Gezondheid alle pijlers

last van mn voeten

01-08-2011 20:09 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zon 12/13 jaar steunzolen in mn schoenen. Eerst had ik van die halve via de podotherapeut.

Ik heb dus geknikte platvoeten :s jaja.. Mijn hakken staan iets naar buiten gedraaid en ik loop meer op de binnenkant van mn voet. Daarbij zakt mn voet in.. waardoor de middenvoetsbeentjes tegen elkaar drukken en ik dus last van mn voet heb.

Nu heb ik sinds.. (weet t niet precies) ongeveer dec 2009 nieuwe steunzolen. Dit keer hele steunzolen. In t begin deden ze super zeer, maar je moet ze ook inlopen. Op een gegeven moment was ik aan ze gewend en was er niks aan de hand. Tot ik opeens weer zon last van mn voet kreeg. Kan dan gewoon bijna niet lopen, zon zeer dat mn voet dan doet. na een jaar moest ik een controle afspraak maken. Dat was dus ongeveer dec 2010.. Toen heb ik dit dus weer gemeldt.. En hebben ze mn steunzool aangepast.

Maar ik dus gewoon nog steeds dagelijks last van mn linkervoet. Vooral als ik even heb gezeten en dan weer wat moet gaan doen. Loop gewoon 9 vd 10 keer mank.. Ik ben er nu wel aan gewend, maar t is gewoon super vervelend! Ik moet zoo vaak uitleggen waarom ik zo loop. Loop dus vaak ook niet zo hard. En het vervelendste vind ik nog.. dat als ik vooruit kijk in de toekomst.. ik later zo niet de avondvierdaagse kan lopen met mn kinderen.. Of zelfs daarvoor.. wat als ik zwanger ben? Dat willen we dus binnen een jaar wel.. als ik met zon dikke toeter loop.. ben ik bang dat ik dalijk helemaal slecht loop.

Nu zullen jullie vast zeggen... Ga naar de huisarts....

Dat ga ik zowieso nog doen, maar ik ben al tig keer hiervoor bij de huisarts geweest. En elke keer wordt er even gekeken.. en ja wordt ik doorgestuurd naar de podotherapeut.. en wordt de zool iets aangepast en dat was t. Kan niet zeggen dat t allemaal echt helpt.

Ook heb ik hoge schoenen geprobeerd.. gympen, laarzen.. veters goed strikken, veters los laten..

Herkent iemand dit?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
en nu denk je dat je hier een oplossing vindt?
Misschien eens naar een andere podotherapeut toe ?

Of naar het ziekenhuis ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Misschien wat meer aandringen? Er is kennelijk iets mis met de zool, want je hoort er geen pijn van te hebben.
Ben je al eens serieus onderzocht door je huisarts en evt een ortopeed? Het is niet normaal om zoveel last te hebben. Ooit onderzocht op reuma?
quote:emmetjebee schreef op 01 augustus 2011 @ 20:19:

en nu denk je dat je hier een oplossing vindt?

Waarom nou altijd weer zon opmerking? Hier vraag ik toch niet om... *zucht*

Ik zeg toch dat ik al zo vaak naar de ha ben geweest, maar dat er verder niks gebeurd...

Misschien zijn er hier wel mensen die dit soort klachten herkennen, want er zijn meer mensen met steunzolen of iets dergelijk die hier last van hebben..

Was gewoon benieuwd wat die er dan mee hebben gedaan.
quote:_jessie_ schreef op 01 augustus 2011 @ 20:22:

Ben je al eens serieus onderzocht door je huisarts en evt een ortopeed? Het is niet normaal om zoveel last te hebben. Ooit onderzocht op reuma?

Nou de vorige keer hebben ze bij de podotherapeut wel vanalles gedaan met mn voeten.. gemeten.. gedrukt etc..

Nou je zegt reuma.. daar heb k dus zelf ook aan zitten te denken.. daarom wil ik zowieso binnenkort opnieuw naar de huisarts. 2 tantes van mij hebben reuma en sinds kort is bij mn jongere nichtje ook reuma geconstateerd in de grove gewrichten?
Zeker herkenbaar, heb ook een tijdje met steunzolen gelopen, vooral omdat grote teen niet helemaal recht staat en mijn bult die daar zit steeds begon te ontsteken. Daarnaast een beetje platvoeten, brede voorvoeten (dus in gewone schoenen kramp en pijn in mijn middenvoetsbeentjes) en ook ik loop niet recht (buiten slijt eerder af dan binnen).

Inmiddels geen steunzolen meer nodig. De oplossing voor mij, bredere schoenen. Koop nu alleen nog maar goede schoenen en/of laarzen met een iets bredere voorvoet (een breedtemaat G) en van goede kwaliteit (heel soepel leer). Mijn problemen zijn hiermee opgelost.
sussie bedankt.. zie toch iemand die dit soort problemen herkent!

De rest trouwens ook bedankt voor t meedenken! n

Ja ik vind t ook erg lastig om goede schoenen te vinden. Maar ik heb mn schoenen mee moeten nemen naar de podotherapeut en hun zeiden dat ik goede schoenen had. Had hoge esprit laarzen mee en mn hoge nike gympen. Dus ik vraag me af of mn schoen er iets mee te maken heeft..

Kan ook niet op gewone slippers lopen.. wel op de birkenstocks
quote:woepsie schreef op 01 augustus 2011 @ 20:40:

sussie bedankt.. zie toch iemand die dit soort problemen herkent!

De rest trouwens ook bedankt voor t meedenken! n

Ja ik vind t ook erg lastig om goede schoenen te vinden. Maar ik heb mn schoenen mee moeten nemen naar de podotherapeut en hun zeiden dat ik goede schoenen had. Had hoge esprit laarzen mee en mn hoge nike gympen. Dus ik vraag me af of mn schoen er iets mee te maken heeft..

Kan ook niet op gewone slippers lopen.. wel op de birkenstocksPassen die zolen wel goed in je schoenen? Ik heb dezelfde klachten en ben een paar weken geleden bij een andere podotherapeut geweest, de podoloog waar ik naartoe verwezen werd door mijn huisarts was ik niet tevreden over. Ik bleef maar pijn in mijn voeten houden. Nu heb ik nieuwe zolen en sinds vorige week ook nieuwe schoenen, die speciaal voor losse inlegzolen zijn. Ik loop echt weer als een kievit, heerlijk! Ik had eerst laarzen van het merk JJ, maar daarin zaten mijn voeten veel te los, waardoor mijn voet ging schuiven, dus dan hebben die zolen ook geen effect. De eerste paar dagen was het wel even wennen, maar nu gaat het echt super. De schoenen die ik heb zijn van het merk Footnotes, ik heb het gevoel alsof ik zweef, zo lekker lopen ze. Mijn podotherapeut had ze aangeraden, omdat ze echt goed aansluiten en er ook nog leuk uitzien.
Woepsie,

De schoenen op zich kunnen goed zijn, maar als je zoals ik brede voeten hebt, dan passen ze niet in de standaardschoen van zo'n beetje alle bekende schoenenwinkels. Heb zelf eigenlijk mijn vaste schoenenwinkel en merk(en), waarvan ik weet dat ze extra brede schoenen verkopen. Schoenen kopen op zich is voor mij niet zo'n probleem, behalve dan dat het een aanslag is op mijn portemonnee. Net een paar laarzen gekocht voor 170 euro, auww, doet pijn.

Op slippers lopen kan ik ook niet, veels te instabiel. Mijn evenwicht is namelijk ook niet je van het. Wel op slippers met een bandje op je wreef, zodat ze blijven zitten aan mijn voeten. Met open zomerschoenen heb ik geen problemen qua breedte, gaat echt alleen op voor dichte schoenen.

Test het zelf eens. Zet voor de grap eens je voet naast een paar schoenen (of je voet tegen de onderkant van een zool van je andere voet). Kun je vaak al inschatten of je schoenen niet te smal zijn op je voorvoet. Of juist te wijd.
ik zal eens kijken bij dat merk.. staat vast wel wat van op internet.

Ja nou misschien is dat t wel, maar ze zijn wel op maat gemaakt voor die 2 schoenen. Daarom moest ik ze meenemen, zodat ze niet te breed zouden zijn. Maar ja je koopt natuurlijk ook wel eens nieuwe schoenen. Wel balen dat je zo niet tig schoenen kan kopen.. of je moet een erg dikke portemonnee hebben haha. Vaak zijn die schoenen niet t goedkoopst.
quote:woepsie schreef op 01 augustus 2011 @ 20:54:

ik zal eens kijken bij dat merk.. staat vast wel wat van op internet.

Ja nou misschien is dat t wel, maar ze zijn wel op maat gemaakt voor die 2 schoenen. Daarom moest ik ze meenemen, zodat ze niet te breed zouden zijn. Maar ja je koopt natuurlijk ook wel eens nieuwe schoenen. Wel balen dat je zo niet tig schoenen kan kopen.. of je moet een erg dikke portemonnee hebben haha. Vaak zijn die schoenen niet t goedkoopst.Je kunt je zolen echt wel aanpassen aan nieuwe schoenen hoor, gewoon een kwestie van even bijknippen als het nodig is. De zolen die in mijn Footnotes zaten waren precies dezelfde maat als mijn eigen zolen, dus daar hoefde niks aan gedaan te worden.
Je kan ook een verwijzing vragen voor de orthopeed
zie op internet inderdaad wel leuke zomerschoenen en laarzen van footnotes. Had nog nooit van dat merk gehoord.
En anders gewoon naar een andere podotherapeut gaan, ik ben erg tevreden over degene die ik nu heb. Ik ben ook onder behandeling van een fysio vanwege mijn kniën en die zei dat de stand van mijn hielen niet goed was en dat ik daarom zo'n last had van mijn voeten. Ik ging een week later naar de nieuwe podotherapeut en die zei precies hetzelfde. Voor mij een teken dat het wel goed zat met deze man. De podoloog waar ik voorheen naartoe ging ging alleen maar een steuntje onder mijn voorvoet maken zodat de middenvoetsbeentjes wat omhoog werden geduwd zodat de pijn verminderde, maar dat hielp dus niet.
quote:magnolia81 schreef op 01 augustus 2011 @ 20:57:

Je kan ook een verwijzing vragen voor de orthopeed

Ik denk dat ik binnenkort de huisarts maar opnieuw bel.. en een afspraak wil..

heb ook vaak kramp in mn voeten
Ik herken de pijn. Heb dezelfde voeten als jou, knik-platvoeten dus. Ik heb steunzolen gehad, maar die hielpen voor geen meter. Elke keer werden ze opgehoogd aan de zijkant (binnenkant). Dus steunzolen aan de kant gegooid (heb ze nog wel), sindsdien doe ik het zonder. Ik kan alleen geen baan aannemen waarbij ik lang moet staan en/of lopen.

Ik krijg dus soms pijn in mijn voet (ook links toevallig). Dit doet zo zeer dat ik niet meer gewoon op die voet kan lopen. Tips heb ik niet. Of misschien andere podotherapeut?
quote:layla1969 schreef op 01 augustus 2011 @ 21:02:

En anders gewoon naar een andere podotherapeut gaan, ik ben erg tevreden over degene die ik nu heb. Ik ben ook onder behandeling van een fysio vanwege mijn kniën en die zei dat de stand van mijn hielen niet goed was en dat ik daarom zo'n last had van mijn voeten. Ik ging een week later naar de nieuwe podotherapeut en die zei precies hetzelfde. Voor mij een teken dat het wel goed zat met deze man. De podoloog waar ik voorheen naartoe ging ging alleen maar een steuntje onder mijn voorvoet maken zodat de middenvoetsbeentjes wat omhoog werden geduwd zodat de pijn verminderde, maar dat hielp dus niet.

Hmm mn moeder zit bij dezelfde podotherapeut.. of ja t is van dezelfde instelling, maar we zitten alle 2 op een andere locatie en zij heeft ook erg last van de voeten en knieen.. en heeft nu zelfs een knie operatie gehad en draagt nu een brace..

ik heb inderdaad ook een verhoging onder mn voet, zodat de middenvoetsbeentjes omhoog worden gedrukt. En heb onder de binnenkant van mn hak een verhoging zodat ik minder op de binnenkant van mn voet zou gaan lopen.
quote:VivaPepsi schreef op 01 augustus 2011 @ 21:02:

Ik herken de pijn. Heb dezelfde voeten als jou, knik-platvoeten dus. Ik heb steunzolen gehad, maar die hielpen voor geen meter. Elke keer werden ze opgehoogd aan de zijkant (binnenkant). Dus steunzolen aan de kant gegooid (heb ze nog wel), sindsdien doe ik het zonder. Ik kan alleen geen baan aannemen waarbij ik lang moet staan en/of lopen.

Ik krijg dus soms pijn in mijn voet (ook links toevallig). Dit doet zo zeer dat ik niet meer gewoon op die voet kan lopen. Tips heb ik niet. Of misschien andere podotherapeut?

En nu je ze aan de kant hebt gegooid gaat t wel beter? En je laat t zo? of wil je der nog iets mee gaan doen aan die pijn?

Ja ik werk dus in de kinderopvang.. en dan ben je toch ook wel redelijk veel aan t heen en weer lopen.. zitten en weer opstaan... etc. Ik woon op loopafstand van mn werk, maar pak tegenwoordig daarvoor al de fiets. En voorheen deed ik aan hardloopwedstrijden mee.. dat kan nu dus echt niet. Heb laatst geprobeerd om weer te skeeleren.. (deed eerder altijd lange afstanden skeeleren voor de lol) maar ik was binnen 15 a 20 min al thuis.. zon pijn had ik. Een dagje gezellig na de stad lukt wel.. maar heb dan wel echt last van mn voet als ik thuis ben
Een dagje gezellig naar de stad kon ik gewoon niet meer, na een half uurtje lopen had ik al zo'n pijn dat ik geen stap meer kon verzetten.
quote:layla1969 schreef op 01 augustus 2011 @ 21:14:

Een dagje gezellig naar de stad kon ik gewoon niet meer, na een half uurtje lopen had ik al zo'n pijn dat ik geen stap meer kon verzetten.

En dat is nu over? Nu kan je dat wel weer?

Ik moet ook altijd tig keer tegen mn vriend zeggen dat ie zachter moet lopen... anders loop ik zo als n hondje achter m aan te sjokken. Ik ben ook al heel lang niet wezen stappen, maar ik weet niet eens of ik dat nu nog volhou met mn voet. Ja wel naar de kroeg ofzo, maar dan zit je vaak.
Moet trouwens er misschien wel bij vermelden dat voetproblemen wel in de familie zit.

Meerdere ooms en tantes hebben steunzolen..

mn moeder dus steunzolen.. knie operatie en een brace..

en zover ik weet 3 familieleden met reuma.. die daardoor overal last van hebben (niet alleen de voeten)

mn oudere zus begint ook al te klagen over pijn in der voeten.. en wilt ook binnenkort een afspraak maken..
Beter niet nee. Het zou eigenlijk wel moeten ja, weer naar de HA en naar een podotherapeut voor nieuwe steunzolen. Ben alleen bang dat het weer niet zal helpen en het dus weggegooid geld is.

Ik los het nu op door gewoon vaak even te gaan zitten als we ergens naar toe gaan (dierentuin, pretpark, stad) Want ik krijg snel pijn. Ik kan max een paar uur stadten (nou hou ik er ook niet zo van ).

Ik heb mijn skeelers ook weer in de bijkeuken gegooid, zelfde als jou. Pijn na een paar minuten skeeleren.

Verder heb ik last van mijn linkerknie, soms verstap ik me en dan voel ik een scherpe pijn in die knie. Zelfde geld voor m'n heup, ook verstappen en dan een scherpe pijn in de heupstreek voelen. Ik heb dit gelukkig niet zo vaak, heel af en toe.
Orthopedische schoenmakerij misschien een idee? Neeeee... die maken niet alleen maar hele truttige schoenen. En ze maken ze precies naar JOUW voeten... perfect dus.

Nee, zelf geen ervaring. Wel vroeger altijd steunzolen gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven