Kriebelhoest ( klaagtopic)
dinsdag 23 oktober 2012 om 20:51
Even gewoon klagen!
Ik heb nu vanaf donderdag zo'n vervelende kriebelhoest, de laatste dagen hoest ik zo erg dat ik alles onder spuug zonder dat ik ziek of misselijk ben, komt gewoon door t gruwelijk vaak hoesten. Vanacht tot 3 uur gespuugd en uiteindelijk van pure uitputting in slaap gevallen.
Ik heb van die ( nauwelijks werkende ) pilletjes van de apotheek, maar het lijkt behalve dat ik er suf van word niet te werken.
Ik drink veel thee met honing, drinke zoete drankjes ( tip van de apotheek ) eet beschuit en verder weinig.
Voel me prima, maar dat hoesten!!
Ik heb nu vanaf donderdag zo'n vervelende kriebelhoest, de laatste dagen hoest ik zo erg dat ik alles onder spuug zonder dat ik ziek of misselijk ben, komt gewoon door t gruwelijk vaak hoesten. Vanacht tot 3 uur gespuugd en uiteindelijk van pure uitputting in slaap gevallen.
Ik heb van die ( nauwelijks werkende ) pilletjes van de apotheek, maar het lijkt behalve dat ik er suf van word niet te werken.
Ik drink veel thee met honing, drinke zoete drankjes ( tip van de apotheek ) eet beschuit en verder weinig.
Voel me prima, maar dat hoesten!!

dinsdag 23 oktober 2012 om 20:54
Schei uit (ik klaag even lekker mee). Naast de kriebelhoest ook nog eens iedere holte verstopt... Kan echt niet slapen. Werken is bijna onmogelijk (ben docent, 8 lesuren vandaag, na 3 zinnen een enorme hoestbui). Sabbel al de hele dag wybertjes en drink de meest ranzige poederdrankjes (iets met citroen en paracetamol).
Schijnbaar heeft iedereen om mij heen de griep, maar bij mij blijft het gewoon bij zwaar verkouden. Da's dan weer positief
Schijnbaar heeft iedereen om mij heen de griep, maar bij mij blijft het gewoon bij zwaar verkouden. Da's dan weer positief
dinsdag 23 oktober 2012 om 20:57
wat rot voor je dat hoestten,als kind heb ik ook zo veel gehoest.
ik weet hoe uitputtend dat moet zijn.
ik kreeg toe tijdelijk codeïne tabletten die dempen de hoestprikkel, zodat ik in de klas en s'nachts niet zo erge last had..
en s'achts hoog liggen met twee kussens wil ook helpen, verder heel veel sterkte ermee, gelukkig gaat het bij jou weer over, ik heb het jaren gehad als kind
ik weet hoe uitputtend dat moet zijn.
ik kreeg toe tijdelijk codeïne tabletten die dempen de hoestprikkel, zodat ik in de klas en s'nachts niet zo erge last had..
en s'achts hoog liggen met twee kussens wil ook helpen, verder heel veel sterkte ermee, gelukkig gaat het bij jou weer over, ik heb het jaren gehad als kind
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:02
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:04
Pf jaren lijkt me vreselijk! Ik hoop dat dit nog hooguit een paar dagen duurt. Codeïne heb ik ook en ook een nep codeïne, maar het lijken meer smarties
@ lemoos: beterschap! Dat is helemaal verrot! Ik zie ook op tegen morgen... En ben verdorie net 2 weken ziek geweest met hoge koorts en spugen en nu?? Weeeeer!! En m'n man??? Zo gezond als een vis.
@ crazyheidi: Dankje! Voetbal staat helaas op maar de rust wel
@ lemoos: beterschap! Dat is helemaal verrot! Ik zie ook op tegen morgen... En ben verdorie net 2 weken ziek geweest met hoge koorts en spugen en nu?? Weeeeer!! En m'n man??? Zo gezond als een vis.
@ crazyheidi: Dankje! Voetbal staat helaas op maar de rust wel
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:05
Ik heb weleens kriebelhoest op school tijdens een examen gehad. Ik voelde het aankomen en probeerde het in te houden. Dit ontaardde in een gigantische hoestbui waar ik bijna in bleef en ik de klas uit moest om bij te komen.
Goed tot daar mijn nuttige bijdrage
Wat de andere ook zeggen. Verwen jezelf lekker en doe het rustig aan. Hopelijk gaat het snel over
Goed tot daar mijn nuttige bijdrage
Wat de andere ook zeggen. Verwen jezelf lekker en doe het rustig aan. Hopelijk gaat het snel over
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:08

dinsdag 23 oktober 2012 om 21:09
Je mond en keel vochtig houden met sabbelen op dropjes of snoepjes.
Hoestdrank e.d. werkt niet, thans wiki zegt dat de werking niet bewezen is.
Niet beter dan sabbelen op dropjes.
Wat bij mij wel werkt is gemberthee met honing en citroen.
Suikerklontje wil ook wel eesn helpen (hoestdrank is zo ongeveer suiker...)
Hoestdrank e.d. werkt niet, thans wiki zegt dat de werking niet bewezen is.
Niet beter dan sabbelen op dropjes.
Wat bij mij wel werkt is gemberthee met honing en citroen.
Suikerklontje wil ook wel eesn helpen (hoestdrank is zo ongeveer suiker...)
dinsdag 23 oktober 2012 om 21:10

dinsdag 23 oktober 2012 om 21:17
Noscapect helpt hier heel goed tegen de kriebelhoest.
Voor keelpijn heb ik uit Frankrijk een fijn middeltje meegenomen, gewoon voor 5 euro uit de pharmacie in de vrije verkoop.
De apotheek hier wil het niet leveren en de huisarts verrekt het vierkant om het voor te schrijven.
Solutricine / Eludril.
Voor keelpijn heb ik uit Frankrijk een fijn middeltje meegenomen, gewoon voor 5 euro uit de pharmacie in de vrije verkoop.
De apotheek hier wil het niet leveren en de huisarts verrekt het vierkant om het voor te schrijven.
Solutricine / Eludril.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"