leverkanker met uitzaaiingen
woensdag 24 augustus 2011 om 13:43
Dat is ook moeilijk Roos. Probeer af te gaan op wat je gevoel je ingeeft. Wil je erheen? Gaan! Knuffelen? Doen. En ga zo maar door.
Wat gaat er nu gebeuren? Kunnen ze behandelen? Hoe gaat het met je moeder?
Ik herken het ziekteproces, mijn vader heeft al zes jaar kanker met uitzaaiingen en is nu helaas de strijd aan het opgeven. Maar ik kan me het gevoel van machteloosheid na die eerste wereldschokkende berichten nog zo goed voorstellen. Je weet gewoon niet wat je moet doen op zo'n moment. Later zal je merken dat je eraan gaat 'wennen,' hoe onwaarschijnlijk dit ook klinkt. Voor mezelf en mijn familie heb ik gemerkt dat de band veel sterker is geworden door de diagnose. We zijn nog meer fijne dingen gaan doen met elkaar, nog vaker bij elkaar over de vloer gaan komen. En dat is mooi, hoe klote de ziekte ook is.
Ik wens je heel veel sterkte toe. Het is hartstikke zwaar!
woensdag 24 augustus 2011 om 14:18
Vreselijk nieuws.
Hoe is je moeder er zelf onder? Zijn er nog behandelmogelijkheden of is ze opgegeven?
Hier net als bij Georgette een schoonmoeder die de strijd aan het verliezen is en nu in de laatste fase is, maar zij wil er niet over praten. Hier dus helaas niet die sterkere familieband, maar juist afstand en gekunsteldheid.
Heel veel sterkte, voor jou, je moeder en al jullie naasten.
Hoe is je moeder er zelf onder? Zijn er nog behandelmogelijkheden of is ze opgegeven?
Hier net als bij Georgette een schoonmoeder die de strijd aan het verliezen is en nu in de laatste fase is, maar zij wil er niet over praten. Hier dus helaas niet die sterkere familieband, maar juist afstand en gekunsteldheid.
Heel veel sterkte, voor jou, je moeder en al jullie naasten.
woensdag 24 augustus 2011 om 16:24
Oh Roos wat een vreselijk nieuws. Ik meen me te herinneren van een ander topic dat jouw vader ook kanker heeft toch?!
Vind het verschrikkelijk voor je en wil je heel veel sterkte wensen.
Mijn vader heeft dunne darmkanker met uitzaaiingen, dus ik weet (een beetje) wat je voelt, maar allebei je ouders kan ik me (gelukkig) geen voorstelling van maken. Wat een hel.
Vind het verschrikkelijk voor je en wil je heel veel sterkte wensen.
Mijn vader heeft dunne darmkanker met uitzaaiingen, dus ik weet (een beetje) wat je voelt, maar allebei je ouders kan ik me (gelukkig) geen voorstelling van maken. Wat een hel.
woensdag 24 augustus 2011 om 21:43
wij hadden met zn allen het vermoeden dat dit het zou zijn, maar toch komt het nog hard aan
@annelize allebei , ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan
@annonikes ben meteen naar haar toe gegaan na je bericht, we hebben samen zitten janken op de bank
@meisje22 ja dat klopt , met hem gaat het best goed eigenlijk tot nu toe, hij uit zich niet meer en is in de war (door de morfine misschien?)
en je merkt heel erg dat hij zich geen houding weet te geven
het nare is dat ik hem niet durf te knuffelen want ik ben bang dat ik hem breek.
de dokter gaat geen behandeling meer geven , wel krijgt ze morgen bloedtransfusie, 3 zakken,
en maandag een leverpunctie om te zien hoe agressief het is en hoe snel het zich ontwikkelt.
ik heb zo`n vermoeden van heel snel, als ze 2 hapjes heeft gegeten "zit ze vol"
knuffels voor jullie allemaal
@annelize allebei , ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan
@annonikes ben meteen naar haar toe gegaan na je bericht, we hebben samen zitten janken op de bank
@meisje22 ja dat klopt , met hem gaat het best goed eigenlijk tot nu toe, hij uit zich niet meer en is in de war (door de morfine misschien?)
het nare is dat ik hem niet durf te knuffelen want ik ben bang dat ik hem breek.
de dokter gaat geen behandeling meer geven , wel krijgt ze morgen bloedtransfusie, 3 zakken,
en maandag een leverpunctie om te zien hoe agressief het is en hoe snel het zich ontwikkelt.
donderdag 25 augustus 2011 om 11:28
quote:
Knuffel hem maar wel Roos, en je moeder ook. Vaak en veel.
Ik hoop dat je veel steun en troost vindt in je omgeving, bij familie en vrienden. Heel veel sterkte en kracht. Ik blijf je topic lezen, misschien kunnen we elkaar ook een beetje steunen.
Knuffel hem maar wel Roos, en je moeder ook. Vaak en veel.
Ik hoop dat je veel steun en troost vindt in je omgeving, bij familie en vrienden. Heel veel sterkte en kracht. Ik blijf je topic lezen, misschien kunnen we elkaar ook een beetje steunen.
vrijdag 26 augustus 2011 om 08:11
@meisje22 ik hoop dat jij ook veel steun en troost vind,
hoe gaat het met je vader nu?
mijn moeder heeft gisteren 3 zakken bloed gekregen en ze kreeg gewoon een gezonde kleur op haar gezicht, was vrolijk en vertelde iedereen die het horen wou dat ze geen koude ledematen meer had.
daar werden wij natuurlijk ook weer vrolijk van.
probleem met mijn vader is dat hij door zijn ziekte (kahler, beenmergkanker) dat je hem dus wel degelijk kunt breken,
mijn tante had dezelfde ziekte (is helaas al overleden) en die brak haar arm toen ze de jam wou aangeven, dus mijn angst hem te breken is niet voor niets helaas , het zou zomaar kunnen.
hoe gaat het met je vader nu?
mijn moeder heeft gisteren 3 zakken bloed gekregen en ze kreeg gewoon een gezonde kleur op haar gezicht, was vrolijk en vertelde iedereen die het horen wou dat ze geen koude ledematen meer had.
daar werden wij natuurlijk ook weer vrolijk van.
probleem met mijn vader is dat hij door zijn ziekte (kahler, beenmergkanker) dat je hem dus wel degelijk kunt breken,
mijn tante had dezelfde ziekte (is helaas al overleden) en die brak haar arm toen ze de jam wou aangeven, dus mijn angst hem te breken is niet voor niets helaas , het zou zomaar kunnen.
vrijdag 26 augustus 2011 om 11:34
veel sterkte Roos, ik herken veel in je verhaal, mijn moeder is 4 jaar geleden overleden, 2 maanden na de diagnose darmkanker met uitzaaiingen. Hebben niks meer voor haar kunnen doen.
Die schaarse tijd die we hadden, hebben we zo optimaal proberen te benutten. Dus veel tijd met elkaar doorgebracht en haar wensen vervuld, dus nog 1x getrouwd met mijn vader, was een geweldige dag, en nog een weekendje weg, dat soort dingen.
Maak mooie foto's, evt door een proffessional.
En heb het er over, ook over haar wensen m.b.t de uitvaart. Klinkt heel luguber, maar het gaf ons zo'n trootst dat we het volgens haar wensen hebben gedaan, en het scheelt een hoop zoek-en denkwerk als het moment daar is, want dan staat je hoofd er niet naar.
Sorry dat ik misschien wat zakelijk overkom, jij zit nog in de eerste klap, dat besef ik goed. Maar ook al wil je wegkruipen, je moet de confrontatie aan, met elkaar. Heb je broers of zussen?
een hele dikke knuffel!
Die schaarse tijd die we hadden, hebben we zo optimaal proberen te benutten. Dus veel tijd met elkaar doorgebracht en haar wensen vervuld, dus nog 1x getrouwd met mijn vader, was een geweldige dag, en nog een weekendje weg, dat soort dingen.
Maak mooie foto's, evt door een proffessional.
En heb het er over, ook over haar wensen m.b.t de uitvaart. Klinkt heel luguber, maar het gaf ons zo'n trootst dat we het volgens haar wensen hebben gedaan, en het scheelt een hoop zoek-en denkwerk als het moment daar is, want dan staat je hoofd er niet naar.
Sorry dat ik misschien wat zakelijk overkom, jij zit nog in de eerste klap, dat besef ik goed. Maar ook al wil je wegkruipen, je moet de confrontatie aan, met elkaar. Heb je broers of zussen?
een hele dikke knuffel!
anoniem_90149 wijzigde dit bericht op 26-08-2011 11:34
Reden: tikfout
Reden: tikfout
% gewijzigd