lipblaasjes

vrijdag 29 maart 2013 om 22:45
Ik heb sinds 3 dagen blaasjes rondom mijn mondhoek, ben al aan het smeren met tandpasta, ijsblokjes en heb die compeed patch.
Nu zijn ze bijna ingedroogd. Is het dan nog besmettelijk?
Baal echt verschrikkelijk, komt 1 a 2 keer per jaar opzetten en morgen heb ik eindelijk weer een lang weekend met m'n vriend samen.
Zijn blaasjes altijd herpesvirus? En ik heb eigenlijk continu al jaren van die witte stipjes op mijn mondhoeken, zijn geen blaasjes of bultjes maar lijkt er wel op. Hoort dat bij het herpesvirus?
thanx en hoop op niet besmettelijk antwoord
Nu zijn ze bijna ingedroogd. Is het dan nog besmettelijk?
Baal echt verschrikkelijk, komt 1 a 2 keer per jaar opzetten en morgen heb ik eindelijk weer een lang weekend met m'n vriend samen.
Zijn blaasjes altijd herpesvirus? En ik heb eigenlijk continu al jaren van die witte stipjes op mijn mondhoeken, zijn geen blaasjes of bultjes maar lijkt er wel op. Hoort dat bij het herpesvirus?
thanx en hoop op niet besmettelijk antwoord

vrijdag 29 maart 2013 om 23:24
zaterdag 30 maart 2013 om 00:35
Is inderdaad vitamine C tekort. Het herpes virus zou dan op de hele lip voor kunnen komen en vitamine tekort is alleen in je mondhoeken te zien. Het zijn alleen niet echt blaasjes en is het niet slim om er tandpasta op te doen. Als het goed is, is het dus niet besmettelijk en met een goede creme voor kleine wondjes (A. Vogel) kom je er snel vanaf!
zaterdag 30 maart 2013 om 09:50
Als ik niks beters voor handen heb, smeer ik er ook tandpasta op. Het ziet er niet uit, maar de blaasjes drogen wel uit. Wat ik meestal gebruik is lippenblaasjescreme van Weleda. Kost een tientje en het is het enige wat bij mij helpt. En verder is het balen voor je.... Bij mij duurt het vaak een week of langer voor ze helemaal weg zijn. Ik durf geen enkel risico te lopen en kus niemand zolang mijn lip nog gevoelig is.
Hopelijk ben je er snel vanaf!
Hopelijk ben je er snel vanaf!