Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn; we praten door

18-02-2010 11:18 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic, waarbij we met pijn (in het hart) de oude verlaten.

In dit topic praten diverse vrouwen over hun leven, waarvan (dagelijks) pijn deel uitmaakt. De vrouwen zijn divers, de reden voor hun pijn ook. Zo zijn er oorzaken als Endometriose, Ehlers Danlos Syndroom (EDS), whiplash en reuma.

In dit topic komt naast de pijn meer aan bod. Het Dagelijks Leven (al dan niet beïnvloed door pijn) in al z'n facetten, met een lach en een traan, een spiegel of een schop onder het bevallige achterste.

Is dagelijkse pijn nieuw voor je of speelt het al langer. Je bent welkom om hier mee te schrijven, of alleen te lezen.

Voor iedereen die te maken heeft met pijn is het boek "De pijn de baas" van Frits Winter een aanrader!

Het oude topic kun je hier nog vinden.
Later is nu
Lieske, mis ik nu iets?

Je neurochirurg wil niet opereren en nu ben je ook nog op zoek naar een andere huisarts? heeft dit nou verband met elkaar? In ieder geval is het weer puinhoop begrijp ik..

kan die Limburger nog iets doen denk je? Die je toen gemaild hebt?

Hier in mijn stad heb ik weinig illusies dat ze iemand hebben met specifieke kennis..die waren me toen iets te nonchalant aan de telefoon..

eds vereniging benaderen? Daar hebben ze toch een panel van deskundigen?

Er moet toch ergens een gast zitten die iets kan?

Bah, wat een gedoe toch, het is al beroerd genoeg voor je zo..
*kijkt rond in een bijna maagdelijk topic*

Jeetje mensen, alweer twee jaar over pijn (en andere zaken) ge'praat... 't is toch wat...

Ambra, wat ik begreep zou Lieske geopereerd worden, zou de ha bellen om dingen te bespoedigen en na telefoontje (van een ha die ik, naar ik mij kan herinneren, vindt dat Lieske zich aanstelt) wordt er inene niét meer geopereerd. (correct me if i'm wrong, Lieske)

Ik hoop echt dat een andere ha je serieuzer neemt. Maar slechter kan het nauwelijks, toch?

En verder... Heeft mijn leidinggevende me een schaal extra geboden als ik blijf . Goed voor mijn ego dus . Krijg morgen met spoed m'n functioneringsgesprek. En onder het mom van: anders had je het ook wel gekregen (túúrlijk...) wordt ik met terugwerkende kracht per 1-1 in de extra schaal geplaatst. Als ik het morgen zwart op wit heb, ga ik dus de andere gemeente afbellen. Goede blufpoker gespeeld, want grote kans dat ik daar toch niet was gaan werken ;) (had daar extra moeten gaan werken + de hele woensdag en vrijdag, en dat had ik toch niet gedaan).
Goed werk, Roque! Lekker toch, op zo'n manier waardering te krijgen
Later is nu
Hai!

Roque you go girl!! Haske goed zeg!

En een nieuw topic, wauw zeg!

Ik ben bij pa en ma op het moment. Huisarts kwam even belangstelling tonen net. Pa stelde me voor als: mijn dochter, onze steun en toeverlaat. Moest wel even gróóóte brok doorslikken zeg! Had wel door dat mijn aanwezig op prijs werd gesteld, maar om dat zo te horen benoemen deed me nogal wat trouwens.

Zoals het er nu naar uitziet heeft mam de 1e chemo goed doorstaan. Morgen komt ze weer thuis
Cay, heb je nog meer broer(s)/zus(sen) met wie je dit kunt delen? Lijkt me namelijk als enig kind helemaal zwaar. Goed dat je steun en toeverlaat bent, maar heb jij ook iemand? Cayman, waarschijnlijk (hopelijk)
Later is nu
Zo nu wat meer tijd van de vorige keer, dus even inhalen: Hei een nieuw topic! Zo hei, al 1 vol met elkaar. Met een lach, een traan, een knuffel, spiegel of schop onder de kont. Dat we er nog maar 1 weten vol te krijgen meiden!

Dream ik heb 1 oudere broer, maar daar niet veel steun aan. Aan Man wel, daar kan ik alles kwijt. Man heeft het er wat moeilijk mee omdat het veel uit jeugd op roept. (hij is een ouder van 1 op andere dag verloren, dus heeft dit niet kunnen hebben. Is wel pijnlijk voor hem).

Weekend was goed trouwens.

En deze misere is ook goed om geen lichamelijke pijn te voelen merk ik, ben er te druk voor in mijn hoofd, dus het komt niet door zeg maar.
anoniem_72305 wijzigde dit bericht op 21-02-2010 23:10
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Gelukkig maar dat je man hebt, Cay. En lekker dat je ook even geen pijn voelt. Hopelijk blijft dat zo, ondanks dat het nu (vies) regent.

Heb je neiging jouw stukje te kopieren in openingspost. Die ga ik sowieso nog even aanpassen, over praten over pijn.

Bij mij heeft man trouwens veel pijn van gordelroos, waardoor ik dus ineens weer meer taken heb thuis (boodschappen) en daardoor extra moe. Van 't weekend over grenzen gegaan, zoals dat gaat als je beide pijn hebt, maar wel een gezin. Gelukkig heb ik de kinderen al zelfstandig, maarja.. de boodschappen moeten toch he. Heb momenteel ook te veel te doen op m'n vrije dagen. Heb niet eens zin de broodnodige afspraak met de tandarts te maken, wegens het gevoel van "dan moet ik toch wéér iets op m'n vrije dag"

Grappig genoeg heb ik juist m'n rust gehad bij m'n vrijwilligerswerk. Ik ben gastvrouw in een galerie en daar kwam gewoon maar 7 man langs, dus heb ik lekker zitten tekenen
Later is nu
Hé Cay,

wat jammer dat je (en je ouders) weinig stent hebt (hebben) aan je broer. En wat fijn dat je ouders hjouw hebben. Heb je een tijd vrij genomen van het werk of reis je op en neer? En hoe is het met je moeder? Heeft ze veel last van bijwerkingen? Grappig hoe dat werkt, lichamelijk gezien he. Dat als je op overleven staat, je lichaam zich wel even aanpast.

Hier ias de kogel door de kerk: ik blijf waar ik zit. Ik had een zeer lovende (bijna druipend van het kwijl) beoordeling. En de toezegging dat als het weer wat rustiger is op het werk, ik er uitdagende dingen bijkrijg. De andere gemeente was niet blij trouwensd, dat ik niet meer verder ging met de procedure. Ook wel goed voor mijn ego
Trouwens: evewn iets totaal onzinnigs rtussendoor: wil iemand z'n voetbalplaatjes van de AH nog kwijt ? Heb een jongewtje die je er blij mee zou maken...
Roque, als ik je er blij mee kan maken.heb hier nog wel een stapeltje liggen maar voordat ik alles opstuur is het mss handiger om de ontbrekende nummers eruit te selecteren..

anders wordt het zoveel in die envelop en heeft ie ze allemaal al..

mail maar ff, dan ga ik die stomme zakjes openknippen.

Mijn dochter gaf ze door aan haar verkering maar die heeft onderhand 2 albums vol denk ik. Ik mail wel ff.

enne, gefeliciteerd met je kwijl beoordeling en het bijbehorende loon

Cay, wonen je ouders daar waar jij woont? Dacht het niet he?

Dat betekent dus veel reizen, en je werkt zoveel..hoe doe je dat allemaal? en trek je het nog?

liefs, Ambra
Mijn stukje mag je kopiëren hoor Dream, geen probleem.

Roq wat een lekkere opsteker zeg! Dat moet goed voelen!

Ambra, het gaat. De ene dag beter als de andere dag zullen we maar zeggen. We nemen de dagen maar zoals ze komen....
hier ook kaartjes over Roque.. geef maar nummers :-)
Later is nu
(reageren doe ik later)
Later is nu
Ik stuur de nummers wel even over hyves
'k Heb ze gezien.. leg 't wel bij LE neer.

Ik was in Yasstad, trouwens, als je dat wat zegt?
Later is nu
OP is aangepast, als er aanvullingen of wijzingen zijn, lees ik het graag, voer ik dat nog door ( ben bang foutjes te hebben gemaakt)
Later is nu
*strompelt vermoeid dit bijna maagdelijke nieuwe topic binnen*

In het vorige topic heb ik advies gevraagd èn gekregen over reizen met een rolstoel per trein naar Disneyland Parijs, en ik wilde even laten weten hoe het afgelopen was.

Nou, ken je die mop van die trein die naar Parijs ging? Die ging niet... Een paar dagen voor vertrek werden we door Disney gebeld dat er vanwege dat tragische ongeluk in België bij Halle op z'n best beperkt treinverkeer mogelijk zou zijn op de dag dat wij zouden reizen. We kregen het aanbod de reis uit te stellen (maar dan zaten we met kortingen die niet meer zouden gelden, schoolvakanties waar we aan gebonden zijn en huis- en dierenoppas die opnieuw geregeld moest worden) of toch met eigen vervoer gaan en het geld voor de treinkaartjes terugkrijgen. Omdat zoon erg treingek is wilden we daar toch goed over nadenken, voor hem was de helft van de lol van de vakantie toch die TGV tenslotte. Uiteindelijk toch besloten met de auto te gaan, in 1 dag tijd ANWB dekking uit laten breiden, navigatie ge-update (of is het upgedate? Of updated?) en auto grote beurt laten geven.

Briefje van doc mee voor de speciale pas in Disney, en rolstoel opgehaald bij de thuiszorgwinkel. Mevrouw daar vertelde trots dat de rolstoel ook nog een grote beurt had gehad dus het moest helemaal goed komen! Het was een lichtgewicht (aluminium) rolstoel met hoepels, inklapbaar en beensteunen konden er eenvoudig af. Leek dus allemaal prima in orde.

Helaas hing man z'n tong halverwege de eerste dag al op z'n schoenen omdat het rechter grote wiel aan liep... Als ik wat naar links ging zitten ging het beter, maar allengs werd duidelijk dat de rolstoel gewoon in elkaar aan het storten was... Gelukkig had de rolstoelverhuur in het park nog voldoende stoelen over waar ik uit kon kiezen.

Het briefje van doc was voldoende voor een pas waarmee man èn zoon met mij mee mochten door de rolstoelingang van nagenoeg alle attracties waar we in wilden. Opvallend was dat ik kennelijk de meest uitgebreide pas had gekregen, we troffen later een ander Nederlands gezin waarvan de vader in een rolstoel zat met een beenprobleem (been lag ook wat omhoog, kussen er onder, krukken mee) en die hadden een minder uitgebreide pas gekregen waardoor er steeds maar 1 met papa mee mocht en de andere 2 moesten wachten of in de gewone rij moesten gaan staan.

Het kijkje achter de schermen wat je met zo'n pas bij sommige attracties krijgt is wel erg bijzonder trouwens. Zo hebben we de keukens en personeelsvertrekken bij de Wild West show gezien en kwam Buffalo Bill himself ons na de show bij de lift achterna voor een praatje.

Het vervoer tussen hotel en de parken was ook bijzonder goed geregeld moet ik zeggen. De eerste 2 dagen zijn we met de gewone shuttle gegaan. Ik uit de stoel, man vouwt stoel in en hijst 'm in de bus terwijl ik de bus doorhobbel naar een vrije zitplek, op de voet gevolgd door de buschauffeur die jongeren die al zaten eerst vernietigend aankeek en ze vervolgens maande om hun zitplaats af te staan. Had voor mij niet gehoeven, maar ergens wel grappig om te zien.

Daarna hoorden we van de concierge van ons hotel dat er een speciaal busje voor rolstoelvervoer is, op afroep beschikbaar. Melden bij de balie dat je wil gaan, ze bellen en 10 minuten later rijdt er een met Stitch-stickers beplakte Ford Transit met rolstoellift het terrein op. Iedereen aan boord en gaan met die banaan. Om uit te stappen naast het Disney-hotel, op 20 meter afstand van de ingang, of bij de haltes van de shuttles als je naar Studios of Village wil. Terug melden bij City hall, Disney hotel of een ander willekeurig castmember in z'n kraag grijpen et voila: 10 minuten later zit je weer in het busje terug naar het hotel.

Al met al is het een zeer geslaagde trip geweest, en zeker niet in de laatste plaats door alle tips die ik hier heb gelezen! Daarom een groot

voor jullie allemaal maar vooral voor Roosvrouw!

Helaas dus niet met de trein gereisd, die ervaring blijf ik jullie dus nog schuldig. Maar zoon kennende komt dat heus nog wel een keer
Iets anders
Wow Babs.. dat klinkt goed!! Fijn hoor!
Later is nu
Hai

Heb niet veel nieuws, maar wil het topic even omhoog halen

Nieuw is wel dat ik besloten heb dat ik fysiofitness ga doen. Al tijden beweer ik dat ik thuis (ga) beweeg (bewegen) 5 minuten hometrainer en/of crosstrainer. En ik zou zelfs 2x per week zwemmen en dagelijks (of 4x per week) naar het werk fietsen. Echter.. wegens grotere afstand, kou en wind fiets ik momenteel vrijwel niet. Zwemmen staat op maandag op erg laag pitje (we zitten vaak in bubbelbad), hoewel dat sinds 1 januari wat beter is geworden en zwemmen op dinsdag (tijdens training van dochter) is er wegens blessure van dochter ook nog niet van gekomen. Dus... ik zit en ik vreet. Ik wandel wel 4-5x per dag met de hond, maar ook dat is minder lang, met dit weer (want hond wil niet en van meeslepen word ik weer sjachrijnig)

Dus. om deze neerwaartse spiraal te doorbreken, nu toch maar naar het uurtje fysiofitness. Wat ik daarop tegen had (heb) is dat het op m'n vrije woensdagmorgen is. Die houd ik liever wat vrij. Maarja, bewegen is belangrijk en zo brokkelt m'n conditie in hoog tempo af. Dat opbouwen is nog moeilijker dan op niveau houden. Ik wil het eerst 4 maanden gaan doen en dan hoop ik van 't zomer weer voldoende in beweging te zijn, om het thuis verder op te pakken. Of ik vind het zo lekker, dat ik gewoon doorga

Gaat het allemaal wat met iedereen?

Heeft iedereen het nieuwe topic eigenljk al gevonden?
Later is nu
gevonden hoor, maar als iemand mijn complete mailbox soms ergens gezien heeft? Ben sinds vrijdag allleeees kwijt, niet de eerste keer helaas, in een vorig leven ook al 2 keer gebeurd. Ook mailadressen. Hoop dat lief het nog voor elkaar krijgt de boel terug te vinden. Voorlopig ff niet mailen dus.

Verder hier weinig nieuws. Moe. Zie met die zon allerlei dingen die heel erg nodig gepoetst moeten worden. Ga het kabouter uitzend buro maar eens bellen, kijken of die wat willen doen vannacht.

Dan kan ik slapen. Of wakker liggen, doe ik ook veel te vaak momenteel.

Dreamer, succes met je goeie voornemens!

Ik doe het je niet na,

groetjes Ambra
Hoi Allen,

Ik heb het topci weer gevonden

Hier weinig nieuws. Nog 2 keer en dan ben ik klaar met kuren. Op bruine bips en boobs na, zijn er toch nog een aantal plekken die niet goed reageren. Dus krijg waarschijnlijk Daivonex creme om dit aan te pakken. Ben nu echt begonnen met het IRO gebeuren. Hopelijk met snel resultaat. Kan zijn dat het door het lente gevoel komt maar ik heb geen rust in de bips! Ik wil gewoon werken!!!! Kreeg pas nog een functie aangeboden voor HBO niveau maar dan genoegen nemen met 1750 bruto voor 40 uur. Sja toch maar nee gezegd, teveel uur en te weinig centjes of ben ik nu erg vaudt????

Via het UZB wie mij belde vonden het ook niet bar veel geld maar ja het bedrijf bood gewoonweg niet hoger, het wordt erg dubbel, je hebt dan wel werk maar toch... Ik weet het gewoon niet meer...

Met de pijn is het niet meer of minder dus in mijn ogen is het nu dus "goed". Ik slik per week nog maar 3 max. 4 naproxen. Dan maar wel pijn voelen met een goed gevoel dat er weinig gif in het lijf zit.

Heb me vandaag getrakteerd op een hele grote en dure bloempot met plant (pot was 35 euro! maar is wel 50 cm doorsnee ;)) Disney was me iets te duur hihi. Maar als ik dat verhaal van Babs lees dan kriebelt dat wel.

Om de tijd door te komen en omdat ik het mega leuk vind, haak ik me suf. Leuk tashangers en knuffels. Ik verkoop ze ook om zo de hobby te kunnen bekostigen. Leuk ook om van verschillende mensen te horen dat ze het mooi vinden wat ik maak. Daar ben ik super trots op. Zo lang mijn reuma mijn handen niet aantast ga ik lekker door!

@Roque: gaaf zeg dat je lekker financieel er op vooruit bent gegaan. In deze tijden lijkt dit wel een mega bonus hihi.

@Caylinn: hoe is het nu met je mams? Ik hoop dat alles goed of in ieder geval beter gaat! Veel sterkte!!!

@Dreamer; succes met het sporten! Ik zoek nog iemand die rondom Ede woont en ook weer eens wat sportiefs wil ondernemen. Ga soms zwemmen in Renkum waar het water lekker warm is maar ja voor 1 uur zwemmen bijna 5 euro te betalen dat is niet meer te doen.

Zo is mijn bericht toch langer geworden dan gedacht haha

Slaap lekker allemaal!
Am; Heb jij het telefoonnummer van een kabouter uitzendbureau? Wow, ben jaloers!

Dromende; wellicht iets haalbaardere doelen voor jezelf stellen? Fietsen blijkt niet haalbaar in de koudere jaargetijden. So be it, komt van de zomer wel weer. Binnenshuis kun je ook een hoop doen, waarschijnlijk al haalbaarder doordat je de kou kwijt bent. Haalbaardere doelen motiveert vaak ook beter. Mij althans wel.

Babs; leuk dat jullie het zo naar de zin hebben gehad! Doe dat keer minimaal 10 en je hebt WDW. Naar mijn bescheiden mening uiteraard.

Hier is het nogal chaotisch. Huis van opa lijkt verkocht. Afkloppen, heb gezegd dat ik pas hosanna roep als de papieren bij de notaris gepasseerd zijn. Vanuit vrijwilligerswerk bezig met iets dat hier nogal leeft, op zijn zachtst gezegd. Kan op het moment weinig zeggen, maar laten we het erop houden dat het een hete lente zou kunnen worden. Inmiddels er ook achter gekomen dat er o.a. een rol weggelegd is voor mijn eten en drinken in verergering van diverse klachten. Of zoals huisarts de spijker op de kop sloeg; 'het wordt steeds meer balanceren, je raakt om steeds kleinere dingen totaal uit balans dus eigenlijk logisch dat ook dit nu zo'n rol is gaan spelen'. Dus daar ook maar weer eens mee aan de slag met diëtiste. Klinkt immers leuk en aardig allemaal, maar wordt toch lastiger als op gezette momenten eten en drinken niet door lijf geaccepteerd wordt. Ook zo'n leuke balanszoeker is mijn Hb. Op zich goed, alhoewel aan de lage kant. Ben ik al langer mee bekend, nooit last van, nu wel. Aan de roosvicee dus maar.

Oh ja voetbalplaatjes. Aan mij hebben jullie niets, de dichtsbijzijnde AH is hier een km of 20 verder.
vandaag ga ik van alles kunnen
Roos: nee ik blijk geen telefoon nummer van dat kabouter uitzendburo te hebben..het was een uiterst geheim e-mail adres. Maar...zie vorige post, mijn mailbox is gejat. Weg. Pleitos. Dus ook geen poetskabouters nu, vandaar dat ik nu maar ga strijken. De bout is nu nog warm van vriendlief zijn overhemden.

Hoop dat je kan verbeteren met je eten..

Prideke, leuk dat je Renkum noemt. Ben in dat zwembad opgegroeid..nou ja, heb er bij de zwemvereniging gezeten.

Nu verhuisd naar zuiderlijker gebieden dus je hebt niks aan me..

dag dag de strijkplank roept..
Babs klinkt goed je vakantie, fijn dat het leuk was!

Nou ik voel toch nog wel pijn hoor, het komt ineens opzetten, yahoo! Ik heb al zo weinig energie momenteel (slaap slecht door piekeren)

Roos balen zeg, ook hier. Hoe was de drukte vanaaf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven