Gezondheid alle pijlers

Kramp

28-08-2016 16:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kramp. Vingers, armen , tenen, kuiten. Alles schiet om de zoveel tijd volledig in de kramp. Ik heb slokdarmkrampen en een burn out met paniekklachten. Volgens de huisarts heb ik zoveel spanning in mn lijf dat het heel normaal is dat ik in de kramp schiet. Zelfde zegt de fysio. Daarbij hyperventileer ik ook nog . Ik ga al een tijdje naar een psych en eigenlijk voel ik me al weken steeds wat beter . Waarop ik dan vervolgens weer lichamelijke klachten krijg.

We herkent de kramp in vingers , tenen en armen en kuiten ? Ook in rug en kaken trouwens. En heeft tips ? Hoe kom ik meer inde relaxstand?

Oh krampen zijn trouwens zowel in rust als bij inspanning. Worden niet erger bij inspanning. En ik ben lichamelijk onderzocht ( bloed , ecgs , inspannings ecg , buiecho ) en ik mankeer niets. Ook geen vitamine tekort. Dit ter info
Ah herkenbaar. Ontspanningsoefeningen hielpen wel maar duurde tijd voordat ik er echt vanaf was. De cesartherapeut heeft me er goed bij geholpen. Verder slikte ik voor zekerheid ook een muktivitamine.
Oh wat fijn !! Iemand die het herkent !! Jij had dus ook kramp in vingers en tenen en , ja , waar eigenlijk niet ?

Ik slik nu extra magnesium. En maagzuurremmers tegen de slokdarmkrampen maar die vallen steeds niet zo goed helaas. Ik ga binnenkort ook maar eens me ergens laten masseren. Dat doet de fysio ook maar een ontspanningsmassage lijkt me ook fijn.

Fijn dat je gereageerd hebt !!
Ik heb er gelukkig geen last van. Slik je de magnesium al lang? Drink je genoeg?
Ik let de laatste tijd beter op hoeveel ik drink. Magnesium nu een paar weken.
Vervelend!

Heb je het minder als je lichamelijk moe bent?

Misschien helpt (hard)lopen?
Ik sport 3 x in de week en wandel elke dag. Maar dat maakt eigenlijk geen verschil.
Ik heb elke nacht wel kramp in mijn onderbenen. Op het moment dat ik even halfwakker word en me uitrek.

Alles remedies die je op internet kan vinden, van roestige vijlen tot kinine helpen, maar niet langer dan enkele dagen. Dan komt het weer terug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oke.

En je slikt niet toevallig anti cholesterol pillen?

Kreeg ik kramp van. Ben er mee gestopt.
Dr. Oz raadde lavendelzeep onder de matras aan.

Gewoon proberen.
Je zou een kuurtje Inhibin kunnen proberen, dat is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Ik ben ook heel gevoelig

voor kramp (wat een hel!), en twee doosjes Inhibin helpen mij altijd de winter door, geweldig spul vind ik het. Wat bij mij ook helpt is

veel drinken, magnesiumtabletten en magnesiumrijk eten (spinazie, nootjes, etc.) en warm douchen voor het slapen gaan.
ik had spontaan verkrampende tenen/voeten vooral. Maar ook nek, onderbenen, hand. Niet echt vaak slokdarmkrampen, hoewel ik het als ik snel dingen drink weleens kan hebben, maar dat heb ik al mijn hele leven elke paar maanden een keer.

Ging grotendeels vanzelf over dus, de tijd plus wat extra ontspanningsoefeningen gewoon online en vd cesartherapie hielpen.

Oh ja, ik doe ook heel veel yoga sindsdien. En massages neem ik af en toe, maar toen nog niet. Het is wel heerlijk!
Ah bedankt allemaal !! Ik zal eens opzoek gaan naar het kuurtje wat hier genoemd wordt. Ik vind het fijn dat mensen het herkennen wat van kuitkramp hoor je wel eens maar vingers , tenen en handen en schouders amper.

Ik slik trouwens geen cholesterole pillen.

Probleem is dat ik door mn paniek heel erg gefocust ben op mezelf en dat helpt ook niet.
Misschien een (shiatsu) masseur zoeken die masseert met Zechsal magnesium olie?

Sommige shiatsumasseurs worden ook (volledig) vergoed door een aanvullende verzekering en dan is het heel voordelig.
Magnesium werkt volgens mij effectiever als je er calcium bij neemt. Dat heb ik gedaan omdat ik er veel last van had tijdens mijn zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven