Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
*pakt haar elro en geeft vol gas om Roque nog wat harder 'aan te zetten' of eigenlijk te overrijden, eh...... overreden natuurlijk, eens braaf te gaan studeren.*

Lul jij maar voor je beurt hoor, Roque. Je bent kennelijk goed gedrillt, ik kan je heel best mijn spreekbuiswerk laten doen. Doe je de komende tijd al iets? Anders kun je hier mijn leegte invullen.

Paardentram, Mik? Jee, jullie doen bepaald geen standaard bijbeppen-op-terrasje. :-)
vandaag ga ik van alles kunnen
Heel erg gratis inderdaad, ze worden door de gemeente Nijmegen ingehuurd voor die ritjes door de binnenstad (erg leuk met kinderen) Ik wist het ook niet, tis dat het rijpaard van collega ervoor staat dat zij dat wist. (niet haar eigen paard trouwens, ze rijdt alleen op hem)
RV de postduif is langs gevlogen met post
Tuurlijk Roos, ik neem het gewoon over \\:-)// Hoe heette dat boek ook alweer, over leren leven met pijn? En wie is de schrijver? Meer hoef ik niet te weten, toch ?

De gemeente geeft dus gratis koffie en gratis taart weg in een grats paardentram, alleen weet niemand dat? Ze zijn niet gek daar bij de gemeente. Als iets gratis is moet je er vooral geen ruchtbaarheid aan geven
Nee standaard bijbeppen hebben we ook gedaan
quote:roque schreef op 03 mei 2008 @ 22:46:

Tuurlijk Roos, ik neem het gewoon over \\:-)// Hoe heette dat boek ook alweer, over leren leven met pijn? En wie is de schrijver? Meer hoef ik niet te weten, toch ?

De gemeente geeft dus gratis koffie en gratis taart weg in een grats paardentram, alleen weet niemand dat? Ze zijn niet gek daar bij de gemeente. Als iets gratis is moet je er vooral geen ruchtbaarheid aan geven het is inderdaad niet echt bekend, heeft wel in krantjes gestaan, maar ook weer niet te vaak
Mik heeft die taart vast zelf meegesmokkeld de tram in. Niet gek trouwens van de gemeente om dat te regelen. Handig om wat toeristen van Amsterdam enzo af te troggelen.

Roque, om net zo irritant te zijn als ik heb je net wat meer puntjes nodig. Naast Fritsie en zijn pijn die hij de baas is, moet je net doen alsof je overal iets vanaf weet, blijven ratelen alsof je leven er vanaf hangt en je vooral openlijk ernstig beklagen over al die veranderende avatars, dat je het niet meer bij kunt houden en zucht-kreun-steun.

Mik, ik hoor hier iets koeren!
Roque, samenwerkingsverband opstarten? Verdelen we de topics wel gewoon
Deal Mik!

Ach Roos, daarvoor hoef ik je woordvoerder niet eens te zijn, dat doe ik uit mijzelf ook wel . Gewoon heel hard roepen, dan denken ze dat je er verstand van hebt

Alleen die avatars, die zal ik meenemen
Let daarbij vooral op Mik. Haar kennende verandert ze met opzet een aantal keer, al was het alleen al om te kijken of je goed genoeg niet-oplet.
He? Wat zeg je RV?
Dat ik je een scheet vind, lieverd.
Kom 'm niet laten sorry
Ga de kat eraf mikken en mijn favoriete bloem er op zetten (witte roos) dan weet je dat vast
Nu wilde ik speciaal voor Roos mijn avatar wijzigen, snap ik niet hoe het moet. Heb je toch maar mooi geluk mee
De kat? Je had een gele roos! Jij wil me gewoon in een dwangbuis zien te krijgen.

Het was een test Roos. IK zwéér het je

(Ik was ook aan het denken... Wat wil ze nou met die kat )
Ja p'sies! Het enige dier waar ik haar ooit mee heb betrapt is een hond. Nou ja, en een kleuter maar das geloof ik geen dier.
quote:roque schreef op 03 mei 2008 @ 23:18:

Nu wilde ik speciaal voor Roos mijn avatar wijzigen, snap ik niet hoe het moet. Heb je toch maar mooi geluk mee

Profiel wijzigen-> afbeelding aanklikken dan bladeren en foto uitzoeken. Daarna verstuur geloof ik aanklikken, maar vanaf daar wijst het zich vanzelf

Nee Rv ik heb net precies even een foto van mijn kat erop gehad in het holletje van zijn oude krabpaal, wil die er ook nog wel een keer opzetten, maar dan moet je wel even F5-en vermoed ik
quote:mik25 schreef op 24 april 2008 @ 22:20:

*ff offtopic: RV mijn avatar is veranderd, het is nu een roos geworden. Dat je het even weet )*Zie je wel! Gemenerd dat je er bent, een beetje met mijn arme hersentjes proberen te spelen. Zie je wel dat 't een roos was. Tsk.
RV-tje nu even f5-n dan zie je de kat die ik er net op had (en nu dan voor de gelegenheid (daarna wordt het weer de witte roos, die ik er daarna op had )
Jij wil me op de PAAZ hebben. Jij hebt vast een ik-wil-topics-uitprinten-verslaving. Biecht maar op, toe dan!
Roos, ik móet toegeven: we zijn al begonnen met uitprinten

(Check: uitgeprinte topics in koffer gestopt?)
Daar is tussen al het andere troep geen ruimte meer voor. Heb nu al opdrachten lopen uitdelen in de trend van 'neem jij dat maandag even mee' en 'jij dat woensdag even'. Hoezo ik sleep een half huis mee?
Bij profiel wijzigen heb ik uiteraard al gekeken (duhuh ), maar daar kan ik mijn foto dus niet vinden, net zo min als dat ik ergens kan vinden dat ik mijn avatar kan wijzigen... Roos heeft dus gewoon geluk

(Wilde Nijntje in het ziekenhuis voor je neerzetten. Eigenlijk wilde ik je uitzwaaien, maar het was onmogelijk daar een fatsoenlijk plaatje bij te vinden )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven