Gezondheid alle pijlers

lichte pil of niet?

18-10-2014 08:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste Viva girls,

ik stop met de pil na 2 strips ethinylestradiol/ levonorgestrel Sandoz 0.02/0.1mg

nu weet ik eigenlijk niet hoe lang het "ontpillen"gaat duren en ik mijn eisprong weer terug krijg. Ik heb voor deze 2 strips (waar ik al de helft niet van in heb genomen). hiervoor niets gebruikt.

Ik heb de pil geslikt omdat ik niet ongesteld wilde worden op vakantie en dat werd ik ook niet. Nu precies 1 week na de laatste pil voel i dat ik ongesteld ga worden; de onttrekkingsbloeding in de stopweek (ik moet zeggen tis wel erg laat pas na 7 dagen... normaal komt dat toch na een paar dagen al??)

ik ben nu ruim 32, rook en drink niet en leef gezond en amper stress (ja nu wel "stressy"omdat ik zsm aan kids wil beginnen,hihi)

wie heeft er ervaring met deze pil of weet of dit een lichte pil is?

EN

wat zijn jullie ervaringen met zwanger worden na je 32e en pilgebruik?
Lichte pil of zware pil maakt niet uit. Een pil heeft geen invloed op je vruchtbaarheid, als je er een vergeet kun je zwanger zijn. Ik word altijd een beetje moe van al die fabeltjes. Ontpillen is dikke onzin.

Dat het nu in de war is komt zeer waarschijnlijk door je eigen gerommel met de pil (wel niet wel niet).
Ik geloof niet zo in ontpillen, en zeker niet als je maar vijf weken aan de pil bent geweest.
Zwanger worden op mijn 31e/32e ging overigens prima. (En dat na een jaar of 15 pilgebruik!) Zwanger blijven was wat lastiger.
(dit is geen persoonlijke kritiek hoor TO)

Ik snap nooit zo goed waarom mensen zich niet voor laten lichten voor ze de pil gaan slikken. Je wilt toch correcte informatie over wat je slikt? Mensen geloven wel de meest vreemde fabels over de pil, maar de evidence/medicine based informatie die er is wordt niet gelezen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 18 oktober 2014 @ 08:34:

Lichte pil of zware pil maakt niet uit. Een pil heeft geen invloed op je vruchtbaarheid, als je er een vergeet kun je zwanger zijn. Ik word altijd een beetje moe van al die fabeltjes. Ontpillen is dikke onzin.

Dat het nu in de war is komt zeer waarschijnlijk door je eigen gerommel met de pil (wel niet wel niet).ja ok, maar heeft 2 strips pilgebruik dan echt zo'n invloed op je cyclus/ terugkomen van je eisprong?
Ja hoor, je maakt een kunstmatige cyclus, maar in jouw geval doe je dat wel niet wel niet, omdat je zo onregelmatig geslikt hebt. Dat maakt je cyclus extra in de war.
Kan trouwens best dat het nog even rommelen blijft, maar in die tijd kun je dus wel gewoon een eisprong hebben.
R-e-l-a-x
quote:bootje_op_de_golven schreef op 18 oktober 2014 @ 08:58:

Ja hoor, je maakt een kunstmatige cyclus, maar in jouw geval doe je dat wel niet wel niet, omdat je zo onregelmatig geslikt hebt. Dat maakt je cyclus extra in de war.hmm shit en ik maar denken als ik er af en toe een oversla dan krijg ik minder hormonen binnen en ben ik er ook sneller vanaf
Oeps

Misschien een idee om de volgende keer bij de huisarts om primolut te vragen, daar kun je je menstruatie iets mee uitstellen.

De pil geeft ook weinig garantie op vakantie , veel vrouwen zijn in het begin extra of heel onregelmatig ongesteld.
primolut... thx voor de tip!!!! kijk zo leer je nog eens wat op de zaterdagmorgen op het viva forum!

thx!!
No problem
Geweldig hé TO. Volgende keer weer een medische vraag? Gewoon hier stellen om het antwoord te leren. Geen arts nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven