Gezondheid alle pijlers

Krassen huid

16-05-2018 08:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren iets lomps gedaan, waardoor ik nu heel veel krassen op mijn huid heb. Met name op mijn benen, armen en handen. Ik ben bang dat het lelijke plekken blijven. Met name die op mijn benen zijn best groot. Iemand tips qua crème ofzo?
Nee joh, nergens voor nodig, dat kan je lichaam prima zelf oplossen.
Krassen als ‘het bloedde en nu zitten er korstjes op’ of krassen die nu een beetje dik en rood zijn’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het open of dicht de huid?

Diep of ondiepe krassen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Op mijn handen en armen zijn ze wat kleiner en oppervlakkiger. Wel rood en een beetje dik aan de randen. Die op mijn benen zins at dieper en groter. Er kwam een beetje bloed uit en er zit bij een paar een korstje op.
Banaaninmijnoor schreef:
16-05-2018 09:12
Op mijn handen en armen zijn ze wat kleiner en oppervlakkiger. Wel rood en een beetje dik aan de randen. Die op mijn benen zins at dieper en groter. Er kwam een beetje bloed uit en er zit bij een paar een korstje op.
Dat gaat vanzelf over hoor. En zo niet, dat zie je dan wel weer.
Ik heb ooit in het kruidvat een zalfje gekocht dat wonden sneller zou doen genezen. Ik weet niet of dat echt hielp maar je ziet er iig niets meer van.

Ik denk dat het wel goed komt hoor.

Wat voor lomps heb je gedaan?
Het is ook niet heel dramatisch, maar wel best lelijk. Ik hoop dus dat er geen blijvende sporen zichtbaar blijven. Dat is het meer.
Ik dacht misschien is er iets waardoor het eerder geneest en niet so zichtbaar blijft.
wanneer je die krassen niet gemaakt hebt met scheermesjes, dan is de kans erg groot dat ze oppervlakkig zijn. En die helen gewoon. Je zal ze nog wel eventjes zien, maar dat trekt wel weer weg.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bearnaise schreef:
16-05-2018 09:15
Ik heb ooit in het kruidvat een zalfje gekocht dat wonden sneller zou doen genezen. Ik weet niet of dat echt hielp maar je ziet er iig niets meer van.

Welke crème was dat? Weet je dat nog?

Wat voor lomps heb je gedaan?
Een enorme plant met enorme stekels laten vallen en proberen op te vangen. :facepalm:
Gaat wel overvoirdat je een Jongetje bent, zou mijn moeder tegen mij hebben gezegd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Banaaninmijnoor schreef:
16-05-2018 09:18
Een enorme plant met enorme stekels laten vallen en proberen op te vangen. :facepalm:
Ach jeetje! Ach.. Ik denk dat je dat gerust op jouw reflexen mag steken. Je bent niet lomp. :hug:

Maar er bestaan dus wel zalfjes voor. Kost niet gek veel dus baat het niet dan schaadt het niet.

Edit: ik heb even gezocht naar de zalf die ik gebruikt heb. Link:
https://www.kruidvat.be/nl/kruidvat-cal ... /p/3855776
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 16-05-2018 09:28
Reden: Link
14.95% gewijzigd
Daar ga je niks van blijven zien. Gewoon blijven hydrateren en het heelt vanzelf.
Niet aan de korstjes gaan peuteren, dat vergroot de kans dat je het langer blijft zien.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Banaaninmijnoor schreef:
16-05-2018 09:18

Als dat soort krassen niet weg zouden trekken, zou ik nu een zebra zijn. Mijn man en dochter trouwens ook. Wij hebben katten. Met nageltjesss.... Komt wel weer goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik ben als kind eens van een duin af zo de prikkelbosjes in gerold.
Zagen flinke dorens aan die struiken en ik zat dan ook van boven tot onder helemaal onder de diepe krassen.
Daar was na een paar weken niks meer van te zien.
Komt vast goed hoor.
Calendula zalf helpt de huid genezen en is lekker zacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet mee in de zon gaan zitten en insmeren met een hoge factor.
Ligt eraan hoe diep ze zijn en of de zijkanten zo snel mogelijk goed tegen elkaar gelijmd of gehecht zijn.

Oppervlakkige krassen genezen prima en zijn onzichtbaar later maar de diepere sneden, mits zorgvuldig behandeld geven een heel dun lijntje.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik ben in mijn pauze meteen even naar de drogist gegaan voor die calendulazalf. Mocht het niet helpen, dan heb ik in ieder geval een heel zacht huidje ;)
Zorg in ieder geval dat je huid niet verbrandt in de zon, de tijd mag de rest doen.
Ik zweer zelf bij Nestosyl zalf, dat is speciaal voor kleine wondjes en helpt tegen roodheid. Niet in de zon gaan zitten hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven