Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!

13-12-2020 21:25 4284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat apart Dreamer! Maar sommige mensen zijn er blijkbaar minder vatbaar voor. Wellicht is dat bij jou ook zo? Gelukkig maar dat man en zoon weinig klachten hebben. Hopelijk blijft dat zo
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh bijzonder Dreamer, dat jij dan negatief blijft.

Ik mag 9 januari mijn booster halen. Dat was pas de eerste mogelijkheid hier in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn booster gelukkig al.
Donderdag ga ik na mijn werk naar mijn moeder om haar op te halen.voor de booster. Zou zus doen maar die is helaas ziek. Drukke week zo alles bij elkaar
Gerekend van maandag na kerst tot en met maandag na nieuwjaar 6 dagen werken, met moeder naar ziekenhuis, met moeder om de booster en dochter ook nog af en toe rijden. Dan nog wat huishouden tussendoor. Ik zou nog naar mijn oude buurman maar heb alleen vrijdag vrij...
Lastig dilemma. Enerzijds denk ga ff langs bij die man en anderzijds denk ik , ik wil vrijdag wel lekker in mijn bed doorbrengen. Ga ik waarschijnlijk toch niet doen maar het idee is wel aanlokkelijk :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Je mag best wel een keertje jezelf voortrekken, Lientje ;-)

Het zou toch wat zijn, bijna 2 jaar gedacht dat áls ik besmet zou worden, ik mogelijk best ziek zou zijn, zou het ook nog kunnen dat ik het niet krijg :hihi:
IK ga daar nog niet vanuit, trouwens. Ik reken op positieve test donderdag en dan vrijdag gezellig met z'n drieën ziek oud en nieuw vieren. Ik heb mn werk al gemaild dat het niet zeker is wanneer ik weer kom.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Dreamer :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt :)

Goedemiddag allen :sun:

Ik heb op de bank geslapen vannacht. Niet jofel, maar ook niet heel slecht. Straks maar weer afspraak maken voor een test. Ik zei al tegen man "dan lig ik vrijdag weer bij je in bed" Hij dacht dat het dan in verband met zijn besmetting weer mocht. Ik denk zelf dat ik dan gewoon ook besmet ben. Ik snotter weer/nog/weer. We gaan het zien.
Wordt anders wel een raar oud en nieuw.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat het meevalt Dreamer. In elk geval dat je er dan niet zo ziek van wordt.

Ik heb een baaldag. Zo druk gehad , ik had vandaag 2 afdelingen onder mijn hoede wegens zieke collega. gelukkig was er nog een verzorgende tot half 12 anders had ik het helemaal niet gered. Maar van half 12 tot half 4 ben ik alleen maar aan het rennen geweest. En tot overmaat van ramp is mijn telefoon stuk, zwart scherm en resetten werkt tot nu toe niet. Gelijk heel vervelend, want ik schijn vandaag meerdere berichten die behoorlijk belangrijk waren gemist te hebben.
Afijn, hopelijk krijg ik hem vanavond nog aan de praat en anders moet ik maar online een nieuwe bestellen. En dan maar aan dochter vragen of die de boel weer wil installeren voor me.

Nu eerst maar eens eten koken. Morgen ook weer werken en met moeder voor de booster, want zus is ziek. Die zou het eerst doen. Ik zou vrijdag naar mijn oude buurman, maar doe de kerstkaart nu toch maar op de post morgen. Ik trek het even niet allemaal erbij, zaterdag moet ik ook alweer werken, dus een dagje rust kan ik wel gebruiken.
lientje69 wijzigde dit bericht op 29-12-2021 19:31
0.05% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat een stress Lientje :hug:
Hopelijk was het eten makkelijk en zit je nu met je voeten omhoog terwijl iemand anders opruimt.

Ik voel me best beroerd nu. Mag morgenvroeg weer een test doen. Als de uitslag snel komt, lig ik volgens mij morgenavond weer in m'n eigen bed. Dit kan niet gewoon snotterig meer zijn. Volgens mij voelen de mannen zich fitter dan ik, maar ik ben nog niet officieel ziek, dus ik heb gekookt :roll:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder Dreamer dat jij (nog) negatief bent. Maar wat een gedoe. Ook sneu voor zoon. Is hij even thuis, moet hij op zijn kamer blijven. Voor jullie allemaal natuurlijk balen. Als ik een tasje met oliebollen of appelflappen of iets anders aan de deur moet hangen dan moet je het maar even zeggen.

Lientje ben je dan de hele middag helemaal alleen op 2 afdelingen? :O

Hier aan het genieten van mijn vakantie. Het is al woensdag en ik heb nog bar weinig uitgevoerd. Beetje uitgestelde huishoudelijke klusjes maar verder niet veel. Moet ook zeggen dat ik niet graag buiten kom nu met het oog op vuurwerk. In de wijk naast ons zijn ze nogal van het knallen :|
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook enorm, dat knallen :(
Maar fijn dat je zo kunt genieten van je vakantie. IK doe ook bitter weinig, moet ik zeggen. Ik had wel plannen, maar blegh.

Oliebollen worden al geregeld door iemand anders van hier. Maar wat lief van je! :heart: Ik had er zelf nog niet eens aan gedacht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-12-2021 19:25
Ja hier ook enorm, dat knallen :(
Maar fijn dat je zo kunt genieten van je vakantie. IK doe ook bitter weinig, moet ik zeggen. Ik had wel plannen, maar blegh.

Oliebollen worden al geregeld door iemand anders van hier. Maar wat lief van je! :heart: Ik had er zelf nog niet eens aan gedacht.
Ik merk erg weinig van het vuurwerkverbod. In de wijk hiernaast is iemand die het het hele jaar fijn vindt om te knallen. Maar in deze tijd zelfs om 4 uur 's nachts :( Zitten rechtop in bed.

Fijn dat jullie toch oliebollen krijgen. Mocht je nog iets hebben waar je zin in hebt met oud en nieuw dan hoor ik het wel. Bubbelwijn of nieuwjaarsrolletjes ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ovenschotel gemaakt Dreamer.

Fladderak, in de ochtend had ik één afdeling te doen. Gelukkig had de nachtdienst al 2 bewoners gedaan en mijn collega die als "springende " eigenlijk dus als derde persoon aanwezig over 2 afdelingen was, nam de andere afdeling.
Vanaf half 12 had ik de verantwoording over 2 afdelingen. Op zich geen probleem, op één huiskamer was er een huiskamer assistent gelukkig. In de andere niet dus die had ik er ook bij. Maar de afdeling , waar ik dus "blind" op losgelaten ben, had een paar personen die op zijn zachtst gezegd wat lastig waren. Een geheel overstuur met hallucinaties en een die bleef bellen en schreeuwen. Naast een drietal bewerkelijke op mijn vaste afdeling was dit dus behoorlijk afzien. De kapotte telefoon gaf me, met de pijn in mijn rug door het vele rennen en sjouwen en mensen omhoog hijsen, het laatste zetje. Dus ik heb net een partij zitten janken. Was er even klaar mee.

Afijn . Nieuwe telefoon is besteld. Viel nog niet mee, want ik wil niet zo'n groot lel en ze zijn allemaal erg groot tegenwoordig. Uiteindelijk toch gelukt.
Deze is het geworden:

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-gal ... 0221/?s2a=

Als het goed is en ik kom eruit met activeren en installeren (om bepaalde niet nader te noemen redenen heb ik even geen zin om de kinderen om hulp te vragen) , ben ik vanaf morgenavond weer te bereiken buiten mijn vaste telefoon,
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje wat een heftige werkdag lijkt me dat.
Jij kan dat wel. Als het goed is kan je je contacten en foto's zo overzetten. Tenminste dat is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Het was even worstelen maar alles werkt weer. En niks is verloren gegaan . Alle foto's, voortgang spelletjes en apps staan er weer op. Het is wel even wennen zo'n andere telefoon hoor
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn Lientje :)

Ben benieuwd hoe het met Dreamer is.

Ik had een rustige dag. Er is een vriendin langs geweest en heb wat puzzels besteld. En cadeautjes voor neefje die binnenkort jarig is.
Alle reacties Link kopieren
Goededag

Dreamer sluit het jaar positief af en gaat het nieuwe jaar ook positief in. Ik ben vooral snotterig. Vanmorgen ook veel hoofdpijn. Ik moet van de kno spoelen met zout water en het leek wel of het daar erger van werd. Nu durf ik dat even niet te doen.

Fijn dat je nieuwe telefoon het doet, Lientje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zijn wij de nachtbrakers Dreamer?
Ben je alsnog positief getest? Zo begrijp ik uit je tekst. Beterschap :hug:

Ik zit hier te gapen als een ‘grote’ (rare uitdrukking)
Ik lag er voor 23 uur in, geslapen en net na middernacht wakker geworden met zo’n %$*+*^%¥£$ pijn, voelt als een fikse blaasontsteking, maarja dat is t niet, maar die verrekte atrofie speelt de hele week al weer op. Letterlijk een kutzooi zeg maar.
Morgen dan toch maar de huisarts;weersmeken om er naar te kijken, wat steeds maar op de lange baan wordt geschoven door over mn nek te beginnen :-$
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat het wel lichte klachten zijn Dreamer.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag.

Ik zit sinds woensdag al met migraine, vannacht nog flink lopen spoken daardoor.
Overgeven lijkt een nieuw migraine iets te zijn want dat gebeurt de laatste tijd zo veel..

Ik wil vanmiddag nog even naar de supermarkt maar weet niet of ik het aandurf, denk dat het heel erg druk is, maar ik heb geen poedersuiker voor de oliebollen die ik krijg van hierzo. En nog even dingen inslaan voor het weekend, en mijn ouders en zus komen morgen en mijn moeder zeurt altijd dat ik nooit iets bij de koffie heb dus dat wil ik wel even halen.

Fijne dag en avond alvast, ik ga denk ik gewoon op tijd naar bed. ;')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Alvast een fijne jaarwisseling allemaal.

Oh bah Kohaku, migraine is niet tof, vooral niet als je het vaker dan normaal hebt.

Ik ben net thuis van werk, ga dadelijk douchen en trek gelijk mijn huispak aan. Ga vanavond toch niet meer de deur uit ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh toch positief Dreamer. Beterschap.

Fijne jaarwisseling iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Fijne jaarwisseling iedereen!

Kennen jullie dat? Het heel druk hebben met eigenlijk niets? 🥴.

Vanmorgen oliebollen gehaald en deels afgeleverd. Kon ik nog even een stukje wandelen. Woensdag de boosterprik gehad. Mijn arm is helemaal blauw 😅.

Vanavond hier met alle minderjarige kids. Vriend had vanmiddag nog een dienst. Kids zijn een beetje geprikkeld. Ze hebben allemaal een klein bakje cat. A vuurwerk (lees niveau knalerwt en grondbloemetjes). We zien wel wat we doen vanavond. Ze zijn nog net even iets te jong (gemiddeld gezien) voor de oudejaarsconference.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Nieuwjaar allen.

Ik ga even werken. Vandaar dat ik er zo vroeg uit ben. Ben moe. Het vuurwerk verbod gold niet voor ons dorp geloof ik.
Wat een herrie.
Fijne dag allemaal! ( ik zal blij zijn als ik weer thuis ben vanmiddag)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen!

Hier is het redelijk rustig geweest. Vooral veel siervuurwerk gelukkig. Ben rond 1.00 naar bed gegaan en werd een uur geleden wakker.
Nu wat aanrommelen en vanmiddag naar mijn vader.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Nieuwjaar!

Hier ook ‘geen vuurwerkverbod’ :-D

Dat was ook wel te verwachten toch?

Verder stond Nederland er weer gekleurd op door de Dam ‘schoon te vegen’ (van mensen) door de politie :facepalm:

Overal ter wereld kwamen massa’s mensen samen op oudejaarsavond, zo was te zien in het nieuws, of het nou wel of niet verboden was door de maatregelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven