Krentenbaard
zaterdag 23 juli 2011 om 22:10
Ok, jullie zijn geen dokters, maar graag even jullie advies. Bij onze jongste (8 jr) ontdekten we vanavond krentenbaard (shit, het heerste op school en wij dachten nu de vakantie begonnen was dat we de dans ontsprongen waren). Moet ik daar nog in het weekend (morgen overdag) naar de huisartsenpost zodat hij zalf krijgt en wat minder besmettelijk. Of gewoon tot maandag wachten?
zaterdag 23 juli 2011 om 22:18
zaterdag 23 juli 2011 om 22:22
zaterdag 23 juli 2011 om 22:22
Het heerste op school?
Je mag helemaal niet met nog besmettelijke krentenbaard (dus als de blaasjes nog niet ingedroogd zijn en als je nog niet bent begonnen met antibioticazalf) naar school!
Zo irritant dat niet iedereen zich daar aan houdt; zo is ook mijn zoon aan zijn krentenbaard gekomen. Eenmaal een krentenbaard gehad, dan kan het blijven opduiken (net als met een koortslip).
Ik vind het rot voor je dat je kind het ook zo opgelopen heeft.
Ik zou overigens wél langs de ha-post langs gaan, want hoe eerder de behandeling starten, hoe beter. Je krijgt het niet zo mee bij de apotheek.
Je mag helemaal niet met nog besmettelijke krentenbaard (dus als de blaasjes nog niet ingedroogd zijn en als je nog niet bent begonnen met antibioticazalf) naar school!
Zo irritant dat niet iedereen zich daar aan houdt; zo is ook mijn zoon aan zijn krentenbaard gekomen. Eenmaal een krentenbaard gehad, dan kan het blijven opduiken (net als met een koortslip).
Ik zou overigens wél langs de ha-post langs gaan, want hoe eerder de behandeling starten, hoe beter. Je krijgt het niet zo mee bij de apotheek.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
zaterdag 23 juli 2011 om 22:25
quote:a_nick_is_crini schreef op 23 juli 2011 @ 22:22:
Eenmaal een krentenbaard gehad, dan kan het blijven opduiken (net als met een koortslip).
Je kunt het wel steeds opnieuw krijgen, maar je blijft het niet bij je dragen zoals een koortslip. Je kunt de bacterie bijvoorbeeld wel ongemerkt bij je dragen in je neus, maar dat kun je ook behandelen met antibiotica.
Eenmaal een krentenbaard gehad, dan kan het blijven opduiken (net als met een koortslip).
Je kunt het wel steeds opnieuw krijgen, maar je blijft het niet bij je dragen zoals een koortslip. Je kunt de bacterie bijvoorbeeld wel ongemerkt bij je dragen in je neus, maar dat kun je ook behandelen met antibiotica.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 23 juli 2011 om 22:26
Gewoon morgen even bellen met de HApost voor advies. Zij kunnen je vast het beste advies geven of je een recept geven voor de weekendapotheek!
Heel vervelend krentenbaard. Goed oppassen het is enorm besmettelijk!
Jammer dat mensen hun kind daarmee naar school sturen, je zadelt anderen op met een hoop ellende...
Heel vervelend krentenbaard. Goed oppassen het is enorm besmettelijk!
Jammer dat mensen hun kind daarmee naar school sturen, je zadelt anderen op met een hoop ellende...
zaterdag 23 juli 2011 om 22:39
Zo zijn mijn zoons er ook aan gekomen. Gewoon weer zo'n domme muts die de kinderen gewoon naar school stuurt met natte blaasjes. GRRRRRRRRRRRRR
Idd heb je anti-bioticazalf nodig, maar die moet wel voorgeschreven worden door de arts. Ook beddengoed iedere dag verschonen, eigen handdoek en washand en ook iedere dag in de was. Nagels kort houden en evt. mentholpoeder voor de jeuk. Ook denken aan speelgoed dat door meer kinderen gebruikt kan worden, ook schoonmaken. (liefst met Dettol ook bij kruidvat te koop)
Veel succes!
Idd heb je anti-bioticazalf nodig, maar die moet wel voorgeschreven worden door de arts. Ook beddengoed iedere dag verschonen, eigen handdoek en washand en ook iedere dag in de was. Nagels kort houden en evt. mentholpoeder voor de jeuk. Ook denken aan speelgoed dat door meer kinderen gebruikt kan worden, ook schoonmaken. (liefst met Dettol ook bij kruidvat te koop)
Veel succes!
zaterdag 23 juli 2011 om 22:45
quote:a_nick_is_crini schreef op 23 juli 2011 @ 22:22:
Het heerste op school?
Ik zou overigens wél langs de ha-post langs gaan, want hoe eerder de behandeling starten, hoe beter. Je krijgt het niet zo mee bij de apotheek.Bij ons hing er gewoon een brief bij binnenkomst van school (dus ouders van kinderen in hogere groepen hebben het niet eens gezien), waarop stond dat er krentenbaard heerste. In groep van de oudste minstens 4 en van de jongste minstens 2. En gewoon allemaal naar school... En bedankt!
Het heerste op school?
Ik zou overigens wél langs de ha-post langs gaan, want hoe eerder de behandeling starten, hoe beter. Je krijgt het niet zo mee bij de apotheek.Bij ons hing er gewoon een brief bij binnenkomst van school (dus ouders van kinderen in hogere groepen hebben het niet eens gezien), waarop stond dat er krentenbaard heerste. In groep van de oudste minstens 4 en van de jongste minstens 2. En gewoon allemaal naar school... En bedankt!
zaterdag 23 juli 2011 om 23:18
Zoon is al 8, dus kans dat hij algeheel ziek gaat worden van krentenbaard (koorts end) is klein. Dan kan je best maandag naar je eigen HA gaan (tenzij hij toch ziek wordt natuurlijk). Of tenzij je een baby <3 maanden in huis hebt, dan zou ik geen enkel risico nemen, maar je schrijft jongste, dus dat zal niet zo zijn. Inderdaad heel goede hygienische maatregelen nemen en voor de tussenliggende periode is zinkzalf prima!
zaterdag 23 juli 2011 om 23:37
Volgens mij mag je met natte blaasjes gewoon naar school. Niet dat ik dat zou doen (werk zelf in het b.o. en kreeg toen ik juf van groep 8 werd, krentenbaard. Ik ben zelf 4 weken thuis gebleven ofzo omdat ik maar natte blaasjes bleef houden).
Enniewee; T.O. gewoon de ha-post bellen, als je het vermoeden hebt dat het krentenbaard is en je weet het bijna heel erg zeker, krijg je een receptje voor zalf wat je bij de weekendapotheek kunt ophalen (tenminste... ik destijds voor zoonlief wel).
En houd idd de hygiene in acht. Eigen handdoek, eigen washand, heel veel handen wassen en alle doeken etc., maar één keer laten gebruiken (om te voorkomen dat hij het straks overal heeft). Succes; het is echt rot!!!
Enniewee; T.O. gewoon de ha-post bellen, als je het vermoeden hebt dat het krentenbaard is en je weet het bijna heel erg zeker, krijg je een receptje voor zalf wat je bij de weekendapotheek kunt ophalen (tenminste... ik destijds voor zoonlief wel).
En houd idd de hygiene in acht. Eigen handdoek, eigen washand, heel veel handen wassen en alle doeken etc., maar één keer laten gebruiken (om te voorkomen dat hij het straks overal heeft). Succes; het is echt rot!!!
zondag 24 juli 2011 om 07:46
zondag 24 juli 2011 om 10:55
oh, en nog een tip, ben zelf ervaringsdeskundige, heb het ook van een kindje van vrienden gekregen. Blaasjes bij kind waren zelfs al dicht toen..
Laat je zoon zijn handen goed wassen voor het naar toilet gaan, en maak daarna de wc bril goed schoon. Want krentenbaard op billen, piemels en liezen is echt niet om te lachen...
Ik heb er nog steeds littekens van in mijn gezicht staan
Laat je zoon zijn handen goed wassen voor het naar toilet gaan, en maak daarna de wc bril goed schoon. Want krentenbaard op billen, piemels en liezen is echt niet om te lachen...
Ik heb er nog steeds littekens van in mijn gezicht staan