Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Hewb je al drie kasten gereserveerd ?

*ziet Roos zitten met een elektrisch kookstelletje, een nintendo met 80 spellen, een MP3, wat groenten, pasta en andere eetspullen om wat eetbaars te fabriceren, veuls te veul kleding want je moet er natuurlijk wel fatsoenlijk uit zien voor die lekkere dokter maar geen idee welke bui je hebt, en meer van die zooi*

Nijn in het ziekenhuis. Kon je geen overheerlijk doktermateriaal vinden?

Houden zo Roque. Zo ben je tenminste herkenbaar. Als je net zo vaak als Mik verandert, dan wordt al snel 'elke niet direct herkenbare avatar' gezien als 'das vast die veranderende forummer'.
vandaag ga ik van alles kunnen
Roque als je profiel wijzigen aanklikt zie je staan portret toevoegen, als je daarop klikt kun je je foto wijzigen

RV deze blijft nog wel even, hooguit dat het een andere witte roos wordt. Welke vinden jullie mooier?

Deze :

Of deze (pas op hele grote)

En dan niet klagen dat je me niet herkent, je hebt zelf de foto uitgezocht dan

Rv gewoon elke dag iets mee laten nemen, dan heb je nog iets om naar uit te kijken
De tweede vind ik mooier, serener Mik.

Joh, je wilt niet weten hoe veel ik loop te commanderen. Een groep opdrachten in de lijn van 'heb ik nodig, dus sleep mee', een groep in de lijn van 'goh doe me een plezier en verras me eens met voer van betere kwaliteit', een groep in de lijn van 'nee joh ben je gek! Hier doe je niet snel iets verkeerd, ja het mag best over the top als je wat meeneemt, zie Bert&Ernie die ook al in mijn bed hebben gelegen'. Kortom; wat zal mijn omgeving een enorme rust hebben als ik weer thuis ben.

En speciaal voor Mik; eat your heart out! Puh! \\:-)//
Ik neig eigenlijk ook naar de tweede, de eerste is wel erg glitter voor mijn doen

gave pic RV! Vooral met je ondertitel

Ik zoek nog een leuke/mooie/lieve voor mij (hoewel ik denk aan een uitspraak van zoonmik: mama je bent net een prinses X0D
Néh tweede roos is mooier! Die blijft nog wel even denk ik (wahahaha witte roos staat voor onschuld lees ik net )
Mik, wat dacht je van "gezien door de juiste ogen, is elke vrouw een prinses'?
Damned, ik moet nog wennen aan mijn eigen avatar. Elke keer als ik die bij de laatste reactie zie staan dan denk ik 'oh even kijken wie dat is'.
Da's wel een mooie RV, vooral met de verzuchting van Zoonmik in gedachten (ik droeg een keer een rokje toen hij dat verzuchtte )
hahahaha
quote:roosvrouw schreef op 03 mei 2008 @ 23:48:

Damned, ik moet nog wennen aan mijn eigen avatar. Elke keer als ik die bij de laatste reactie zie staan dan denk ik 'oh even kijken wie dat is'.

Joh ik wissel net zo vaak van avatar als van schoenen (ik wilde zeggen kleren, maar ik draag elke dag andere kleren dus dat klopt al niet. Kapsel klopt ook al niet, hoewel ik het volgende week wil laten knippen... Geen idee wat behalve kort)
Ik wissel ook ongeveer net zo vaak als van schoenen. Het is duidelijk wie van ons meer schoenen koopt.

Roque heeft het ook uitgevogeld zo te zien.
Vooruit dan: Mcdreamy voor mevrouw
Maaruhm, als dit een voorproefje is van wat er komen gaat dan heeft Mik al heel snel een sms-je te pakken.

"beste Mik, dr. Hunk gescoord. Ben van plan heel lang 'ziek' te zijn. Stuur jij iemand met internetkabel? Liefs, RV."
woehahahaha

Ik wissel regelmatig van schoenen, maar dan eerder in de zin van: ik loop een aantal lekker op dat paar en dan weer op dat paar (ok gister 3 paar tegelijk gekocht: platte schoenen (soort ballerina's) paar nette pump achtige met klein hakje en paar slippers (bijna van die degelijk mamaslippers maar ze lopen zo lekker)

en dan nog 3 paar laarzen staan, waarvan ik van 1 paar nog geen afscheid kan nemen en diverse pumps en paren slippers (wow meer dan ik dacht trouwens)
quote:roosvrouw schreef op 03 mei 2008 @ 23:54:

Maaruhm, als dit een voorproefje is van wat er komen gaat dan heeft Mik al heel snel een sms-je te pakken.

"beste Mik, dr. Hunk gescoord. Ben van plan heel lang 'ziek' te zijn. Stuur jij iemand met internetkabel? Liefs, RV."

Of Mik, voorlopig kom ik niet terug, stuur wel sms als ik weer boven water ben
Misschien kun je wel een niet beveiligde internetverbinding uit de buurt vangen daar
Ik heb wel wat meer staan, maar in de praktijk liep ik eigenlijk vast op 1 paar laarzen. Dat en een stel sandaaltjes dat al tig jaar meegaat, geweldig zit en maar niet lelijk wordt. Tot die lelijke vlossen zich aandiende na maanden schoenloos. Kan niet wachten tot ik die weer aan de wilgen kan hangen.
En wij ons ondertussen maar suf kopiëren aan viva-schrifsels, want stél je voor dat Roos ons zou gaan missen
Geloof me Roque, ik zal jullie missen. Ik moet toch met iemand roddelen over alle goddelijke details van behandelteam KwijlErOpLossus?
ja zég daar kopieer ik niet voor, dat ze een dr Hunk aan de haak gaat slaan, dan gaat dr Hunk maar kopieren in zijn vrije tijd hoor *pruil*
Da's natuurlijk ook weer waar...

Arme Mik, die kan alle sms-jes hier neer plempen en onze schrijfsels terug sms-en. Heb je je belbundel al opgewaardeerd Mik
Dr Hunk heeft natuurlijk geen vrije tijd, Mik. Die is 24/7 bezig om mij de beste 'medische zorg' te kunnen geven, want tja heel erg ziek enzo he. *kijkt zeer onschuldig*
Mik:

Heeft ze de lekkerste dokter van het ziekenhuis gescoord, stopt hij al z'n vrije tijd in viva kopiëren en lezen hoe lekker hij is, maar wat jammer van die vlek op z'n witte jas
quote:roque schreef op 04 mei 2008 @ 00:03:

Da's natuurlijk ook weer waar...

Arme Mik, die kan alle sms-jes hier neer plempen en onze schrijfsels terug sms-en. Heb je je belbundel al opgewaardeerd Mik Oei nee, laat ik dat maar gauw gaan doen, hoewel waarom eigenlijk? We sturen toch de gekopieerde pagina's door?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven