Gezondheid alle pijlers

Kruidvat ranitidine

08-12-2017 09:15 7 berichten
Dit is misschien een heel rare vraag: de ranitidinetabletten van het Kruidvat (75mg), zijn dat ronde tabletjes?

Een van mijn katten moet van de internist een tijdje Zantac (ranitidine) slikken, en wel 1/4 tablet 2x daags. Zantac is echter een raar vijfhoekje dat alleen met een gedegen wiskundige achtergrond en een precisieweegschaaltje in vieren te delen is. Een rond tabletje zou het een stuk makkelijker maken.

De apotheek kan me niet helpen, 75mg is uitverkocht bij de groothandel.
Sorry, ik ben er al uit. Het staat in de bijsluiter: De tabletten zijn wit en rond.
Sinds dit topic er nu toch is: ik ben nieuwsgierig, wat heeft je kat en wat/waar is Zantac voor?
Tegen maagzuur, dus geen snoepje net zoals valeriaan dat niet is🤣
Hij heeft een maagontsteking, is vorige week vastgesteld met een endoscopie. Het maagzuur wordt minder zuur gemaakt met dit medicijn, zodat de ontsteking de kans krijgt om te genezen.
Mijn kat heeft dit ook een poosje gebruikt en ik kreeg (kocht) gewoon maagzuurremmers van de dierenarts.

Maar fijn dat je het al weet. Beterschap!!
Tnx. De dierenarts heeft gekeken, maar zijn maagzuurremmer heeft een andere werkzame stof. Omdat de internist Zantac specifiek noemde, geef ik dat liever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven