Gezondheid alle pijlers

Lensimplantaten.. ervaringen?

22-07-2008 15:56 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel topics geopend over laseren, maar ik heb er niet één gevonden over lensimplantaten.

Ik heb vorige week gehoord dit ik niet in aanmerking kom voor laseren, maar wel voor lensimplantaten.



Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb afgelopen Mei met een week tussentijd 2 lenzen laten implanteren. Vanaf t eerste moment goed zicht en geen centje pijn gehad. Ik had -11.50 en -13.50. Heeeeerlijk nooit geen gepruts met lenzen of een bril meer. Ben nog alle dagen blij. Hoefde de lenzen pas 24 uur van te voren uit te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:peddy schreef op 10 december 2013 @ 22:04:

Ik ben zo bang dat ik niet stil genoeg kan liggen. Hoe hadden jullie dat ? En hadden jullie last van een droog gevoel aan de ogen tijdens de tijd dat de oogspreider er in zit? Of is dat gevoel er niet door de verdovende oogdruppels?Ik was ook ontzettend bang voor de eerste verdovingsprik, onder het oog. Dat het zo pijnlijk zou zijn dat ik niet stil zou blijven liggen. Vorige week is mijn eerste artisan-lens geplaatst. Op het laatste moment besloot ik het kalmeringstabletje niet in te nemen (hekel aan prikken, maar ook aan pillen). En dat ga ik ook volgende week niet doen. Prik is wel wat pijnlijk, maar geen pijn die je niet kan verdragen. Echt goed te doen. Die spreider voelde ik wel zitten maar heb dat niet als probleem ervaren. Ik ga met vertrouwen naar de volgende sessie.
Alle reacties Link kopieren
Voor de make-up dragers. Hoe lang mochten jullie geen oog makeup op ? 'Mijn' kliniek houdt 4 weken aan. Ook geen water in ogen. Ik denk dat ik ga informeren of ik wel mn wimpers kan laten verven voor de operatie.
Alle reacties Link kopieren
Oh en hoe voelden jullie je de dag na de operatie? Wat zicht, pijn en dergelijke betreft. Want mijn opa en oma zijn dan 60 jaar getrouwd en daar wil ik natuurlijk bij zijn! Dus ik hoop dat ik me goed voel en niet met een stok en hond aan de gang moet haha
Alle reacties Link kopieren
Prima. Met implantaten voelde ik helemaal niks. Alsof er nooit wat gebeurd was met mijn ogen en zicht prima! De Lasek behandeling drie maanden later was kut. Echt kut. Maar implantaten? Je voelt er helemaal niks van. Ik zou het zo elke dag doen.



Ik ben 's middags om 15:00 geholpen aan mijn eerste oog. De volgende ochtend liep ik de dam tot dam loop.... Echt, je voelt helemaal niks.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de prik trouwens super meevallen, echt niet erger dan de verdoving van een tandarts.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal niks gehoord over een prik onder het oog. Ik ga aankomende vrijdag, bij het preoperatieve gesprek aan de oogarts vragen of ik dat krijg. Lijkt me namelijk heel moeilijk ok mn oog stil te houden, zonder spier lamleggende prik. Daar maak ik me echt druk om. Stel je voor dat je je oogbewegingen niet onder controle heb en dan snijd ie net in je oog! Yaikssss!!

14 feb dus. Reis van 3,5 uur met openbaar vervoer naar Eersel voor de afspraak met de oogarts. Spannend hoor, operatie over 6 weken! 2 ogen in 1 keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor de quicscan en gesprek met oogarts geweest. Mij is geadviseerd om voor RLE lenzen te gaan. Dan wordt de eigen lens verpulverd en krijg je daarvoor een nieuwe kunststof lens in de plaats heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb vergoeding aangevraagd bij mijn zorgverzekeraar, maar dat is geweigerd, heeft iemand deze wel vergoed gekregen, als er geen sprake is van staar?
Alle reacties Link kopieren
quote:peddy schreef op 20 januari 2014 @ 21:11:

Voor de make-up dragers. Hoe lang mochten jullie geen oog makeup op ? 'Mijn' kliniek houdt 4 weken aan.



Mij werd gezegt 1 week geen make up, vreemd

Wanneer zijn jullie er weer mee begonnen? Ben heel benieuwd



Mijn operaties komen in de buurt: 4 maart en 18 maart. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ook al jaren dit te doen ik heb +8 aan beide ogen en een cilinder van 1,25 en 2,75. Ik kom niet in aanmerking voor laser.



Een paar jaar geleden kreeg je het nog vergoed toen durfde ik het niet aan. Wat kost het nu? en waar (kliniek,ziekenhuis) hebben jullie goede ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij een kliniek in Utrecht, krijg het niet vergoed. In totaal ben ik ruim 6000 euro kwijt.



Bij mij wordt t extra spannend de komende weken. Ben een twijfelgeval. De ruimte in mijn oog ligt bij een oog nét op de ondergrens (2.8mm) bij het ander er nét onder (2.76mm) . De twee weken na elke implantatie worden zenuwslopend. Hebben zich er echter dan nog geen complicaties voorgedaan, kan ik er met gerust hart vanuit gaan dat het goed is gegaan. Arts wil t toch erop wagen aangezien ik nog zo jong ben. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
6000¤ is een hoop geld! Dan mag ik nog even door sparen!! Had je er een verwijsbrief voor nodig? Bij Izz vergoeden ze alleen bij lenzen intolerantie..



Spannend hoop voor je dat het door gaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:riannevanbenthem schreef op 16 januari 2014 @ 22:22:

Hallo, ik heb afgelopen Mei met een week tussentijd 2 lenzen laten implanteren. Vanaf t eerste moment goed zicht en geen centje pijn gehad. Ik had -11.50 en -13.50. Heeeeerlijk nooit geen gepruts met lenzen of een bril meer. Ben nog alle dagen blij. Hoefde de lenzen pas 24 uur van te voren uit te doen.Rianne, dit klinkt goed , Had jij staar?

En waar ben jij geholpen ?

Alle reacties Link kopieren
Net terug gebeld door de Focuskliniek in Rotterdam. Door mijn hoge +sterkte geen afspraak mogelijk.. Ik baal enorm! Maar las hier wel meerdere reacties van mensen met een hoge +sterkte waarbij het wel is gelukt? Waar hebben jullie het laten doen?



Pff op dit moment mijn hoop een beetje vervlogen.. Tenzij ze nieuwe technieken uitvinden. Hoopte zo dat ik een keer voor het eerst in mijn leven normaal kan kijken zonder bril of lenzen..
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanevy schreef op 27 februari 2014 @ 09:50:

Net terug gebeld door de Focuskliniek in Rotterdam. Door mijn hoge +sterkte geen afspraak mogelijk.. Ik baal enorm! Maar las hier wel meerdere reacties van mensen met een hoge +sterkte waarbij het wel is gelukt? Waar hebben jullie het laten doen?

.



Ik weet niet wat je een hoge sterkte vindt...ik heb +5,25 en +5.

Heb een oog laten doen, andere komende dinsdag. Alles prima tot dus ver, zelfs beter dan verwacht werd (ivm eventueel te wenig ruimte in oogkamer, bleek geen probleem achteraf).

Laat het in Utrecht doen, weet niet of ik een naam mag noemen maar de kliniek ligt in een straat genaamd Lucasbolwerk. ;)



Hoe hoog is jouw sterkte?
Alle reacties Link kopieren
Oh zie t al +8. Ik zal even in mijn boekjes kijken waar bij die kliniek in Utrecht de grens ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ook ik krijg lensimplantaten. Qua sterkte zit ik op -11, 75 en 11, 5 beide met een cilinder van 3.

Vorige week hebben ze de gaatjes geschoten en over 2, 5 week wordt het eerste oog geopereerd.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je je dagelijkse leven weer op kon pakken?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in principe na drie dagen al.

(Heel snel dus en dan had ik ook nog de eerste twee dagen enorm last van cornea erosie (wondje dat per ongeluk was ontstaan aan de buitenste laag van mijn oog, verder geen invloed op de implantatie maar ongelofelijk pijnlijk. Gebreurt overigens uiterst zelden, geen zorgen .



Mijn tweede oog doen ze dinsdag. Kan niet wachten. Een goedziend oog en een nog slechtziend is een beetje vervelend.

Ik mag wel de eerste weken geen makeup gebruiken, dat is wat minder maar ach. Het resultaat is ongeloofelijk. Nooit geweten dat ik al die jaren zo slecht gezien heb haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat zicht zo goed is. Vondje het spannend? Ben erg benieuwd hoe je volgende operatie verloopt. Hopelijk nu zonder cornea erosie!

Alvast veel succes voor dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanevy schreef op 27 februari 2014 @ 09:50:

Net terug gebeld door de Focuskliniek in Rotterdam. Door mijn hoge +sterkte geen afspraak mogelijk.. Ik baal enorm! Maar las hier wel meerdere reacties van mensen met een hoge +sterkte waarbij het wel is gelukt? Waar hebben jullie het laten doen?



Pff op dit moment mijn hoop een beetje vervlogen.. Tenzij ze nieuwe technieken uitvinden. Hoopte zo dat ik een keer voor het eerst in mijn leven normaal kan kijken zonder bril of lenzen..Op de site van de kliniek waar ik word geholpen staat dat de +sterkte tot +12 gaat. De kliniek is in Zeist. Hoop dat zij je kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanevy schreef op 27 februari 2014 @ 09:50:

Net terug gebeld door de Focuskliniek in Rotterdam. Door mijn hoge +sterkte geen afspraak mogelijk.. Ik baal enorm! Maar las hier wel meerdere reacties van mensen met een hoge +sterkte waarbij het wel is gelukt? Waar hebben jullie het laten doen?



Pff op dit moment mijn hoop een beetje vervlogen.. Tenzij ze nieuwe technieken uitvinden. Hoopte zo dat ik een keer voor het eerst in mijn leven normaal kan kijken zonder bril of lenzen..

Ja hoi, hier +10 en +8. Afgescheept door focuskliniek door hoge plussterkte. Resultaten zouden slecht zijn. Dat is onzin. Het probleem bij hoog-verzienden is dat er vaak sprake is van te ondiepe oogkamers waardoor het lensje niet past. Dat hoorde ik later toen ik contact zocht met rijnzicht in Oegstgeest. ZIj lieten mij komen voor een vooronderzoek met de opmerking dat de kans dat het mogelijk was, nihil was maar zo kon ik het voor mezelf wel afsluiten. Na het onderzoek bleek dat mijn oogkamers diep genoeg waren en ik heb inmiddels ruim een jaar artisan-lenzen.



Ik wil je geen hoop geven, maar ik zou absoluut een second opinion aanvragen, al is het maar om het af te sluiten (maar er is altijd nog een kleine kans)



Daarnaast heb je met een hoge plussterkte recht op vergoeding, als ie hoger is dan +4 er moet dan ook een contactlensintolerantie zijn.



Nog even over de focuskliniek, ik heb ze later nog gemaild over wat ze toen zeiden en toen vertelden ze me over de krappe oogkamers. En of ik toch nog voor een onderzoek wilde komen, nou doei! Ik vind het waardeloos dat je niet eens voor een onderzoek mag komen.



Ik heb nog een reststerkte van -1 maar die wordt als het goed is binnenkort kosteloos weggelaserd.
Alle reacties Link kopieren
quote:mirjamp schreef op 14 maart 2014 @ 23:19:

[...]





Op de site van de kliniek waar ik word geholpen staat dat de +sterkte tot +12 gaat. De kliniek is in Zeist. Hoop dat zij je kunnen helpen!

Dat is de maximale sterkte die leverbaar is bij de fabrikant. Bij mijn kliniek zagen ze twee mensen per jaar waarbij de oogkamers diep genoeg waren.



Ik snap niet dat er klinieken zijn die mensen gewoon afschepen met een 'nee, kan niet.', zonder eerst een onderzoek te doen.
Alle reacties Link kopieren
Aankomende vrijdag ben ik aan de beurt! In december vooronderzoek met optometrist, in februari nog een laatste check bij de behandelend oogarts en nu, eind maart gaat het dus gebeuren. Heb in februari een envelop meegekregen met pupilverwijdende druppels, moeten van de voren zelf al gedruppeld worden, een rustgevend pilletje Lorazepam voor de avond van te voren, zo'n zelfde pilletje voor die dag zelf.

Ik ben tot nu toe echt super tevreden met de kliniek in Eersel. Is voor mij aan de andere kant van het land en toen ze hoorden dat het voor ons ruim 2 uur rijden is, boden ze gelijk aan om op hun kosten een hotelovernachting te regelen, omdat ik de dag na de operatie al vroeg op controle moet. De wachtkamer daar is ook prachtig! Overal leuke zitjes, een keukentje waar je zelf van alles kan pakken zoals cup-a-soup, ontbijtkoek, cassis, chocomel, thee koffie, fanta... Goed geregeld. De prijs viel me uiteindelijk alles mee. Ik krijg een lens zonder cilinder, die is iets voordedliger als eentje met. En mijn verzekering gaf toch nog wat vergoeding, dat was standaard, misschien hebben ze wel afspraken met verzekeraars? Want ik voldoe zeker niet aan de criteria voor vergoeding met mn -3.50. Ben nu in totaal ¤4230,- kwijt.

Nou vrijdag is het zover, wat spannend!!!!!! Twee ogen gelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens super bang voor t moment dat ze de incisie gaan maken! Bang dat ik toch nog wat voel! Voelden jullie dat 'geduw' en 'getrek'? Was dat vervelend? En mijn oogarts geeft dus GEEN prik onder het oog om de spieren lam te leggen... Maar hij dat hij nog nooit een patiënt had gehad zo 'vervelend' was met heen en weer kijken dat ie de operatie moest stoppen. Dus dat is wel geruststellend, maar zijn er hier nog meer mensen die geen prik hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
Peddy, ik denk dat jij geopereerd wordt door dokter Kerkhoff? Fijne oogarts is dat.



Ik heb wel een prik onder het oog gehad, samen met verdovende druppels dus ik weet niet hoe dat zonder gaat. Van de operatie voel je wel wat, dat ze bezig zijn en het vocht waarmee ze spoelen maar absoluut geen pijn.



Verzekeringen geven vaak korting als ze een contract met een bepaalde kliniek hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven