Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
hoi allemaal ik ben er echt nog wel maar zo druk!

heb nog meer onderwijs taken gekregen, nu ook voor de verpleegkundige vervolgopleiding voor interne en chirurgische afdeling. Leuk maar heel veel werk. Wil het goed doen! En het leven als ''hulpSint'' is ook druk.

Daarbij iets minder uithoudingsvermogen omdat mijn nek en bekken niet goed staan en de orthomanueel arts die dat altijd zo goed recht zet was op vakantie. Morgen is hij er weer, snel afspraak maken.

moet jullie verhalen nog bijlezen.

Ik maak het goed, huis (geen huisje hoor, het is echt erg groot) is fijn en wordt hopelijk nog heeel lang niet verkocht.

Ik ga weer aan het dichten, liefs voor jullie
Ambra, goed om te lezen dat je zo positief druk bent! Heb je al een beetje het gevoel een nieuwe 'normaal/stabiliteit/veiligheid' (weet ik veel hoe ik het moet noemen ) hebt gevonden na de emotionele achtbaan die door de scheiding begon?

Roque, wanneer gaat R-man? Hier gaat straks vroeg de wekker. Frustratie valt zeker niet op. Bepaald niet charmant die weggooi-actie van nieuwe collega. Heeft ze het echt weggeflikkerd of niet toch ergens diep in een donker hoekje weggezet? Voor nu zou ik de boel even laten rusten, maar als het echt foetsiedokie is en het voor jou onontbeerlijk is om het werk naar behoren te doen, dan zou ik er toch eens een gesprekje aan wagen met haar en leidinggevende samen. In het kader van 'dit was dus een uitmuntend leermoment, en hoe gaan we dit probleem oplossen?'.

Qua echo; vraag eventuele kandidaten gewoon. Ga niet hun agenda bedenken, je weet maar nooit wie met grootse liefde wat voor je om zou willen gooien als je het niet vraagt. Kan me voorstellen dat je dit liever niet alleen doet na alle achtbaan-nieuws om deze zwangerschap heen.

Vraag Cay overigens even in haar computergeheugen te spitten naar een linkje. Heb haar laatst een stukje tv laten zien, dat voor ons beide een prettige eye-opener was. Vermoed dat het wellicht ook wel iets is dat jij zou willen zien.

Cay, jou negeer ik lekker even, spreek je al genoeg.

Hier straks dusop naar Florida. Als ik heel aankom op Schiphol, that is. In het kader van 'het zijn niet de RV-dagen', is er o.a. weer wat hechtdraad en een gipsen pootje bijgekomen en vanmiddag wat smeekbedes richting mijn elektrische deur. Die wilde in ene niet meer dicht. Nou, das best nog koud als de deur rechtstreeks in de woonkamer uitkomt en de wind (voor zover die er was) op staat. Brrrrrr. Dus een hulplijn opgetrommeld en na 30 minuten in elk geval de deur weer dicht door noodknop. (die uiteraard bóven de deur zit, handig ). Resetten en andere trucs werkten niet, dus servicedienst maar gebeld. Eerst een of andere nitwit die tig uitleg bliefte over het probleem en type deur niet kende en verzuchtte dat hij het al zo druk had, al zoveel storingen en of het niet morgen kon. Ehm, natuurlijk joh, wanneer jou het uitkomt, die deuren zijn pure luxe. Gelukkig een half uurtje later gebeld door monteur2, min of meer de persoon die altijd dienst lijkt te moeten hebben en in deze regio zit als ik weer eens wat heb. Stuk prettiger. Afijn, 2 uur later; deur doet het weer. Blijkt dat het geheugen in ene uitgevallen is voor die ene deur. Handig, een deur met acute alzheimers.

Je zou bijna gaan denken dat het misschien niet zo heel slim is om morgen 2 vliegtuigen in te rollen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Roos, veuls te laat, maarm lief vertrok dus ook vroeg vanmorgen . Enorm veel plezier meissie! (En dat je dit pas gaat lezen als je terug bent, soit...)

Naslagwerken zijn trouwens écht weg. Foetsie. In papierversnipperaar. En vewnt heeft zijn vlucht om kunnen boeken (had er al een telefoontje naar ziekenhuis aan gewaagd, later ging niet, of het moest een week later zijn...) dus die komt nu donderdagavond laat thuis. Wel zo fijn.

Caylinn, het is maar goed dat je geen tijd meer had voor een kop koffie. Ik voelde me al niet zo lekker maandag, maar in de loop van de ochtend werd het slechter en slechter. Uiteindelijk tegen een uur of elf schoonouders opgebeld dat ze kind konden komen halen bij de buren, kind bij de buren gedropt en zelf naar het ziekenhuis gegaan. Alwaar ik een uur of vijf onder toezicht heb gelegen en onderzocht ben. Mocht gelukkig daarna wel weer naar huis, maar mochten dezelfde klachten van de week weer optreden, dan zal ik opgenomen worden. Verder is het niet erg gek dat ik constant maar moemoemoe ben en in een constante waas van duizelingen leef: bloeddruk 50 over 95 (moet dat ding niet stijgen tijdens een zwangerschap? En zeker met de hoeveelheid drop / zout die ik eet?) en een Hb van 5,8. Verpleegkundige liet weten dat deze echt moet gaan stijgen voor de bevalling, omdat ik anders hoogstwaarschijnlijk onder de vijf ga kukelen. Nouja, het lijkt mij sowieso wel handig dat de Hb stijgt, al is het maar om me iets beter te voelen... Ze wilde het vrijdag aan de gyn overlaten om te bekijken of en welke staalpillen ik moet krijgen, dus die zijn nog niet binnen. Wel de fles floradix.

En verder.... hewb ik nog steeds geen laptop en zit ik dus wederom illegaal te internetten . Reden hiervoor is, dat onze schat van een buurman denkt dat hij het met een onderdeel van 25 euro misschien nog wel kan maken. Hij heeft de laptop geheel uit elkaar gesloopt (en bij elk onderdeel dat hij eruit haalde foto's gemaakt om 'm straks weer in elkaar te zetten) en is nu dus op het juiste onderdeel aan het wachten. Vervolgens kan hij weer gaan puzzelen om hem in elkaar te zetten. GEzien het feit dat het me een hoop geld zou schelen, wat ik nu eigenlijk gewoon even niet heb, wachten we er maar op. Lukt het de buurman niet om het ding te repareren, dan weet ik wel al welke laptop ik wél wil hebben

Zo, dit was weer mijn staaltje ego.

Ambra: goed om te horen dat je zo lekker bezig bent! Ik moet ook nog voor de sint aan de slag, maar kan me er nog niet toe zetten... Zal wel vrijdagmiddag worden ofzo

Sent, fijn om weer eens wat van je te horen! Kun je je een beetje redden thuis?

Lieske, hoe is je tentamen gegaan?

En Cay, stuur die link eens door (we bellen snel! vanavond tijd?)
Roque: wat verschrikkelijk irritant zeg, iemand die zomaar aan je spullen zit en dan ook nog eens voor jou noodzakelijke naslagwerken zomaar wegknikkert. Zou ik erg kwaad om worden!

En idd met zo'n bloeddruk en hb niet zo vreemd dat je zo moe bent. Dat van die bloeddruk klinkt mij ook wat 'vreemd', die stijgt idd normaal gesproken.. hebben ze er een verklaring voor?

Even kort op je vraag: gaat thuis redelijk. Beetje aanmodderen nog. Eea hangt af van of de gemeente de aangevraagde woningaanpassingen gaat toekennen, maar eigenlijk is mijn woning gewoon niet geschikt, ik heb alleen geen zin om te verhuizen. Wat ook lastig is, is dat ik nog redelijk wat last heb van incontinentie (agv irritatie en blaaskrampen door de katheter). Ik hoop dat we daar snel een oplossing voor vinden, want 't is hoogst irritant. Verder wacht ik op een oproep voor een "proef"-arthrodese van re.schouder, gaan ze dmv een extern fixateur de boel tijdelijk vastzetten om eea uit te proberen, en daarna moeten we een definitieve beslissing nemen.
Oeh Roque, ik ben total loss. Vanmorgen bleek man hier eem buikgriep te hebben, dus ik in allerhaast collega gebeld voor telefoonovername, kind op school gedropt, geregeld dat ik om kwart voor twaalf weer bij de schoolpoort kon staan. Kind achter de deur geschoven, brood gesmeert, hond uit gelaten en snel terug naar werk. Daar geraced om mijn werk af te krijgen zodat ik om exact 5 uur naar d esupermarkt kon snellen om eten te halen, om door te racen om kind te voederen, hond uit te laten, kind te badderen. Klinkt het gejaagd Zo voel ik me ook

Tje meid niet leuk, niet grappig. Wat een lage bloeddruk zeg! ik dacht dat ik laag zat met 60 over 120 en op zijn hoogst 75 over 130

Linkje zoek ik op en stuur ik door.
Hoihoi,

Hier een behoorlijk uitgeputte Lieske, wat niet verwonderlijk mag heten na vorige week (drie dagen migraine, vervolgens twee dagen buikgriep en toen ook nog 's examen...). Examen was errug pittig, zou maar zo kunnen dat ik het niet gehaald heb. Donderdag nog een keer opdraven voor een examen, hoera Kan me het instorten nu nog niet permitteren dus, maar dat komt na donderdag wel

Roque, da's inderdaad een lage bloeddruk. Mijn schoonzusje had precies hetzelfde gedurende haar hele zwangerschap, en dat schijnt meer voor te komen. Onschuldig, maar je kan je er wel lamlendig door voelen!

Weet je hoe je zelf met eten je Hb kan verhogen? Bijvoorbeeld geen melkproducten nemen na producten met veel ijzer, maar juist vitamine C combineren met ijzerrijk voedsel? Op die manier heb ik zelf ooit mijn Hb van 4,8 in relatief korte tijd behoorlijk de lucht in gekregen (al ontkwam ik later niet aan de ijzerpillen).

Sorry dat ik even niet op meer van jullie verhalen in kan gaan, maar ik duik nu gauw mijn bed in in de hoop op een goede nacht. Later dus meer. Welterusten!
Ow Roque er schiet mij een tip te binnen nav post van Lieske: (nee ik ben nog altijd niet naar bed, hier vanalles aan het rommelen) ik dronk vaak roosvicee Ferro (mierzoet spul) maar dan in sinaasappelsap, dat schijnt inderdaad beter te zijn voor de ijzeropname. Plus dat de roosvicee dan beter te drinken is.

Lies helemaal niet gek dat jij uitgeput bent, hup naar bed en lekker slapen!
Hier is het even helemaal hommeles met mijn voet, daar zit even een fikse ontsteking te vervelen. Ik kan dus amper lopen en heb net op het werk maar even een doos onder mijn been gezet zodat mijn voet kan rusten......

En ja ik forum even illegaal, ik heb pauze, maar ik kan niet naar buiten nu
Zo, zal me hier ook weer eens melden.

Hier ook hommeles. Pijn in de handen, alles laten vallen, nog geen pak melk open kunnen krijgen, kortom frustrerend!

Pfff Linn, jij had gister zo'n enorm drukke en hectische dag en nu dan de ontsteking in je voet, erg balen!

Lieske dat klinkt ook niet echt als een fijne week. Hoop dat je het examen gehaald hebt!

Roque, jeu wat een lage bloeddruk! Ik had tijdens de zwangerschap 60 over 90 en vond dat al laag. (tot ik zwangerschapsvergiftiging kreeg en vocht vasthield en de bloeddruk ineens gigantisch steeg maar goed, da's weer een ander verhaal).
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Hallo Dames!

Rokkie... waarom horen wij je niet meer... ?
Roque heeft overleden laptop, dus kan niet op internet
Ja ze schreef het. (toch even stiekem op de andere laptop langs gesniekt )

Cannabis door de zorgverzekeraar vergoedt zag ik Lieske. Super!

Ik kom hier eigenlijk te weinig (haast nooit) om iets zinnigs tegen jullie te zeggen omdat ik niet meer wat wat er allemaal speelt. Maar dan nog wens ik jullie wel al het goede toe. En dat de pijn in ieder geval maar draaglijk mag zijn of er uitzicht is op...
Hoe gaat het hier? Het is zo stil... (Of komt dat omdat Roos op vakantie is? )

Morgen (op mijn verjaardag ) komt iemand van de gemeente kletsen over mijn rolstoel en het (niet) naar buiten kunnen. Ik ben benieuwd of dat iets oplevert, ik word zó kriegelig van dat wachten tot iemand tijd heeft om me te helpen. Ik wil verdorie gewoon boodschappen doen op het moment dat ik dat bedenk, of de stad in kunnen om iets te ruilen, of of En dan is het nog maar 6 weken... Ik weet niet meer wie het zei (Sent?), een jaar binnen zitten?? Pfft, ik zeg al niks meer
Roque is nog altijd pc loos en even ondergedoken dus

Roos is nog op vakantie, die geniet van de kerstsfeer in de zon volgens mij.

En ik heb het druk gehad thuis en veel pijn, dus moe en niet zo gezellig

Ik ben er wel, maar meer in de meeleesstand op het moment
En ik ben ook al niet al te gezellig, sta ook in de meeleesstand. Eerst weer even wat energie sparen.

Maarre, Yoels: GEFELICITEERD!!!

Nu maar hopen dat die medewerker van de gemeente als cadeautje meedeelt dat hij/zij een (tijdelijke) rolstoel voor je heeft...

Ik heb net een mailtje naar mijn ergo gedaan, omdat ik het ondersteunende rapport voor mijn rolstoelaanvraag nog niet heb. Ook ik heb haast...
Dankjewel Lieske!

De rolstoelmeneer had wel goed nieuws, geloof ik. Er komt een elektrische rolstoel... Gezien de regelmatige terugvallen in het verleden en de situatie nu vond hij dat de beste optie. Volgende week! komen ze al passen met een model, als dat goed is krijg ik die, anders komen ze met een andere. Ik heb gevraagd om een rolstoel die kan kantelen, ik hoef er niet plat in te liggen, maar de stoel zelf een beetje gekanteld zodat de druk van mijn bovenbenen naar mijn onderrug wordt verplaatst zou wel fijn zijn. En misschien een hoog/laag verstelling. Het wordt sowieso een binnen/buiten rolstoel, ik heb nu best wat problemen door het rijden (schouder en elleboog irritatie, ik duw ook zo lomp) en binnen is opzich genoeg ruimte. Misschien wel handig voor indien nodig dus.

Ik had al wat gegoogled, en heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een Balder Liberty, maar ik geloof dat die praktisch nooit vergoed worden. De rolstoelmeneer noemde een Puma, maar die is vreselijk lelijk Even kijken waar ze mee komen en wat er mogelijk is dus...

Het is zo raar, ik ben er helemaal vol van, maar het is ook net alsof het om iemand anders gaat. En ik heb maar besloten dat ik het zie als een mogelijkheid om weer naar buiten te kunnen ipv als een elektrische rolstoel. Klinkt toch beter... Wel grappig trouwens, ik heb nog niet eens officieel een aanvraag ingediend en hij staat hier al bijna De rolstoelmeneer en ik kennen elkaar een beetje en het is fijn om te merken dat hij zo enorm mee wil denken

Lies, wat houdt dat ondersteunende rapport in?
Yoels, gefeliciteerd met je verjaardag én de goede uitslag van het gesprek! Hoop dat je niet meer te lang hoeft te wachten op je rolstoel en dat je snel weer je zaakjes kunt regelen!

Leuk trouwens, dat alle schrijvers hier óf niet kunnen internetten (door geen internet vanwege computerprobleem danwel vakantie) of op meeleesstand staan . Snap hewt wel hoor. Merk, tot mijn eigen verbijstering, dat ik het internet niet eens zo mis. Te beroerd en te weinig te melden denk ik...

Hoop trouwens dat er een beetje schot gaat komen in de zaak, Lieske. Je bent al een aardige tijd bezig met je aanvraag!

Caylinn, hoe was sinterklaas? Heeft kind nog erg genoten? Wij hebben afgelopen zaterdag sinterklaas gevierd. Ik was hondsberoerd toen we er heen gingen (als in: veel pijn), maar het was heerlijk om alle kinders zo uitgelaten te zien en zo blij met hun cadeautjes. Beer is strontverwend met een Lego Duplo trein inclusief spoorbaan en ascessoires (schrijf je dat zo?) en wat nóg leuker is om te zien, is om hem samen met zijn vader daarmee te zien spelen. We hebben alles met z'n drieën opgezet op z'n kamer en daarvan genoot hij al. Maar die twee mannen, elke avond voor het slapengaan van Beer nog even een half uurtje samen te zien spelen, Beer met een stralende blik, papa nog in pak, daar word ik zelfs sentimenteel van

Verder vrijdag naar het ziekenhuis geweest. Kind ligt nog steeds in stuit. Over een week een afspraak met een vervangster (want mijn gyn moet z'n vakantiedagen opmaken. Hoeveel heeft die man er wel niet ?) die volgens mijn gyn sowieso een stuk beter kan draaien, dus dat staat voor haar gepland. Verder staalpillen meegekregen (goh, verwonderlijk) en pijnstilling (o, wat ben ik toch blij met die man! Zonder zeuren, zonder er zelfs om te hoeven vragen, vond hij dat het zo niet meer kon). Weliswaar wederom pijnstilling die niet vaker dan één, maximaal twee keer per week gebruikt mag worden (vanwege verslavingsgevoeligheid bij moeder én kind, ik heb een morfine-achtige pijnstiller gekregen), maar het feit dat er weer iets in huis ligt word ik alweer een stukje rustiger van.

Ik merk wel dat het met mij toch wel hollend achteruit gaat momenteel. Ik slaap slecht, heb veel pijn en geen puf. Heb tussen kerst en oud en nieuw weer afspraak met mijn gyn en ga dan de mogelijkheid tot inleiden bespreken. Met een datum in zicht is het nog beter aftellen...

Nou meiden, sterkte met alle rolstoelperikelen, pijnperikelen (dit weer zal voor jou ook niet opschieten Caylinn) en de rest. Dat jullie maar weer snel in meeschrijfmodus komen !

(En wanneer komt Roos terug? Hoop dat ze het geweldig heeft!)
Van harte gefeliciteerd Yoels! Met verjaardag en rolstoel. Ik hoop dat je het model krijgt dat je wilt.

Roque lief balen dat het niet lekker gaat op zijn zachts gezegd. Fijn dat gyn zo erg meedenkt en je toch wat hebt gekregen. We hebben het er al vaker over gehad dat juist het idee dat je iets kunt nemen als je het niet trekt, al is het maar 1 keer per week al voor zoveel rust zorgt dat je het weer even aankunt.

Hier gaat het redelijk, niet goed, ook niet vreselijk slecht. Het houdt gewoon niet over zeg maar. Kleintje doet het geweldig op school, vindt het ook echt leuk en gaat gelijk maar hele dagen, de bikkel!

Sinterklaas was gezellig zo met mijn kleine gezinnetje en Sinterklaas was ook de beestenbende niet vergeten

Iemand vroeg wanneer Roos terug kwam (Roque jij geloof ik?) als ik het me goed herinner ergens halverwege volgende week geloof ik.

Lies balen dat het met jou ook niet echt lekker gaat, waardoor je net als ik in meeleesmodus bent gegaan.

Hoe is het met de andere dames?
Yeps terug. De rest komt later wel, maar wilde even zwaaien.
Hey Roos, leuk dat je weer terug bent. Ben benieuwd naar je verhalen!

Vanmorgen kreeg ik telefoon van de rolstoel leverancier, ze komen donderdag met een tijdelijke leenrolstoel en gaan dan ws. een hele nieuwe aanvragen. Fijn! Ik heb een paar rolstoelen vergeleken en het model dat ik graag wil, de dure, blijkt opgeteld met dingen als rugverstelling etc nog wat goedkoper te zijn dan de stoelen die in de eerste instantie goedkoper lijken. Hij heeft ook nog een paar andere voordelen, dus ik hoop dat ik de gemeente kan overtuigen van die stoel Spannend wel, en heel dubbel ook.

Hoe gaat het hier verder?
Ook hier, welkom terug Roos. Heb de update al gehad, maar die laat ik even aan Roos zelf over Tenzij ik morgen opdracht krijg om de update te doen

Hier gaat het redelijk. Lijf doet qua pijn eens tamelijk lief. Of ik voel doordat er vrijdag wederom een kies getrokken is even niet zoveel van de pijn. Ik heb namelijk sinds vrijdagavond last van kriebelhoest. Errug lekker als je net een kies hebt laten trekken NOT!

Heb Roque ook even gesproken, die hetzelfde zoals het gaat sinds de laatste post van Roque

Even maar een update van 3 dames in 1 keer doen
Verdorie wil ik nog een reactie op Yoels doen, klik op versturen

Wat een goed nieuws Yoels! Ik ga heel hard duimen dat je de gemeente kunt overtuigen met deze argumenten!
Roos, welkom terug! Ben benieuwd naar je verhalen!

Yoels, dat gaat lekker! Nu alleen nog even medewerking van de gemeente...

* begin klaagzang *

Zelf ga ik allesbehalve lekker. Vrijdag is een wervel of tussenwervelschijf in mijn nek verschoven en mijn hoofd staat nu nog steeds in dwangstand. De kleinste beweging zorgt voor een enorme zenuwpijn in mijn arm/hand. Het is dat ik weet dat er toch niets aan gedaan kan worden, anders was ik allang naar de Eerste Hulp gevlucht.

En de rolstoel schiet ook al niet op; de reva-doc heeft nog steeds geen ondersteunend rapport gestuurd (weet niet meer wie dat vroeg, maar dat is een onderbouwing van de aanvraag om gezeur bij de gemeente zoveel mogelijk voor te zijn).

* einde klaagzang *
Jas;

Roque, hoop snel even bij te kunnen beppen.

Lieske; sterkte! Het niets aan te doen, zie ik toch iets subjectiever. De oorzaak mogen ze dan niets mee kunnen, maar waar nodig kan er toch allerminst eens gekeken worden wat men met extra pijnmedicatie kan bereiken. Niet te lang wachten voor je aan de bel trekt, hoor!

Yoels; gefeliciteerd. Ander punt van Puma Yes; ik vond in mijn voorbereiding online schrikbarend veel verhalen over deze stoel en problemen. Hardnekkige storingen, onderdelen die breken door metaalmoeheid als dat helemaal nog niet zou moeten 'kunnen' etc. Ken je naast B&S ook permobil (zelf geen fan van, maar vele anderen wel) en Otto Bock al? Laatste denk ik wel qua handbewogen, maar die doet ook in elro. Esthetisch al een stuk minder lelijk.

Mijn vakantie? Tja ehm. Prachtig weer, veel mooie dingen gezien, leuke dingen gedaan, veel geshopt, geweldige service op het resort, veel mensen van vorig jaar weer gezien en bijgepraat. Maar het was toch aardig een eens-en-nooit-weer-trip. Op de heenreis hebben ze mijn gereserveerde stoelen afgenomen, wat uiteindelijk opgelost moest worden door de flight crew. Gevolg; verspreid over het vliegtuig. Ondanks dat 'ie al aan boord stond, hebben ze mijn handbewogen stoel op Schiphol laten staan, zou die pas 3 dagen later weer zien. Mijn elro is behoorlijk beschadigd. Daar wisten beide Schiphol en Lufthansa van (zeer zichtbaar bepaalde dingen en bovendien 'gerepareerd' door het gebruik van Schiphol stickers), maar mij informeren is kennelijk te veel moeite. Als extraatje op Frankfurt bij de overstap een ongekende additude meegemaakt. Resulteerde er uiteindelijk in dat de 'special services' medewerker alle papieren voor me op de vloer gooide en weg liep met een 'I did my job, you sort it out'. Toch jammer voor hem dat ik ook duits versta en binnen gehoorsafstand stond toen hij in engels me enorm aan het afzeiken was bij zijn collega. Vervolgens mij gescheiden van de andere 2, beide niet wetend waar de ander is/zijn en maar hopen dat iedereen aan boord is. Joepie.

De elro heeft de hele week storingen gehad, en is uiteindelijk in de bus naar de luchthaven voor de terugvlucht helemaal plat gegaan. Elektrische storing waar hij niet meer uit wil, vermoed door de beschadigde rubbers rondom de elektrische draden en/of de gebroken kast rondom de elektra voor de luchtvering. (lees; 1 dag enorme regen gehad en dan houd je de boel niet droog)

Maandagavond laat aangekomen en dinsdag al niet helemaal jofel voelen. Zal vlucht wel zijn en blaas is wel meer eigenwijs. Gewoon mijn gewone gang gegaan, maar dat werd na een paar dagen toch echt minder. Oeps, blaasontsteking. OK, ik heb AB bij me voor de 'ik heb ze nooit, maar als ik het ooit krijg dan op vakantie'. Paar dagen later nog hetzelfde probleem. Weer overleg met huisarts en uro hier en vervolgens maar een soort van "huisarts"-gebeuren gebeld in amerika. Zijn voor zichzelf klussende artsen die een bedrijfje oprichten en zich focussen op 'house calls' voor al die zieke toeristen. Inderdaad, nog blaasontsteking, bloed in de urine, nu nierbekkenontsteking erbij dus nieuwe AB. Langzaamaan toch steeds meer op de kamer gebleven. Het lijf speelde domweg te veel op. Uiteindelijk doc nog meer gezien, bacteriologisch is ontsteking weg, maar er is nog iets gaande gezien alle problemen. Moet ik eerdaags even uit laten zoeken als ik de fut heb. Heb nog AB, weet dat die aanslaan qua ontsteking, dus zie morgen wel weer verder.

Vlucht terug was wat minder stressvol. Na de nodige klachten, tig telefoontjes etc. begon het besef toch wel in te zinken dat er iets heel erg onacceptabels was gebeurd. Kortom; de good old bekende amerikaanse slijmactie is ingezet. Manager die ons op stond te wachten bij het inchecken, rij omzeilen. Domme uitspraak "I understand what you are going through". Yeah, right. Foto's gemaakt van de elro nadat deze ingepakt is, manager die 3 kleuren verschiet en vraagt waarom ik dat doe. Dus lieflijk uitgelegd dat ik geen gelazer wil met een airline die later roept dat ík de stoel niet goed zou aanleveren en ik graag bewijs wil van de staat waarin ik de stoel heb ingeleverd als ik die wel in 3 onderdelen terug krijg. Schrok hij geloof ik nogal van. Ik zou nu wel de juiste stoelen krijgen (was telefonisch weer eens niet gelukt), maar goed die heb ik op de heenreis ook gehad, grijns. De belofte gekregen dat er niets meer fout zo gaan of beschadigd. Uitgelegd dat ik zijn moeite waardeer, maar niets en niemand meer durf te geloven tot ik het resultaat met mijn eigen ogen zie.

Afijn, verder met het geslijm; toegang tot de lounge van hun samenwerkende partner. Best lekker in alle rust met goede voorzieningen wachten en nog even wat laatste gratis amerikaanse chocola te eten, maar echt stressvrij was het niet meer. Vervolgens opgehaald voor het preboarden door de volgende manager. Goh, het is ingezonken dat ze enorm gefaald hebben en alle registers gaan kennelijk open. Volgend register; alle drie blijken we geupgrade naar de business class. Erg prettig, vooral intercontinentaal, maar wederom toch met zo'n knagend stemmetje en vrees om de stoelen en weer over Frankfurt moeten vliegen. Dankzij geweldige flight crew is ook dat allemaal goed gegaan. Men stond op punt van weer niet luisteren en eigen wijze doordrammen, maar crew kon dat voorkomen. Op Schiphol aangekomen bleek wonderlijk dat béide stoelen er ook waren, én niet eens met extra schade. Je zou je bijna al gelukkig prijzen.

En nu aan gort van al het gedoe, gewone lijf en jetlag. Kortom; het normale na een trip. En weer wennen aan het Nederlandse. Televisie is maf joh, zo met NL ondertiteling na 2 weken dat niet te hebben gehad. erst even bijkomen en dan LH vereren met een zeer not amused klachtenbrief en bijhorende rekeningen.

Oh en humor; of we onboard een formulier wilden invullen over wat we van de service vinden. Wil ik best, want optie tot klagen. Maar............. als dank maak je kans op het winnen van allerlei gratis tickets met niemand anders dan dezelfde airline. Hahaha, grapjassen! Mijn geluk kennende win ik ook nog, nee dank je.
Jézus zeg, wat een lang vakantie-epistel. Zou het me dwars zitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven