Gezondheid alle pijlers

Last van kaken

11-09-2016 17:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een week heb ik last van een soort spanning/ druk op mijn kaak (vooral aan de rechter kant). Dit zorgt er ook voor dat mijn kaken zich onderbewust willen aanspannen waardoor ik me door de dag heen regelmatig betrap op knarsen tanden/kaak aanspannen. De druk gaat zelfs een klein beetje door naar mijn oor/slaap. Ook voelt het alsof mn gebit net niet helemaal goed staat. Mijn tong ligt bijvoorbeeld niet helemaal comfotabel in mijn mond. Nou heb ik er wel over nagedacht waar het aan zou kunnen liggen dus hier wat dingen die er misschien mee te maken kunnen hebben: ik heb altijd al wel de gewoonte om snachts te knarsen tanden. Ik zit in een redelijk stressvolle periode (ik ben net begonnen aan een nieuwe studie en het is een paar maanden geleden uit gegaan met mijn vriendin waar ik nog redelijk mee zit). Dus ik dacht misschien dat die stress snachts werd geuit in het tandenknarsen waardoor mijn kaak overbelast zou kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand enig idee waardoor het zou kunnen komen en als je denkt dat het door stress komt, wat kan ik er dan aan doen?

Ik hoor graag van jullie!
Ik heb bij stress ook last van mn kaken omdat ik deze dan onbewust aanspan.

Oplossing? Tja, oorzaak van de stress moet dan weggenomen worden.
Ik heb dit ook! Fysiotherapie kan hierbij helpen!
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Ik tandenknars niet, maar klem mijn kaken onbewust heel erg op elkaar.

Veroorzaakt ibj mij kaakpijn, maar ook hoofdpijn.

De tandarts maakt tegenwoordig een bitje voor mij, en ik klem nog wel, maar door het bitje heb ik er geen last meer van.

Neem contact op met je tandarts zou ik zeggen!
Ik heb dit ook gehad. Door stress ging klemde ik 's nachts mijn kaken op elkaar. Tandarts zei dat ik tegen het klemmen 's nachts een bitje kon nemen. Het is uiteindelijk zelf over gegaan.
Ik heb via de tandarts een bitje gekregen. Ik knars nog wel 's nachts maar de druk op mijn kaken is weg.
Bij mij was het stress. Ik heb een botje gekregen van de tandarts.
Doe eens wild!!

Ga eens naar de huisarts of zoiets.

Live dangerously
Let eens op je ademhaling, adem je hoog op de borst of laag in de onderbuik. Dat laatste is juist.

Als je hoog ademt gaan er spieren aan het werk die dat niet zouden moeten doen, waardoor er spanning komt te staan op de nek , wangen en de kaken.

Een logopedist kan je goed helpen met deze klachten.
quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 11 september 2016 @ 18:24:

Bij mij was het stress. Ik heb een botje gekregen van de tandarts.Hmm lekker kluiven
Bij mij was het ook stress, toen ik er last van had hielp het heel erg veel om te mediteren. De douchekop met lekker warm/heet water op mn kaakspieren zetten (het gebied onder je jukbeen tot net achter je oor). En kauwgom. Ik had ook regelmatig dat mn kaken "moe" waren, te moe om te kauwen zeg maar. Daar hielp het douchen ook heel erg bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven