Gezondheid alle pijlers

Lichaam jeukt

13-08-2016 21:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee dagen heb ik jeuk op mijn lichaam, vooral op mijn rug en buik. Ik heb geen idee waar het door komt en sinds vandaag heb ik een paar kleine bultjes. Ik heb geen droge huid en bodylotion smeren helpt niet. Iemand goede tips?? Ik word er gek van!!
Misschien bedbugs meegenomen van vakantie?
Bij mij helpt Zwitsal baby huidolie heel goed.

In het voorjaar krijg ik vaak plekken en kleine rode bultjes .gelijk met de hooikoorts .

Probeer het maar eens .heel dunnetjes smeren.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Misschien te veel wasmiddel?
Niks op je huid smeren waar parfum in zit. Ook geen natuurlijke parfums. Wassen met een parfumvrije douchegel.

Kleding wassen met een wasmiddel zonder parfum. Er zijn nog meer stoffen die je huid irriteren. Ga ze even voor je opzoeken.
Of een ander wasmiddel/verzachter, zeep of douchegel?
http://www.dr-jetskeultee ... n-ingredienten/obj7777325

Zwitsal bevat vaak ook parfum. Zou ik nu niet gebruiken.
quote:creed schreef op 13 augustus 2016 @ 21:26:

http://www.dr-jetskeultee ... n-ingredienten/obj7777325

Zwitsal bevat vaak ook parfum. Zou ik nu niet gebruiken.Thanks! Wilde Zwitsal wel proberen, dat doe ik dan maar niet!
Netelroos?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Met wat pech gordelroos.....

Komt van hetzelfde virus als waterpokken. Voor kinderen wordt dan gezegd; zemelen in een pantykous, dat in een bad (of in een bakje en daarmee afspoelen, dat kan ook). Helpt tegen de jeuk en de blaasjes drogen sneller in.

Maar als het werkelijk gordelroos is, dan wordt het vrij snel meer. Ik zou er even een belletje naar de HAP aan wagen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Warmte allergie, iets verkeerd gegeten, beestjes... wie weet. Niets opsmeren, beetje koelen onder de douche of met een natte lap en als het blijft naar de HA denk ik?

Sterkte, jeuk is horror.
quote:Morsmordre schreef op 14 augustus 2016 @ 08:56:

Warmte allergie, iets verkeerd gegeten, beestjes... wie weet. Niets opsmeren, beetje koelen onder de douche of met een natte lap en als het blijft naar de HA denk ik?

Sterkte, jeuk is horror.Jep horror! Heb het nog steeds met kleine bultjes. Misschien door de warmte inderdaad.
Kan zijn als je heel veel gezweet hebt en je lichaam het niet kwijt kan. Krijg je bultjes en jeukt. Is na paar dagen weer weg.
Morgen even langs je huisarts is de beste tip.

Bultjes is nogal een breed begrip en men mag hier geen diagnoses stellen.
Heb je soms veel chips ofzo met zo'n smaakje gegeten? Daar zit namelijk ve-tsin op (E621 geloof ik) en dat kan ook dergelijke klachten geven.

Of heb je gezwommen in buitenwater en daarna koud gedoucht? Door het dicht trekken van je poriën kunnen dan ook jeuk klachten ontstaan
quote:chirpy schreef op 14 augustus 2016 @ 16:08:

Morgen even langs je huisarts is de beste tip.

Bultjes is nogal een breed begrip en men mag hier geen diagnoses stellen.Helenaal niet nodig joh zo snel naar de huisarts..
quote:Barbaa schreef op 14 augustus 2016 @ 16:18:

Heb je soms veel chips ofzo met zo'n smaakje gegeten? Daar zit namelijk ve-tsin op (E621 geloof ik) en dat kan ook dergelijke klachten geven.

Of heb je gezwommen in buitenwater en daarna koud gedoucht? Door het dicht trekken van je poriën kunnen dan ook jeuk klachten ontstaanWat naturel chips gegeten, niks bijzonders. Heb ook niet bijzonder gezweet ofzo. Ik wacht het even af.
Als ik een jeukende huid of uitslag hebt smeer ik er meestal cetomacrogol crème op, dat werkt goed tegen de jeuk en verzacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven