Gezondheid alle pijlers

Lensimplantaten.. ervaringen?

22-07-2008 15:56 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel topics geopend over laseren, maar ik heb er niet één gevonden over lensimplantaten.

Ik heb vorige week gehoord dit ik niet in aanmerking kom voor laseren, maar wel voor lensimplantaten.

Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen
Klopt dm, inderdaad dr Kerkhoff! Hele rustige aardige mand, goeie indruk geeft ie. Fijn om alle geruststellingen te horen hoor, t komt ook allemaal goed maar dtoch.. Pfffffffff wel bizar om er aan te denken dat ik volgende week geen bril meer op hoef! So excited!
Hij heeft mijn ogen twee keer geopereerd om de scheelstand te corrigeren. Rechteroog op mijn veertiende, linkeroog toen ik zeventien was. Destijds heeft hij me nog implantaten afgeraden omdat je niet moet opereren in een gezond oog. Inmiddels zijn de technieken wat verder en de resultaten beter bekend. Ik vind het wel grappig dat hij de operatie nu zelf ook uitvoert.

Toen ik mijn operatie kreeg was dat mooi om te zien. Iedereen in de wachtkamer bang en zenuwachtig. En echt iedereen vond het meevallen. Ik vind een gaatje laten vullen biij de tandarts vervelender.

Bij dokter Kerkhoff ben je in ieder geval in goede handen.
DM241.... kan dat dus wel... 2 ogen tegelijk laten helpen ? Dan zie je toch niets meer daarna met oogkapjes op of druppels ? Hoe zit dit nu precies ? Heel veel sterkte !

Het kán wel natuurlijk, maar of het verstandig is. Het gebeurt ook bijna nooit vanwege het risico op infectie. Als het ene oog fout gaat heb je nog altijd het andere oog.

Ze opereren ook altijd het niet-dominante oog eerst, zodat het kan wennen aan de veranderde sterkte, na een week of zelfs later soms komt het andere oog aan de beurt.

Ik weet dat de oogarts van peddy een goede arts is, maar toch zou ik niet voor deze methode hebben gekozen.

Maargoed, een narcose zou ik ook niet doen voor deze ingreep, twee keer narcose in korte tijd is best heftig.

Bij bijvoorbeeld scheelstand doen ze wel soms twee ogen tegelijk, maar dat heb ik zelf niet gehad. MIjn moeder wel, en dat herstel was veel heftiger en pijnlijker dan bij mij met een oog tegelijk.

BIj mijn implantaten zat er een week tussen, dat was prettig omdat het ene oog toen alweer redelijk genezen was. Voor mijn gevoel kon het andere oog dan ook weer makkelijker herstellen.
Rawfoodje, ik krijg geen oogkapjes, alleen een zonnebril voor overdag tegen het licht en oogkapjes is alleen voor de eerste nacht(en)
DM241, okay ik begrijp het. Dacht dat je aan 2 ogen tegelijk was geholpen .

Peddy, jij bent wel aan 2 ogen tegelijk dus geholpen. Hoe is dit verder bevallen ? Ik meende dat ze dit eigenlijk nooit deden. Ik zou dit wel willen overwegen....
Oh Peddy, ik zie nu dat je nog geholpen moet worden... . heel veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan!
Ik was ook in de veronderstelling dat ze geen twee ogen tegelijk doen. Ik was er ook beetje huiverig voor, maar ze zeiden dat ze t zo doen omdat het zo uitonderlijk is dat mensen problemen krijgen. Nu ben ik opzich wel blij dat t twee teglijk is, ivm vrij vragen, vervoer(is ruim 2 uur rijden voor mij) en de periode dat je niet met jehoofd helemaal onder de douche mag ivm water wat in je ogen kan komen wordt zo ook minimaal. Hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht!
Rawfoodje, nee, bij mijn kliniek doen ze dat niet.

Peddy, moet je zover rijden voor de kliniek? Ik moest 1.5 uur rijden ongeveer. Dat vond ik al best een eind. FYEO zou ongeveer even ver rijden zijn voor mij, maar mijn ouders wonen op 10 minuten afstand van de kliniek.

Het lastigste na de operatie vond ik dat je niet mag bukken en zware voorwerpen tillen. Omdat je je eigenlijk al heel snel weer prima voelt.

Ik las trouwens dat ze bij verzienden zelfs bij laseren niet twee ogen tegelijk doen, omdat verzienden een langere hersteltijd hebben. Lucky me. Ik vond het toen best meevallen, maar als ik terug kijk duurde het toch wel een aantal maanden voordat ik zag als ik nu zie. Terwijl de meneer met (hoge) bijziendheid, die op dezelfde dag geopereerd was de dag na de operatie al super goed zag.
Ja ik woon in de kop van Noord-Holland, dus als t verkeer meer zit is t 2 uur rijden. Mooi ritje voor de boeg haha. Nou heb net mn Lorazepam pilletje genomen, hopen dat t een beetje werkt....

Ik ben trouwens bijziend, misschien daarom wel een goede kandidaat voor 2 op 1 dag?
Zie nu pas jullie reacties! Bedankt! Ik ga inderdaad maar is bij andere klinieken een second opinion opvragen. Misschien is de kans erg klein maar zolang ik geen onderzoek heb gehad, weet ik ook niet zeker of het wel of niet kan.. Dan kan ik het afsluiten inderdaad. Dan zal ik moeten wachten tot ze iets nieuws uitvinden. Of me erbij neerleggen.

Oegstgeest zei je? En Utrecht en Zeist kan ik proberen?
Hoe kom je dan bij FYEO terecht? Volgens mij is het wel gebruikelijk daar om twee ogen tegelijk te doen. Ik denk ook niet dat dr. Kerkhoff iets zou doen wat hij onverantwoord zou vinden. Heb hem altijd als betrouwbaar en kundig ervaren.

Mamavanevy, Oegstgeest is echt een aanrader. Ze zijn erg eerlijk en duidelijk tegen me geweest. Van de baliemensen tot de oogartsen, iedereen doet z'n best voor je. Toen ik de operatie had zei de oogarts al: "ha, daar hebben we mevrouw hoge-plus-sterkte!", Ik voelde me er echt op m'n gemak.
Via horen zeggen. Nou m'n ogen zijn gedaan! Viel me alles mee. Nu last van branderige ogen en minimale. Pijn. Heel gek, m'n neus tintelt ineens.... Heb wat uurtjes geslapen na de operatie vandaag want voelde me moe en kijken was een hele inspanning. Van 5 tot 7 en van 9 uur tot nu dus, 23.45. Hopelijk slaap ik zo weer snel! Zicht lijkt rechts 100% en links rond de 85-90% denk ik. Niet slecht he! Morgen ochtend horen we meer bij de controle.
up-date hier.

Tweede oog is nu twee weken geleden, vandaag controle gehad. Ondanks te kleine oogkamers (2.8 en 2.76 ipv 3.0), alles boven verwachting goed gegaan. Boldruk prima, lenzen zitten er perfect in en in beide ogen mijn sterkte teruggebracht naar 0. Ik heb nog nooit zo goed gezien, bizar! Zou t allemaal zo weer doen!

Zit nu in de 'alles op nieuw ontdekken' fase haha. Je kent de verhalen vast wel: shampoo flessen kunnen lezen, bril zoeken, zien hoe mascara ieder haartje van je wimpers zwart kleurt ..enz enz was met +5 wel een ander verhaal. Leuk dit!

Maar een vraagje: iemand een goede tip wat betreft mascara/eyeliner verwijderen? Arts zei dat ik absoluut niet in mijn oog mag wrijven. Ben er nu zeker 15 a 20 min mee in de weer. Tips??
Ben benieuwd Peddy! Hoop dat de controle uitwijst dat alles ok is.

Maar je hebt het hoe dan ook lekker al achter de rug .
Herkenbaar Anna! Ik zag ook bijna niks vroeger met +10Met de oogkamers zat je echt op het randje, onder de 2.8 mag het echt niet meer, tussen 2.8 grensgeval. Ik had heel raar, oogkamers van 3.8 mm. Mevrouw met de hoge plussterkte met de diepe oogkamers noemden ze me bij de kliniek.

Make-up verwijderen kan gewoon. Gewoon je verstand gebruiken, zolang je niet megahard in je oog duwen.
Het is inmiddels ruim een jaar geleden dat ik mn lenzen kreeg. Nog geen moment spijt van gehad al heb ik het idee dat ik iets achteruit ben gegaan. . Maar ooooh wat is het een verademing!!!
Voor jou ook alweer een jaar geleden, lonkaa! Gaat snel he?!

Vwb het achteruitgaan, dat is waarschijnlijk je accommodatievermogen dat zich eindelijk heeft aangepast aan de nieuwe situatie. Je zou een afspraak kunnen maken bij de kliniek om te meten op een eventuele reststerkte.
Haha grappig dm241, ik was 'het meisje met de grote pupillen".

Denk dat ik inderdaad overdreven voorzichtig nog ben met mijn ogen. Ben inderdaad met 2.8 door t oogje van de naald gekropen. Ze hadden me ook heel bang gemaakt dat t fout kon gaan. Nu dat gelukkig niet het geval is, ben ik zo blij dat ik zelf uiterst voorzichtig word, bang dat het alsnog door t een of ander doen fout gaat, haha. Maar dank je, ga vanavond proberen mijn mascara er op een normalere manier af te halen .
Ohja, grote pupillen. Check!

Waar ben je geopereerd?
Utrecht. Kliniek aan Lucasbolwerk. (geen idee of ik namen mag noemen).
Nouuuuu, ik heb 'nieuwe ogen' is allemaal goed verlopen was natuurlijk zo gepiept. Vanochtend vroeg op controle geweest, xag er keurig uit en zat op 84 en 96 procent. Niet slecht dus, was nog geen 24 later. Merk bij lampen dat ik een soort van fijne spinraggen in vorm van een cirkel zie, alsof t de rand van het optische centrum van de implant lens is. Had gisteravond beetje last van beurs gevoel en branderige ogen vandaag al nergens meer last van. Was super moe ook. Geslapen van 5 tot 7, wat gekeken in hotel en weer naar bed om 9 uur. Volgende dag vroeg er uit en tijdens de rit naar huis ook in de auto nog uur geslapen, en thuis ook nog weer haha. Nou nu nog even druppelen en eens zien hoe t morgen is met t zicht
Nouuuuu, ik heb 'nieuwe ogen' is allemaal goed verlopen was natuurlijk zo gepiept. Vanochtend vroeg op controle geweest, xag er keurig uit en zat op 84 en 96 procent. Niet slecht dus, was nog geen 24 later. Merk bij lampen dat ik een soort van fijne spinraggen in vorm van een cirkel zie, alsof t de rand van het optische centrum van de implant lens is. Had gisteravond beetje last van beurs gevoel en branderige ogen vandaag al nergens meer last van. Was super moe ook. Geslapen van 5 tot 7, wat gekeken in hotel en weer naar bed om 9 uur. Volgende dag vroeg er uit en tijdens de rit naar huis ook in de auto nog uur geslapen, en thuis ook nog weer haha. Nou nu nog even druppelen en eens zien hoe t morgen is met t zicht
Glare is dat, na een tijdje filteren je hersenen dat en zie je het niet meer.
Peddy, wat fijn voor je zeg !!!

En de dames hier zijn meen ik niet geholpen voor staar maar "gewoon" om van bril/lenzen af te komen..... ?

Hoe zit dit met staar en lensimplantaten.... ?

Iemand hier ervaring mee ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven