Gezondheid alle pijlers

Licht bruine afscheiding

04-06-2016 09:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Niet zo heel fris maar oké..

Deze maand ben ik 2 keer (in mijn net 2e week) de pil vergeten. Dokter gebeld en dat kon geen kwaad en moest pilstrip gewoon afmaken. De tweede dag dat ik hem was vergeten heb ik onveilige seks gehad maar kwam niet klaar in mij. Niks aan de hand zei de dokter!

Ik weet niet of dit ermee te maken heeft: maar ik heb sinds vannacht licht bruine afscheiding?

Dit heb ik in die bijna 8 jaar van de pil nog nooit gehad. En slik de pil nog wel gewoon.

Iemand bekend hiermee?
niks aan de aan hand zei de dokter tegenwoordifg maakt voorvocht dus ook weer niet uit. Wat een dokter.

Ik denk aan een doorbraakbloeding
Ja dat dacht ik ook.. Maar volgens hen kan ik niet zwanger zijn (wat ook totaal niet gepland en gewenst is momenteel..)

Ik ben ook in die week ongesteld geworden. Maar een doorbraakbloeding is niet dagen ongesteld zijn toch? :(
Tegenwoordig wordt gezegt dat in de tweede week pas bij 3 of meer pillen vergeten je een kans hebt op zwangerschap. Ik heben dit uit een boek wat wij gebruiken in mijn opleiding tot apothekersassistente.
Het zou wel kunnen dat door het missen van 2 pillen je hormoonspiegel door de war is en je last hebt van spotting, maar om daar zekerheid over te krijgen zou je het nog eens met je huisarts kunnen overleggen
Ja, naja ik ga er ook niet vanuit dat ik zwanger ben..

Maar huisarts kan ik helaas maandag pas bereiken, misschien dat het dan al over is?
Je lijf dacht gewoon dat je j stopweek was begonnen. Logisch ook, na 2 vergeten pillen. De nieuwe richtlijnen stellen inderdaad dat je in week 2 2 pillen mag vergeten. Gewoon je strip afmaken en daarna stopweek houden.
Je slikt de pil nog wel "gewoon". Pil=zware chemicaliën die je in je lichaam brengt. Je bruine afscheiding ontstaat door deze chemicaliën. Heeft niks te maken met onveilige seks.
quote:MRengine schreef op 04 juni 2016 @ 10:00:

Je slikt de pil nog wel "gewoon". Pil=zware chemicaliën die je in je lichaam brengt. Je bruine afscheiding ontstaat door deze chemicaliën. Heeft niks te maken met onveilige seks.
quote:ohmystelena schreef op 04 juni 2016 @ 09:12:

niks aan de aan hand zei de dokter tegenwoordifg maakt voorvocht dus ook weer niet uit. Wat een dokter.

Als het gaat om een zwangerschap niet hoor. Je kunt niet of bijna niet zwanger raken door voorvocht (héél misschien als hij net is klaargekomen en dan direct weer gaat neuken). Dit is wetenschappelijk onderzocht. Dus niet zo gek van die dokter dat hij haar geruststelt.

Soa's is natuurlijk nog wel een dingetje.
Ik vind het trouwens bizar om hiervoor de huisarts te bellen. Je hebt een bijsluiter en google.
Wist je dat bruine afscheiding ook kan duiden op een soa? Just saying...
quote:ohmystelena schreef op 04 juni 2016 @ 09:12:

Ik denk aan een doorbraakbloedingIk dacht juist dat inmiddels aangetoond was dat er in voorvocht geen enkele zaadcel kan zitten? Behalve als de man even daarvoor al klaargekomen is en hij nog niet is wezen plassen?
Het was gewoon een beetje bloed omdat je lichaam ongesteld wou gaan worden geloof ik. Doordat je toch weer door bent gaan slikken heeft het niet doorgezet. Dus daarom maar zo weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven