Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Klopt helemaal Dreamer!

En ik kijk heel af en toe even ( wil je niet stalken )

En die ene keer was heel toevallig gisteren.

Maiskip: ik zeg wel eens voor de grap: jammer dat je geen airmiles kunt sparen in het ziekenhuis.

Ik denk dat er echt zo'n beetje geen enkele afdeling is waar ik niet geweest ben.ouderengeneeskunde met een oma en de rest ofwel zelf ofwel met de kinderen. Tot aan psychologie toe.

Zit nu ook echt te piekeren welke afdeling ik niet geweest ben, maar kan zo niets verzinnen.

Jawel!

Afdeling dialyse!

Daar ben ik nog nooit geweest. Gelukkig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ben blij dat wij nog geen afdelingen hoeven te turven. Het blijft voornamelijk bij orthopedie en reumatologie. Oké, en kinderpsychiatrie en voor mijzelf dus de internist die dan toevallig bij de geriatrie zit

Het is geen stalken hoor Lientje. Ik zie ten eerste niet eens wie gekeken heeft en vind het wel heel leuk om te zien dát er iemand gekeken heeft Verder doe ik het vooral voor mezelf.
Later is nu
Vandaag voor het eerst bij mijn nieuwe tandarts geweest. niets was goed ( natuurlijk) en het gaan me een kleine ¤ 2000,- kosten om alles weer goed te krijgen.

Kroon van 1 jaar oud moet eruit ( reden is mij nog steeds onduidelijk), 1 kies moet getrokken worden ( schijnt zwaar ontstoken te zijn; waar is de pijn dan? ) en 1 wortelkanaalbehandeling ( die is terecht maar waarom niet gelijk)

Ga met hangende pootjes terug naar mijn eigen tandarts.( met normale prijzen )

Voor de rest met barstende koppijn uit bed gekomen. Moet echt wat gaan doen maar het lukt niet :(
@Suzy, hoop dat je je wat beter voelt. Pffft, sterkte met het verjaarspartijtje. Heb goddank die tijd achter me liggen....

@Maiskip, tandarts, brrrrrr. Als ik ergens voor ben is het wel de tandarts.

Niet niks wat er moet gebeuren, maar hoezo terug naar je eigen tandarts met normale prijzen.

Schat zo in dat die niet veel goedkoper zal zijn als de offerte van deze TA. Zijn nl. vastgestelde prijzen per behandeling.... Ik heb vorig jaar ook enorm hoge TA kosten gehad.

Wortelkanaal +kroon ¤800,- , implantaat met kroon ¤1750,- en een frameprothese (die ik niet draag ) ¤700,- en een TA verz.die tot ¤500,- vergoed Gelukkig zijn de behandelingen van de kaakchirurg (gecompliceerde kiesextractie en wortelpuntbehandeling) compleet vergoed uit de basisverz.

Poets, flos en stook netjes volgens TA, maar mijn kiezen rotten van binnenuit weg. Iets waar ik niets aan en kan doen. Ook weer zo'n leuk gevolg van de chemotherapie....

Heb nu qua grote kiezen nog 2 grote kiezen re boven, 1 grote kies Li boven, re beneden 1 grote implantaat kies en Li beneden 1 gekroonde grote kies, tanden zijn gelukkig nog oké, al zijn mijn voortanden ook kunstknakkers (stifttanden). Ben op mijn 7e aangereden door een auto en heb daarbij mijn grote mensen voortanden verloren!!!!!
Zo, feestje overleefd ;). Was leuk. Begonnen met de cadeautjes en daarna poffertjes eten. De enige beker de omging was van dochter Zelf ;). Daarna speurtocht. Wat fijn dat het dan gewoon lekker weer is. Speurtocht ging goed, alleen oudere zus mee doe ik de volgende keer niet weer. Uiteindelijk hebben ze de kabouterkoningin gevonden en hadden ze wel een ijsje verdiend.

Nu uitpuffen op de bank.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@suzu : mooi dat het feestje geslaagd was en het is inderdaad hartstikke mooi weer.

@caaf: heb zelf ook 2 neppe voortanden (ongeluk op m'n 11e).

Punt is dat deze tandarts reparaties / dingen wil gaan doen die niet nodig zijn.

De kies waarvan hij zegt dat hij zwaar ontstoken is is niets mis mee. De kroon zit goed maar waarom moet hij er ineens uit?

Heb nu een noodvulling in mijn kies maar die is niet goed gezet (wang is al helemaal kapot).

Donderdag moet ik toch naar het ziekenhuis en ga dan gelijk bij mn oude tandarts langs (ben niet ontevreden over hem maar het is 40 km verderop dus had gehoopt iets dichterbij te vinden).
Alles zo'n beetje doorgelezen en het besluit genomen om gewoon vanaf nu mee te reageren. Jullie schrijven zo veel dat ik de helft alweer vergeten ben.

Het onderwerp tandarts sla ik over. Ben al een paar jaar niet geweest Wel ga ik 2x per jaar naar de mondhygiëniste. bevalt helemaal prima.

Gisteren heerlijk genoten van het mooie weer en vandaag regent het dus pijpenstelen. Hoezo april doet wat die wil.

Vanmorgen naar de fietsenhandelaar geweest en heb een mooie ebike mogen uitzoeken van man alvast voor m'n verjaardag. Hartstikke blij natuurlijk want nu kan ik weer eens langer fietsen zonder pijn.

Nog even en dan zitten we weer in ons geliefde Frankrijk. Het aftellen is begonnen.
Hoi Aso, wat heerlijk, een elektrische fiets! Wat een fijn vooruitzicht met de zomer in het verschiet. Mag de fiets ook mee naar Frankrijk, of is dat teveel gedoe?
Hé Ambra , nee de fiets gaat niet mee naar Frankrijk. Ik zou daar niet eens durven fietsen, ze rijden daar als gekken (de automobilisten) dus dat gaat 'm niet worden

Hoe is het met jou?
Fijn Suzy, dat het feestje goed is verlopen!

O, dat lijkt me heerlijk Aso, een e-bike. Dan ben je toch wat eerder geneigd om op de fiets te stappen lijkt me.

Dochter knapt hier langzaam maar zeker op, ze was tenminste al niet zo te spreken dat ze vandaag niet naar de manege mocht van me.

Ik heb vandaag ook even in de economie geïnvesteerd, een nieuw tafelkleed (zeil) in een leuk motief, stijltang voor dochter en een nieuwe dvd speler. Voor dochter nog een dvd van de Hungergames en voor man een cd voor in de auto. Jeah, ik heb de Blokker van de ondergang gered!

En voor mezelf via internet twee borduur pakketten. De rest van het teruggekregen belastinggeld staat keurig op de spaarrekening , maar een klein extraatje mocht wel voor een keertje vond ik.
Ik dacht gisteren, ik zet de gratis Evy hardloopapp op mijn telefoon (wil het toch eens gaan proberen binnenkort).

Wil ik de vijf kilometer aanklikken, geeft hij aan dat je die moet kopen voor 300 punten. En die punten kosten dus weer geld. Dan is de app toch niet gratis, of ben ik nou gek? Heeft een van jullie ervaring met deze app voor op je smartphone?
Goed gedaan Lientje. Jezelf een keer verwennen moet kunnen

Blokker ook weer blij en uitstel van betaling is ook weer van de baan

Ik heb geen verstand van een app op de smartfone. Ik heb het ooit als bestand, gratis, opgeslagen op een laptop en vandaar uit op mijn foon gekopieerd.

Is hardlopen niet te zwaar voor je Lien of moet het kunnen?
Ik denk dat het idd te zwaar voor me is Aso, maar als je het niet probeert weet je dat niet echt zeker natuurlijk. En als ik het heel rustig opbouw, door bijvoorbeeld lessen meerdere keren te doen, zou het misschien kunnen lukken.

Nu zet ik dus absoluut niet in op die 5 km kunnen hard lopen in 10 weken tijd, maar meer op het mezelf dwingen tot extra beweging en opkrikken van mijn conditie. Met 1 km ben ik ook al tevreden als ik dat zou redden zonder dat ik gereanimeerd hoef te worden.

Ik ga ook nog niet vandaag echt beginnen, want dochterlief heeft mij (uiteraard, hoe kan het ook anders) aangestoken en ik heb behoorlijk keelpijn en het ook benauwd.

Gisteren heb ik me op mijn werk met paracetamol op de been gehouden en nu doe ik het dus mooi even lekker rustig aan nog.
Lien, er zijn zoveel andere manieren om te bewegen en alleen als je hardlopen leuk vindt houd je het vol.

De mensen bij ons op de sportschool moesten standaard 8 min opwarmen en de meesten werden op de fiets of loopband gezet. Veel mensen vinden daar niets aan en vonden het fijner om op een andere manier warm te worden.

Met hardlopen is dat idem dito. Niet alleen van hardlopen krijg je een goede conditie. Wandelen in verschillende snelheden is ook prima of wat denk je van fietsen in verschillende snelheden, versnellingen ed. Vaak is dit veel makkelijker en beter vol te houden en minder blessure gevoelig.

Heb je al een gekeken naar bodyvivefilmpjes op YouTube? Heel erg leuk en een slappe bal en elastiek hoeft echt niet duur te kosten.

Fijn dat je vandaag rustig aan kunt doen, heb je wel nodig
Goedemiddag,

Heerlijk geshopt, bij Schoenenreus 3 paar schoenen gescoord. Alles met 50% + 10% extra korting, tja, ook die sluiten binnenkort voorgoed de deuren..... Bij de V&D jas voor man, lingerie voor mezelf, 2 shirts en een schoudertas met 30% extra korting vanwege aflopen prijzencircus en bij de Kruidvat nog een leuk jackje en shirt voor mezelf opgedaan. Geeft altijd weer zo'n voldoening als ik veel voor weinig gescoord heb....

@Aso, heerlijk een e-bike. Ik heb er sinds 2 jaar ook 1. Kan maar met 1 been fietsen en redde het niet meer op een gewone fiets. Kan wel niet zo heel lang fietsen, heb snel zadelpijn vanwege scheef bekken, maar een km of 30 bij rustig open weer ben je zo weg op een e-bike....

In de weekenden gaan ze dan ook regelmatig mee op de fietsendrager. Mijn man heeft er ook 1 namelijk. Tegelijkertijd gekocht, kregen we ¤200,- korting en mijn man was toch toe aan een nieuwe fiets....

@Lien, succes met hardlopen. Ik hou het wel bij wandelen. Ben een blauwe maandag lid geweest van een sportschool, maar ben er te lui voor Voor mij is mijn huishouden, boodschappen doen en zo nu en dan een stukkie fietsen al sport genoeg...
Zo hé Caaf, leuk he zoveel dingen voor weinig geld.

Dus de e-bike bevalt jou goed. Fijn te lezen. Welke heb jij? Het is afwachten hoe lang ik er op kan zitten. Nu houd ik het met pijn en moeite 1 uurtje vol en als ik flink tegenwind heb gehad kan ik daarna plat dus het kan alleen maar beter. Mijn man haat fietsen dus ik ga altijd alleen. Hij is een motorfanaat

Meestal ga ik doordeweeks als ik een uurtje niks te doen heb. Alleen onze poes zal me gaan missen als ik langer weg ben en dat is niet vanwege mij maar omdat hij dan minder buiten komt. (loopt aan een lange lijn in de tuin) Hij zal dat afhankelijk van man zijn en die is niet zo gek dat hij portier gaat spelen, zeker niet omdat hij boven werkt dus zijn aandacht er bij nodig heeft.
Gelukkig, kan weer internetten. Net grote storing bij Ziggo geweest. Zoon al over de zeik. Tja, die jongelui kunnen al helemaal niet zonder

@Aso, ik hoef niet perse op een euro meer of minder te kijken, maar vind het elke keer weer leuk om zo te shoppen. Denk maar zo, wat ik hier bespaard heb, kan ik weer aan wat anders uitgeven

Ik heb een Sparta E-motion1.... Ben er heel erg tevreden over. Van tegenwind heb je echt geen last meer. Als je (te)veel kracht moet zetten, zet je hem gewoon een standje hoger Volgens de gebruiksaanwijzing kan ik met mijn accu ruim 65km fietsen.... Dat haal ik nooit, dus hoef me geen zorgen te maken om een lege accu onderweg. Thuis zet ik hem meteen weer aan de lader, zo heb ik altijd een volle accu. Heb er ook een mooie fietstas bij gekocht. Als ik veel zin heb, doe ik er weleens een boodschapje mee en als we gaan vrijetijdsfietsen, kunnen er jassen en wat te drinken in mee.

Heb er bij de fietsenmaker ook meteen een hockeystickklem op laten zetten, zo kan mijn kruk ook mee. Kreeg die klem nog gratis ook, maar ja, dat mag ook wel als je er 2 gloednieuwe e-bikes koopt.....
Ha, ik heb een mandje voor achterop er bij gekocht. Ik heb altijd wat drinken ed bij me en dat kan mooi daar in evenals de boodschappen. Ik heb nu een mand voor maar dat kan bij deze e-bike niet.

Ik krijg de Trek LM800+, niks geen schakelen en gedoe meer en hij rijdt zalig, tenminste tijdens de proefrit dan Het is de bedoeling dat ik 'm niet de hele wintertijd aan de accu hoef te leggen en ook niet eerst leeg hoef te rijden, net zoals het uitkomt.
quote:AsoTut schreef op 11 april 2015 @ 16:26:

Ha, ik heb een mandje voor achterop er bij gekocht. Ik heb altijd wat drinken ed bij me en dat kan mooi daar in evenals de boodschappen. Ik heb nu een mand voor maar dat kan bij deze e-bike niet.

Ik krijg de Trek LM800+, niks geen schakelen en gedoe meer en hij rijdt zalig. Het is de bedoeling dat ik 'm niet de hele wintertijd aan de accu hoef te leggen en ook niet eerst leeg hoef te rijden, net zoals het uitkomt.Aso, mijn fietsdealer raadde me wel aan in de winter, als je hem niet gebruikt, een keer per maand even aan de lader te leggen. Zou beter zijn. Maar tot mijn grote verrassing heb ik gewoon de winter doorgefietst, als het mooi droog weer was, en niet te veel waaide. Gemiddeld 1 keer per 4 werkdagen pakte ik dan toch de fiets, dat had ik nooit verwacht! Dus wie weet fiets jij ook door, als het niet te koud wordt..
Sportschool vind ik vreselijk, dat geploeter op die apparaten.

E bike, dat lijkt me wel wat, maar daar heb ik voorlopig helaas het budget niet voor, eerst nog maar even een paar jaar door bikkelen om alle schuld weg te krijgen. Vraag ik hem gewoon voor mijn verjaardag als ik 55 word ofzo, kunnen we nog ff sparen

Hardlopen heb ik vroeger (als in : vóór mijn herseninfarct) wel gedaan, vooral veel in bos en duingebied. En toen vond ik het echt leuk. Nu vind ik het vooral een uitputtingsslag, maar dat vind ik momenteel van elke vorm van beweging, dus dat is een slecht excuus om niet in beweging te komen.

Afvallen, tsja, ik moet gewoon véél minder eten vrees ik. Maar ik hou zo van lekker eten

en dan ook nog eens veel. Ik eet mijn hele leven al als een bouwvakker helaas.

Leuk is dat hè caaf, als je heel veel shopt voor weinig geld. Ik ben daar noodgedwongen de laatste jaren een kei in geworden, en het geeft idd zo'n kick als je dan je kast weer gevuld hebt voor weinig.
Aso: Haha, de poes aan een lijn buiten, dat zie ik zo voor me. heb ik bij de onze ook geprobeerd, maar die ging onder, boven en door het hekje heen en hing toen zielig miauwend te bungelen in zijn tuigje aan het hekje. Was hier niet zo'n goed idee.
E-bike zit ik ook aan te denken, dan kan ik ook op de fiets naar mijn werk. (is 29km). Mijn carpoolcollega heeft zijn huis verkocht namelijk. Maar pfff wat duur. Je kan ze bij de bovag nu ook leasen. Zal dat eens informeren op mijn werk. Dan heb je ook geen geëmmer met onderhoud.

En anders misschien een tweede autootje... Hoe decadent... Van busreizen wordt ik namelijk echt niet lekker en heb daar dan de hele dag last van.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lientje,

Je hebt mail!

(start to run)
@Caaf: leuk zo winkelen ga ik hopelijk binnenkort ook doen.

Hebben hier 2 auto's. Met de bus ben ik 1 uur onderweg ipv 20 min. En met de ziekenhuisbezoeken is t niet te doen.

Lig nu ziek op bed. Hoofdpijn, zweten en kramp in mijn linkerkant (long en nek). Heb al een tijdje weer hoofdpijn maar is nu te erg :/.

Moet vanmiddag beter zijn omdat er 20 man komt bbqen (manlief is jarig)

Betere timing kan ik niet hebben.
Dank je wl Suzy! Ga ik van de week als mijn ergste verkoud- benauwdheid over is een poging wagen.

Maiskip: gefeliciteerd met je man! Gezellig met zijn allen bbqen.

Maar wat #@! $ dat je nu weer geveld bent door hoofdpijn.

Hoop dat het nog afzakt voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven