vingers, armen , tenen, kuiten. Alles schiet om de zoveel tijd volledig in de kramp. Ik heb slokdarmkrampen en een burn out met paniekklachten. Volgens de huisarts heb ik zoveel spanning in mn lijf dat het heel normaal is dat ik in de kramp schiet. Zelfde zegt de fysio. Daarbij hyperventileer ik ook nog . Ik ga al een tijdje naar een psych en eigenlijk voel ik me al weken steeds wat beter . Waarop ik dan vervolgens weer lichamelijke klachten krijg.
We herkent de kramp in vingers , tenen en armen en kuiten ? Ook in rug en kaken trouwens. En heeft tips ? Hoe kom ik meer inde relaxstand?
Oh krampen zijn trouwens zowel in rust als bij inspanning. Worden niet erger bij inspanning. En ik ben lichamelijk onderzocht ( bloed , ecgs , inspannings ecg , buiecho ) en ik mankeer niets. Ook geen vitamine tekort. Dit ter info
We herkent de kramp in vingers , tenen en armen en kuiten ? Ook in rug en kaken trouwens. En heeft tips ? Hoe kom ik meer inde relaxstand?
Oh krampen zijn trouwens zowel in rust als bij inspanning. Worden niet erger bij inspanning. En ik ben lichamelijk onderzocht ( bloed , ecgs , inspannings ecg , buiecho ) en ik mankeer niets. Ook geen vitamine tekort. Dit ter info
zondag 28 augustus 2016 om 16:59
Oh wat fijn !! Iemand die het herkent !! Jij had dus ook kramp in vingers en tenen en , ja , waar eigenlijk niet ?
Ik slik nu extra magnesium. En maagzuurremmers tegen de slokdarmkrampen maar die vallen steeds niet zo goed helaas. Ik ga binnenkort ook maar eens me ergens laten masseren. Dat doet de fysio ook maar een ontspanningsmassage lijkt me ook fijn.
Fijn dat je gereageerd hebt !!
Ik slik nu extra magnesium. En maagzuurremmers tegen de slokdarmkrampen maar die vallen steeds niet zo goed helaas. Ik ga binnenkort ook maar eens me ergens laten masseren. Dat doet de fysio ook maar een ontspanningsmassage lijkt me ook fijn.
Fijn dat je gereageerd hebt !!
zondag 28 augustus 2016 om 17:25
zondag 28 augustus 2016 om 17:31
Je zou een kuurtje Inhibin kunnen proberen, dat is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Ik ben ook heel gevoelig
voor kramp (wat een hel!), en twee doosjes Inhibin helpen mij altijd de winter door, geweldig spul vind ik het. Wat bij mij ook helpt is
veel drinken, magnesiumtabletten en magnesiumrijk eten (spinazie, nootjes, etc.) en warm douchen voor het slapen gaan.
voor kramp (wat een hel!), en twee doosjes Inhibin helpen mij altijd de winter door, geweldig spul vind ik het. Wat bij mij ook helpt is
veel drinken, magnesiumtabletten en magnesiumrijk eten (spinazie, nootjes, etc.) en warm douchen voor het slapen gaan.
zondag 28 augustus 2016 om 17:44
ik had spontaan verkrampende tenen/voeten vooral. Maar ook nek, onderbenen, hand. Niet echt vaak slokdarmkrampen, hoewel ik het als ik snel dingen drink weleens kan hebben, maar dat heb ik al mijn hele leven elke paar maanden een keer.
Ging grotendeels vanzelf over dus, de tijd plus wat extra ontspanningsoefeningen gewoon online en vd cesartherapie hielpen.
Oh ja, ik doe ook heel veel yoga sindsdien. En massages neem ik af en toe, maar toen nog niet. Het is wel heerlijk!
Ging grotendeels vanzelf over dus, de tijd plus wat extra ontspanningsoefeningen gewoon online en vd cesartherapie hielpen.
Oh ja, ik doe ook heel veel yoga sindsdien. En massages neem ik af en toe, maar toen nog niet. Het is wel heerlijk!
zondag 28 augustus 2016 om 17:54
Ah bedankt allemaal !! Ik zal eens opzoek gaan naar het kuurtje wat hier genoemd wordt. Ik vind het fijn dat mensen het herkennen wat van kuitkramp hoor je wel eens maar vingers , tenen en handen en schouders amper.
Ik slik trouwens geen cholesterole pillen.
Probleem is dat ik door mn paniek heel erg gefocust ben op mezelf en dat helpt ook niet.
Ik slik trouwens geen cholesterole pillen.
Probleem is dat ik door mn paniek heel erg gefocust ben op mezelf en dat helpt ook niet.