Gezondheid alle pijlers

Lipoedeem

01-11-2017 13:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier dames met lipoedeem? Ik weet het nu sinds een jaar omdat ik 10-15 kilo aankwam zonder aanleiding. Persoonlijk vind ik het heel moeilijk om niet te weten hoe het gaat verlopen en dat er niks aan te doen is. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en te sporten, maar ik merk dat ik niet altijd gemotiveerd kan blijven omdat je nagenoeg geen resultaat ziet. Ik weet dat je moet accepteren dat je het hebt, maar ik kan dit (nog) niet.
Iemand tips? :)
Ik heb ook lipoedeem, ik weet het nu iets meer dan een jaar maar ik had hetzelfde, ik kwam in korte tijd veel aan in gewicht terwijl ik gezond eet en sport. Hoewel de aandoening ongeneesljk is is er wel een en ander wat je kunt doen om de symtomen ook te verlichten. Heb je ook pijn aan je benen?

Je kunt beginnen met manuele lymfedrainage bij een therapeut, en lpg/endermologie bij een huidtherapeut. Met een doorverwijzing wordt dit meestal vergoed door de verzekering. Daarnaast goed letten op je eetpatroon en in beweging blijven. Met name zwemmen wordt aangeraden.

Een ingrijpendere methode is tumescente vibro liposuctie, helaas nog nergens vergoed door de verzekering maar dit geeft wel vaak enorme symtoomverlichting. Ik heb nu 5 operaties achter de rug, er is 16 liter aangetast weefsel verwijderd en ik voel me zo veel beter.

En dan is er nog Quadrivas: zij claimt lipoedeem fase 1 en 2 te kunnen genezen. Ik heb dit zelf niet geprobeerd.

Hopelijk kun je hier iets mee.
Dank je voor tips Nutmeg, ik ben vergeten te vermelden dat ik MLD al heb gedaan en Endormologie ook. Ik heb een chronische verwijzing, maar moet zelf 10 behandelingen betalen, ik ben halverwege, maar volgens de therapeute heeft het weinig zin bij mij. Gelukkig heb ik weinig pijn :).

Quadrivas heb ik inderdaad ook al van gehoord, binnenkort starten er nieuwe praktijken, ben er wel benieuwd naar, maar ook dat moet je waarschijnlijk zelf betalen en daar ben ik wel een beetje klaar mee eigenlijk.
Ja dat snap ik het is een dure aangelegenheid en geen garanties. Het is echt een rotziekte wat dat betreft en er is heel veel onbegrip.
Ik heb ook lipoedeem. In 2010 vastgesteld. Nog een jaartje steunkousen gehad, daarna mee gestopt. Heb tot nu toe weinig klachten/last. Verder doe ik niks wat behandelingen of therapieën betreft. Mijn benen zijn in de loop der jaren wel dikker geworden.
Afbeelding

Lijkt me best erg. Het is niet hetzelfde als een peerfiguur.

Ik zou eerst voor een diagnose gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven