Gezondheid alle pijlers

Lies knoept keer na keer

22-02-2010 19:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een aantal jaar heb ik iets raars met mijn lies.

Als ik sta en mijn rechter knie optil dan hoor je een knoep en hard genoeg dat iedereen hem kan horen om je heen. En het is keer na keer hetzelfde. Til ik mijn linker knie op hoor je niks.. Ik heb er geen last van met lopen of dergelijke alleen als ik me knie optil en dat is erg lastig omdat ik oefeninge moet doen omdat ik een voorste kruisband operatie heb gehad. Ik heb er niet veel last van alleen het is wel vervelend en zou graag willen weten wat dat precies is. Mijn fysiotherapeut weet het ook niet, maar weet wel dat het niet aan de buitekant van mijn heup is en echt aan de binnenkant/lies.

Weet iemand wat het is?

Groetjes en bedankt!
Knoept?

Ik denk dat het je heup is.. Misschien ook je heupkom waar je heup doorheen gaat..

huisarts misschien?
snapping hip?
Heb ik als ik door mijn knieen ga,altijd een knoep...(leuk woord)

Ook hoort iedereen het,krijg er altijd opmerkingen over of het niet pijn doet...Nee,is gevoelloos

Dokter zei te weinig kraakbeen tussen de gewrichten...
Dat heb ik ook.

Als ik op mijn rug liggend mijn knie omhoog breng, en daarna weer naar beneden doe dan ''knoept'' hij ook, vlak voordat mijn been helemaal gestrekt is.

Het maakt ook veel geluid en is duidelijk hoorbaar, maar pijnlijk is het niet.
Haha, wat een grappige titel... Ik dacht: wie is Lies en wat doet ze toch? Knoepen?

Maar ik ken het niet. Ik heb alleen een knie die knakt bij het autorijden.
...
knoepen is een soort van knakken.......hihi
Bij mij klinkt het meer als een doffe knak..
Ik heb dat een tijdje gehad. Vooral als ik bv in bed lag op mijn rug en ik liet mijn rechterbeen gebogen naar buiten 'vallen' (snap je? ) Dan hoorde ik ook zo'n knak/knoep. Deed nooit pijn, voelde daarna ook niets iets dat het bijv. losser zat of juist vast. Vond het wel altijd een beetje eng.

Maar het is eigenlijk al heel lang over.

Goed, hier heb je lekker wat aan ha ha.

Toch even bij de ha navragen als je er een keertje bent.
Heb je het nooit aan je dokter gevraagd dan?!?!
quote:daffyduck schreef op 22 februari 2010 @ 19:07: Dokter zei te weinig kraakbeen tussen de gewrichten... Hoe heeft de doc dat bepaald? en had je dat altijd al of waar door ist gekomen? en doe je er nog wat aan om slijtage op latere leeftijd te voorkomen?
ik had op mijn 12e een liesbreuk, maar nooit operatie aan gehad. Sindsdien is dat knoepe.. Doet niet echt pijn maar geeft soms wel een stekende pijn.. Nu ben ik 18.. dus lijkt me niet dat het te maken heeft met slijtage..

Wel raar dat mijn fysiotherapeut het ook niet wist.. Het was voor hem een raadsel maar hij wist wel zeker dat het niet een snapping hip was..

groetjes
quote:Maja82 schreef op 23 februari 2010 @ 14:26:

[...]

Hoe heeft de doc dat bepaald? en had je dat altijd al of waar door ist gekomen? en doe je er nog wat aan om slijtage op latere leeftijd te voorkomen?Op basis van mijn knoep geluid zeg maar..en ik ben bijna 45.... dus wat is latere leeftijd? Mijn vader is 71 en heeft het ook...
Hoi Wouter,

Hoe gaat het nu? Nog steeds datzelfde knoep-geluid?

Je schrijft dat je op je 12e een liesbreuk had, maar er nooit aan geopereerd bent. Das gek, want een liesbreuk gaat nooit uit zichzelf over. Wel kan hij groter worden en klachten gaan veroorzaken.

Dat knoep-geluid zou zomaar bij je liesbreuk vandaan kunnen komen. Ik zou even langs de HA gaan als ik jou was.
quote:daffyduck schreef op 22 februari 2010 @ 19:07:

Heb ik als ik door mijn knieen ga,altijd een knoep...(leuk woord)

Ook hoort iedereen het,krijg er altijd opmerkingen over of het niet pijn doet...Nee,is gevoelloos

Dokter zei te weinig kraakbeen tussen de gewrichten...hey dat heb ik nou ook altijd.... heb het al mijn hele leven, eigenlijk nooit aan gedacht om daarmee naar de dokter te gaan... zou het iets slechts kunnen zijn dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven