Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Tjonge Nes, om te beginnen klinkt dat conflict akelig. Moet je er bij betrokken blijven? Als jij er niks aan kan doen, moet je er dan niet tussenuit? Rot, maar deel van het werkend leven vrees ik..

De date was hem blijkbaar niet. Als je op je kop had gestaan na die avond van de vlinders komt de tijd vanzelf ergens vandaan. Geeft niks toch, rustig verder kijken en intussen bedenken hoe dat zit met balans tussen werk en thuis..

En fijn om te horen dat je tevreden bent over je eigen werk!

Nu je rug nog..
Nes. Fijn dat het werk op,zich goed bevalt en je er goed in bemt!
Later is nu
Dreamer: Mijn dank is groot. Niet dat jullie denken dat ik niet kan spellen ofzo

En mijn kinderen weten het vast ook, maar die vraag ik het maar even niet, zie ze al met hun ogen draaien en denken , daar heb je haar weer met haar computervragen

Nes: Meissie, denk nou toch eens een beetje aan jezelf! Goed dat je rust gaat nemen.

" Spreekt vermanend.. ":En voortaan eerder rust nemen hè? (Yep , gelukt, Dreamer, haha)

Jammer dat je date niets is geworden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hoi allemaal. 'n Goede maand geleden heb ik hier een paar berichten geschreven en daarna mijn kop weer in het zand gestoken. 7 jaar geleden aanrijding, dubbele whiplash, revalidatie, aanmodderen, in een losstaand traject grote stappen t.a.v. mijn epilepsie en ik was succesvol aan het reïntegreren. Tot de aanrijding afgelopen juli. Whiplash leek de kop weer op te steken, geknokt en gevochten en het ging goed. En toen was de zomerse warmte voorbij en de afgelopen weken gaat het hard bergafwaards. Dieptepunt? Nu. Helse, valse pijnen, max aan pijnstillers, TENS, 3x/week fysio, evenwicht weg, kracht in handen weg, op handen en voeten de trap op.

Mag ik meeschrijven met jullie?
Och Bij_zonder tuurlijk mag je meeschrijven. Wat vervelend zeg. Ik hoop dat e.e.a. snel weer wat beter en draagbaarder wordt voor je

Top Lientje!

Ik heb vanmorgen 5x 100 m hardgelopen .. hoop niet dat ik te ongeduldig was en daardoor meer last krijg. Qua conditie kan het best, alleen lichaam werkt wat tegen, meestal. We wachten af.
Later is nu
@bij_zonder Dat is schrikken opnieuw een auto ongeluk. Heb zelf ook een whiplash opgelopen door een kop staart botsing dus kan er over mee praten.

Heb je ook last van zenuwpijn?

Vandaag naar de sportschool en dan morgen beginnen met de suikercurve.

Denk dat het niet mn suiker is die ettert maar mijn hersendrain. Laatst een rode streep in mijn nek waar de drain loopt,sindsdien hoofdpijn en pijn in de long waar hij eindigd.

Litteken van afgelopen april is ook aan het irriteren dus wss stoot mn lichaam de drain af.

Zo geen zin om naar het zh te gaan maar als dit tot het weekend aanhoudt gaan we maar naar de chirurg :(
kippie, is het niet verstandiger om eerder te gaan dan "het weekend". Want als je dat in het weekend moet besluiten kan je op zijn vroegst maandag heen. Is vast niet de eerste keer dat je dit hebt.. hoe liep het de andere keren af?
Dames welkom!

Pfff mijn lesrooster kost mij m'n rug ;) heen en weer, geen vast lokaal dus sleep alles steeds mee... Gelukkig volgende week een vaster rooster!

Man en ik zijn kapot, echt een rumoerig begin van het schooljaar... Nou ja... Komt wel goeddddd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Krijg je bij een vast rooster ook een vast lokaal Suzy? Ik kan me zo voorstellen dat het zwaar is. Misschien zo'n trolly-tas? (stelde ik m'n dochter voor nee, dat bleek geen goed idee.. ze trekt zich dan wel niet zoveel aan van wat anderen denken, maar een tas op wieltjes .. daar lopen leraressen mee Zij heeft nl. net als de rest van 4 havo geen kluisje.. er zijn zo'n 200 te weinig door nieuwe aanwas en dan kon 4 havo wel zonder.. maar mijn dochter dus niet! Gelukkig mag ze het kluisje van het broertje van een vriendin gebruiken.. pff)

Hier nog geen last van het hardlopen.. *fingerscrossed*

Kip, wat Ambra zegt.. liever een keer te vaak naar de dokter dan te laat. Zeker voor zoiets, lijkt me.. hoe sneller ingegrepen wordt, hoe kleiner de ingreep vaak.

Dochter komt morgen weer thuis van schoolreis. Tot nu toe weet ik dat ze 2x uitval van haar been gehad heeft. Ze wil volgende week toch naar de dokter, ik ga maar aandringen dat ze het daar ook over gaat hebben. Onderzoek heeft waarschijnlijk alleen maar zin tijdens uitval, dus dat wordt een lastige.. hopelijk heeft ze het natuurlijk niet vaak meer.
Later is nu
Oké.. zei ik net dat ik geen last ondervond van het hardlopen gisteren? Dat ik steeds kreunend en steunend opsta, dat heeft daar ook niets mee te maken, toch?

(nouja.. ik feite doe ik dat altijd, maar ik heb wat spierpijn.. )
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 28 augustus 2014 @ 10:35:

Oké.. zei ik net dat ik geen last ondervond van het hardlopen gisteren? Dat ik steeds kreunend en steunend opsta, dat heeft daar ook niets mee te maken, toch?

(nouja.. ik feite doe ik dat altijd, maar ik heb wat spierpijn.. )Nee, dat is je vergevorderde leeftijd
ik kreun mee. Net weer voor het eerst gewerkt en gefietst. Wil naar bed. Kan toch nog wel voordat ik soep moet maken?
Soep, dat is toch blik opendraaien en in de pan mieteren? Dat kan je man/dochter/zoon ook hoor. (hier patat vanavond.. vorige week donderdag waagde ik het wat anders te maken, ging een storm op, het was donderdag en dat is patatdag.. dus.. )
Later is nu
Wij hebben deze week al twee keer genoten van thuisbezorgd.nl ;)

Man kookt altijd, ik ben te moe daarvoor. Oudsten zijn bij hun vader dus daar hadden we ook niks aan ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
nee, soep komt hier niet uit een pot.

Heb het menu maar aangepast naar iets uit de oven, kon ik tussendoor zitten. Was lekker.

Ga nu eens zoeken hoe ik zelf geroosterde paprika's kan maken (nou ja dat principe snap ik dan wel, roosteren) maar vooral of je die kunt invriezen. Ik hou niet van gewone rode paprika maar wel van geroosterde (uit een pot) of van puntpaprika. Gek he. Mensen die zeggen dat paprika zoet is kijk ik dan ook altijd raar aan. Ik vind dat zulk bitter spul.

Maar nu zijn ze goedkoop op de markt, dus wie weet wat ik daar voor wonderen mee kan doen.

Suzy, is je man ff vort dan, dat je thuisbezorgd moest inschakelen?

FF googelen..
@Nes, jammer dat je date niks is geworden...maar idd. als je zo denkt en het vooral zo voelt dat je je tijd voor jezelf te kostbaar vindt dan moet je niet aan een relatie beginnen, althans niet nu. Ik herken er wel wat in hoor! Pas je wel een beetje op dat je jezelf niet voorbij loopt...50 uur per week werken.....

@Suzy dat lijkt me idd. niet fijn alles steeds mee te moeten zeulen...hoop voor je dat het vanaf volgende week beter geregeld

@Bijzonder klinkt ook niet echt fijn zoals het nu bij jou gaat....heb je te veel van je lijf gevergd of is het nu pas het resultaat van je aanrijding van juli wat zich nu openbaart? Nu doet al dat vochtige weer van de laatste tijd natuurlijk ook geen goed voor je lijf....is het mss iets om naar de sauna, of infra-rood cabine te gaan? Lekker warm voor je spieren en je botten?? Ik ga in de herfst en winter regelmatig een dagje naar de sauna en vooral de infra rood is dan echt heerlijk...een dagje geen pijn is zó fijn!!

Hier gaat het eigenlijk best redelijk deze week. Gisteren vrij geweest en het was een zalige dag met veel zon, heb er echt van genoten! Vandaag weer werken en had ik wel best wat last van mijn goede arm terwijl ik hem echt niet belast heb....maar nu gaat het eigenlijk wel weer...nog 1 dagje werken en dan heb ik lekker 2 weken vrij!

Van het weekend lekker luxe uit eten met een goede vriendin, lekker bijkletsen en hopelijk niet te veel last van mijn rug....neem mijn ruggesteuntje wel mee!

Ga volgende week een weekje naar Toscane en daar is het ook mooi weer! Heb er zin in! Heb eigenlijk nog nooit zo erg verlangd naar vakantie! Was best een heel heftig jaar....nu lekker vakantie en daarna gaan we er weer tegenaan om een andere baan te vinden!
Sanne, waar in Toscane ga je ook alweer heen?
Sanne: Fijne vakantie!

Dreamer: Wij hebben hier vrijdag altijd patatdag En ik moet het ook niet wagen om iets anders te verzinnen dan.

Suzy: Ik zat ook al aan zo'n trolley te denken voor je boeken, maar Dreamer was me voor.

Ambra: Vaak verse soep hier, maar als ik me moe en belabberd voel, gooi ik echt gewoon een blik in de pan leeg. Heel makkelijk, zelfs echtgenoot kan het dan warmen. (die kookt nooit, tenzij ik alles eerst klaarzet en hele procedure op een briefje schrijf incl. starttijden ) Nou dan kan ik het zelf sneller af

Maïskip: Dat klinkt me een beetje eng in de oren, zo'n drain die niet goed zit. Wacht je niet te lang met naar de arts gaan?

Bij-zonder: Dat klinkt ook al niet fijn

Heb je fysiotherapie of andere begeleiding?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Ik lees over een aanstaande vakantie (leuk!), over terug zijnde vakantiegangers en over het werk wat weer begonnen is.

Het is weer bijna normaal voor de meesten alhoewel het wel even wennen zal zijn. Sterkte

Ik ben nu een paar dagen bezig met 's nachts pijnstilling, 1000 mg paracetamol en meloxicam. 7.5 mg. Deze zijn bijna op want had er 30 gekregen vanwege een lange vliegreis ( lang zitten, veel pijn).

Het handige van de meloxicam is dat je geen spiegel hoeft op te bouwen wat bij de Diclofenac wel moet..

De meloxicam zou 12 uur moeten werken alleen doet het dat net niet maar slaap wel stukken beter. Rond 6 uur word ik helaas wakker van de pijn.

Ga maandag bellen of ik nog een recept meloxicam kan krijgen.
Trollie hadden we het vanmorgen idd op het werk over maar nee... Nog niet. Eerst rooster maar even afwachten.

Nee man is niet vort maar ook bekaf ;) dus we hebben dinsdag de kids laten eten (broodje hamburger) en voor onszelf mexicaans besteld. Woensdag patat laten komen...

Nu heb ik weekend en luister naar het vuurwerk van Het Gronings Ontzet ;) gaat samen met veel muziek. Volgend jaar op een vrijdag, dan wil ik de middelste meenemen.

Ik was helaas vandaag niet vrij, want werk niet in de stad, de kids wel en man ook (altijd op donderdag).
Scholen in de stad waren ook niet vrij Suzy, zelfs ik moest werken! Vind ik belachelijk, maar goed. Wat doe je eraan. (had liever een andere verplichte vrije dag ingeleverd, zoals goede vrijdag ofzo)
Later is nu
Ja, het is niet meer zo bijzonder hè...

Wij hebben vijf vrije dagen door het jaar heen, man heeft twee weken meivakantie. Eerste vrije dag is 23 september
Nou, ik vind het vooral raar dat je een echt stadsfeest organiseert, maar de ambtenaren geen vrij geeft, en scholen dus ook open blijven. Wie viert er dan waar nog feest? Slaat toch nergens op?

Afijn.. we hebben het overleefd, uiteraard, maar echt 28 augustusgevoel is wel weg.

Ik heb dochter net van de bus gehaald, die is weer veilig thuis. Heeft zelfs kunnen slapen in de bus! Kon niet veel meedoen op kamp, maar heeft het wel naar haar zin gehad. Mooi dus.
Later is nu
(ik heb eind september week vrij en ga alleen weg!)
Later is nu
Goeiemorgen dames, vandaag zit er bij mij het raam achter wassen in de planning. Ik heb eerder deze week de voorkant gedaan, en daar kan ik dan zo van genieten. Oke, het doet pijn, maar ik ben dan zoooo blij met mezelf, dat het me dat wel waard is.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven