Gezondheid alle pijlers

Kwaaltjes

10-01-2017 22:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd wel wat... Hebben jullie. Dat ook?

Dan weer hoesten..griep..diarree..pijn in spieren...infectie en ga maar door..elke dag / X wat anders..
Ik heb het ook! Nu heb ik ook weer van alles, waardoor ik me soms echt een zeur voel. Ik heb al jaren last van eczeem aan mn handen, vanaf vorige week keel én oorontsteking en nu niet helemaal lekker in mn buik. Haha, echt verschrikkelijk.
Lage weerstand ws...
Niks aan te doen, gezond eten, fruit eten op zijn tijd, regelmaat in je leven en genoeg slapen, meer kan je niet doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja. Vreselijk.

Ik heb sinds vorig jaar ook de diagnose fibromyalgie. Ik weet nog niet wat ik daar mee moet. Heel veel klachten passen blijkbaar in dat plaatje. Maar ik denk dat veel bij mij ook voort komt uit pure uitputting ( drie lid van 2,4 en 6 en de jongste heeft de eerste twee jaar dag en nacht veeeeel zorg nodig gehad).

Ik heb ook altijd wat. Verkouden, griep, overbelaste zenuwen of spieren, ontsteking hier of daar, prikkelbare darm, tinnitus, rare klachten in mijn mond, de lijst is oneindig,

Vermoeiend, zucht...
Nee. Maar ik stapte net met mijn blote voet hard op een ronde steen en nu doet mijn voorvoet pijn; aan de kant van mijn binnenvoet. Ik verwacht wel dat het vannacht geneest.

PS: Schijnt over te zijn. Maar de test komt zo meteen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja herkenbaar helaas....

Had jij niet ook Me/ cvs? Of heb ik de verkeerde voor me?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Chronische auto-immuunziekte hier dus yup altijd wel wat. Nu al 2 maanden ziek. Virale keelontsteking, die is naar mijn hoofd gaan lopen, toen weer terug naar beneden, toen heb ik vriend lief aangestoken en die heeft mij weer aangestoken dus yeeey. Al mijn afspraken van de afgelopen 2 maanden naar de knoppen en de feestdagen waren ook niet meer zo feestelijk. Godzijdank deze week controle in het ziekenhuis dus kan ik even alles spuien. Ben het even helemaal zat.
Hoesten en diaree lijkt mij een erg lastige combinatie.
Lage weerstand kan. Dan zou je eens moeten uitzoeken wat je lichaam nodig heeft. Zo is onder andere vitamine D belangrijk voor je weerstand. Verder kan Sambucol je weerstand verbeteren en griepklachten wat verlichten.

Kan ook nog zijn dat je teveel over je grenzen gaat en dat je lijf gaat protesteren.
Ik heb cvs..daar komt het door..:(
Ik heb heel veel begrip voor mensen die echt iets mankeren, maar soms, héél soms, heb ik wel eens het idee dat iederéén tegenwoordig iets mankeert en nooit echt gezond is en om de haverklap ziek. Zie het ook aan stagiaires, bijvoorbeeld. Die zijn dan een paar maanden op ons bedrijf in het kader van hun opleiding, jonge gezonde mensen zou je zeggen, nou, er is nog nooit een stagiair geweest die de 4 of 6 maanden (afhankelijk van het soort stage dat ze lopen bij ons) heeft afgemaakt zonder zich minimaal één keer, en vaak meerdere malen, ziek te melden.

Nu ook weer. We hebben nu een langdurige (8 maanden) stagiaire op de boekhouding. 22 jaar, niks mee aan de hand verder, maar die is deze week al voor de 4e keer "ziek" afgehaakt. En tuurlijk zeg je dan "OK meid, als het écht niet gaat, ga lekker naar huis"(want tja, wat moet je anders?), maar ik denk dan echt wel eens "huh?" Er gaan jaren voorbij dat ik geen ziektedag heb, sinds mijn laatste chemo in voorjaar 2013 ben ik nog geen dag thuis geweest omdat ik "ziek" was (en ik dank god ervoor op mijn blote knieën), maar hoe kan het dan dat zo'n jonge meid in 8 maanden tijd gewoon 4 keer ziek is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sweety, misschien helpt het als je meer groentes eet? Uit een ander topic begreep ik dat je nou niet zo heel veel groente binnen krijgt, terwijl dat, als je veel van dit soort kwaaltjes hebt, toch echt wel een verschil kan maken.

Hier zelden tot nooit griep/verkouden/diarree. Wel in het eerste jaar dat ik verhuisd was, toen kreeg ik alles mee wat er heerste. Sindsdien (en dat is nu toch echt al 2 jaar terug) niet meer fysiek ziek geweest. Wel psychische klachten waardoor ik soms fysiek ook minder lekker in m'n vel zit, maar dan is het een kwestie van rust nemen en gezond eten, en dan ben ik er vrij vlot weer bovenop.
quote:Sweety2015 schreef op 11 januari 2017 @ 17:24:

Ik heb cvs..daar komt het door..:(Had ik het goed onthouden. Ik dus ook en heb ook altijd wat. Vooral als ik over mijn grenzen ga.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven