Gezondheid alle pijlers

Lip eczeem

01-10-2008 11:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Is er iemand hier die ook lipeczeem heeft (gehad) en er iets heeft tegen gevonden..??? Ik kamp er nu al drie jaar mee en het is in de zomer wel minder, maar nu komt het weer in volle hevigheid terug. Ik heb echt zo'n clowntjesmond, helemaal rode rand rondom mijn lippen :(

Ik heb een allergie voor lanoline (wolvet) en dat zit in veel lippenbalsems en ook labello etc vermijd ik aangezien het daar erger van wordt. Ik heb jarenlang hormoonzalven gebruikt waardoor ik daar een allergie voor heb ontwikkeld en het heeft de huid er niet mooier op gemaakt.

Na twee jaar Clinique (dat onderdrukte het vrij goed) komt het gewoon weer opzetten, erger zelfs, dus ik ben gestopt met Clinique.

Ik slik ook Solgar voor mijn darmen en dat werkt niet echt gevoelsmatig

Ik was de huid rondom mijn mond met alleen water en smeer er niets op de laatste twee weken, alleen pure witte vaseline op mijn lippen. Het wordt iets beter, maar het ziet er zo droog uit. Ik heb nu cacaoboter besteld, pure, dat helpt wellicht..?

De rest van mijn huid in mijn gezicht is helemaal gaaf gelukkig, maar die vlammende rode huid rondom mijn lippen ziet er niet uit en het doet ook zeer

De dermatoloog wil alleen maar hormoonzalven voorschrijven en daar voel ik niet zoveel voor

Ik was in die zin benieuwd of er mensen zijn die hier ook last van hebben of hebben gehad en wat zij gebruiken

Groetjes
Hallo allemaal, ik heb ervaring met het o zo vervelende lipeczeem, in 2003 een half jaar mee rondgelopen en alle wegen bewandeld en alles geprobeerd.

Van niets smeren tot alles smeren, natuurlijke en niet natuurlijke middeltjes, hoe het toen weggegaan is weet ik niet meer, maar 3 weken geleden was ik na 6 jaar weer de pineut, mijn mond en lippen hebben allerlei groottes en vormen gehad, en van kloofjes, schilfertjes en velletjes, tot vocht wat eruit loopt, een rode rand om boven en onderlip, mondhoeken scheurend en rood, en jeuk en brand erin.

wederom alles weer even geprobeert en ben drie dagen geleden begonnen met probiotica van actibalans, eigenlijk omdat ik vond dat mijn ontlasting zo vreemd was, ik merkte meteen verbetering met actibalans, maar nog niet genoeg naar mijn zin, dus gisteren de original van Orthica gekocht en meteen vanmorgen na 1 capsule voor het slapen gaan al resultaat!! het verschil zit m in de hoeveelheid en kwaliteit bacterien denk ik.

Hogere dosering beginnen en op nuchtere maag helpt, en hierna als alles weg is kan ik de onderhouds dosering aanhouden. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het van binnenuit / darmen komt, en let op mijn voeding en ga nu een eet dagboek bijhouden. geen suiker, melkproducten, en de tomaat behalve de rauwe, schaaldieren en vis. en wel brandnetel thee...en extra vitamines

het is nu zondagavond en mijn lippen zijn alweer bijna helemaal normaal, en te bedenken dat dat gisteren nog heel anders was, ik houd het vet met vaseline lanette, maar niet overdadig.

Ik heb in het verleden alle allergie testen al ondergaan, en hormoon zalven gehad, geen dermatoloog of huisarts die aan iets anders denkt, ik ga het as dinsdag bij mijn nieuwe huisarts aankaarten, en ben benieuwd wat zij ervan zegt.

succes in elk geval allemaal met jullie lipjes
Ik heb al mijn hele leven eczeem en ook al van alles en nog wat geprobeerd. Daarnaast bleek uit een allergie test in het ziekenhuis dat ik voor 2 stoffen niet allergisch was, voor de overige 18 wel.

Mijn eczeem zit niet op mijn mond maar op mijn armen (binnenkant ellebogen), soms op mijn handen en benen. Bij mij helpt zeezout. Ik vul een bad met water en los daar dan zeezout in op. Met een washandje 'schrob' ik dan mijn huid, ook daar waar geen eczeem zit. Uit bad droog ik me niet af maar smeer me gelijk in met cetomacrogol (of iets dergelijks) crème van de huisarts. Dan trek ik daarna een dikke flanellen pyjama aan (heel charmant: NOT) en duik zo later mijn bed in. Weet niet of je weleens zeezout hebt gebruikt? Misschien kan je wat oplossen in water en dan met een watje je lippen deppen. Als je eczeem heel erg is dan kan het (eerst even) bijten als de hel, doet het bij mij ook, vooral als ik te hard heb gekrabd. Dan is alles ook vuurrood maar de volgende dag is het al een stuk rustiger. Eczeem is een ontsteking van je huid. Ik denk dat zeezout ontstekingsremmend werkt doordat het bacteriën doodt.

Gebruik ook nog weleens aloe vera gel (98 of 99% aloe vera, te koop bij De Tuinen) na het bad met zeezout en vóór de vette zalf.
http://www.arganlife.eu beste product en 100% arganolie zonder al de toevoeging van andere producten, sommige websites verkopen geen verse olie bij heb je zekr geen spijt.

Zeer effectief tegen acne!!!

groetjes
Arganolie één van de beste product en 100% Arganolie beste product voor acne en eczeem, koop zeker arganolie zonder al de toevoeging van andere producten, sommige websites verkopen geen verse olie bij http://www.arganlife.eu heb je zekr geen spijt.

Zeer effectief tegen acne en eczeem!!!

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven