Gezondheid alle pijlers

lens prikt aan het eind van de dag

21-07-2013 16:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een jaar heb ik bepaalde periode dat aan het einde van de dag, rond 16.00 uur mijn (harde) lens in één oog erg prikt. Ik moet deze dan ook gelijk uit doen en mijn bril opzetten. De volgende dag zet ik hem zonder pijn en moeite weer in maar aan het einde van de middag begint het geprik dan 'ineens' weer.

Wie herkent dit of weet waardoor dit komt? Ik heb helaas geen geld om een keer naar een opticien te gaan oid, anders zou ik dit uiteraard zeker doen.
Lenscontrole is gewoon gratis bij de opticien. Dus dat zou geen reden moeten zijn om niet te gaan.
Ok dat wist ik nog niet Lillyfeeee, dan word t ff anders indd :-)
Heb je geen last van droge ogen?
Ik neem toch aan dat je wel eerder bij een opticien geweest bent?
Luni, ja ik heb het vooral sinds de hooikoortsperiode weer aangebroken is en ik ergens woon waar veel stof heerst. Probeer hem vaak even uit te doen, dan vloeistof erop te doen, maar als het geprik eenmaal begonnen is, houdt deze ook aan die dag. LillyFee, nee ben nog niet weer daar geweest na dat ik deze lenzen kreeg. Heeft de maken met mijn financiële situatie...
Dat is dus nergens voor nodig. Bovendien, op je ogen moet je zuinig zijn. Ze zijn kwetsbaar en niet alles is meer te verhelpen als het fout gaat. Dan maar een maand alleen brood met pindakaas.
Je hebt ook wel gelijk, maar het is de angst om weer veel geld te moeten betalen voor een nieuwe lens oid terwijl ik nu van ruim 65 euro per week moet rondkomen (ben chronisch ziek MS), vandaar. En dat is heel lastig.
Misschien proberen of het beter gaat als je de vloeistof er eerder in doet? Om twee uur ofzo? Ik heb zelf ook droge ogen maar gebruik een zalf, heb geen lenzen dus geen idee of je dat samen mag gebruiken
Schoonhouden, niet langer dan 12 uur per dag in, regelmatig een bril dag invoeren, op tijd nieuwe lenzen in...

Allemaal basis regels bij het dragen van lenzen. Een lenzen check is bij een opticien gratis. Waar haal jij je lenzen? Het liefste bij een opticien. Bij Hans A. kun je elke maand een beetje betalen, zodat je daarna een voucher krijgt voor een nieuwe voorraad.
Kan ik me voorstellen dat je niet zit te wachten op je kosten, maar A je weet niet wat er aan de hand is en B daarom al helemaal niet of en zo ja hoeveel het gaat kosten. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
Bedankt voor jullie tips! Zal eens proberen of het geprik uitblijft als ik de lens eerder op de dag een keer met vloeistof druppel. De opticien waar ik altijd bij was is onlangs verhuisd, niet in de buurt. Dus moet opzoek naar een andere.
quote:jipje schreef op 21 juli 2013 @ 16:39:

Je hebt ook wel gelijk, maar het is de angst om weer veel geld te moeten betalen voor een nieuwe lens oid terwijl ik nu van ruim 65 euro per week moet rondkomen (ben chronisch ziek MS), vandaar. En dat is heel lastig.Ja sneu, maar dan kun je er toch ook voor kiezen om de komende tijd alleen je bril te dragen? Ik heb ook een tijd lenzen gehad alleen ik kreeg zoveel last van prikkende ogen dat ik weer terug ben gegaan naar de bril.
Bij mij was het zo dat ik ze te lang in had waardoor de lens mijn hoornvlies aan het beschadigen was. (Ontstoken) dus een tijd lang geen lenzen in doen en alleen een bril dragen opdat je ogen weer rust krijgen.

Overigens zelfde verhaal, lens in geen probleem, maar tegen het eind van de middag pijn.
Hoi,

Yagmur, doe mijn lenzen indd maar een tijdje niet in. En dan volgende week maar eens de lenzen weer in.
Lenzencontrole is gratis, maar dan moet je wel daar je lenzen kopen of gekocht hebben, toch? Als je je lenzen via internet besteld is het een ander verhaal natuurlijk. Maar kan het in jouw geval juist niet met je MS te maken hebben? Heb ik wel eens iets over gelezen. Maar net wat de anderen zeggen; tijdig je lenzen uit en bril op, misschien zelfs even helemaal geen lenzen in. Wees zuinig met je ogen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven