Gezondheid alle pijlers

Litteken

14-10-2015 12:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de zomer ergens overheen gevallen waardoor ik mijn scheenbeen hard heb gestoten, net op een plek waar ik me een paar weken eerder ook al hard had gestoten. De wond is dichtgegaan en er zit nu een roze/rood plekje dat niet weg gaat. Ik heb al met van alles gesmeerd maar niks helpt. Heeft er iemand goede ervaringen met iets wat wel helpt? Onderaan mijn been zit ook nog steeds een beurse plek die een beetje verkleurd is.
Littekenpleister. Heb ik ooit gekregen van de plastisch chirurg voor een litteken in mijn gezicht. Top.
Tijd helpt. Smeren is goed voor de doorbloeding, maar waarmee maakt niet uit. Dus regelmatig masseren moet je gewoon blijven doen. En afwachten, het wordt steeds mooier.
Ik heb dat ook gehad met mijn scheenbeen. Ergens overheen gestruikeld, er kwam een wond en een beurse plek. Helaas is dit jaren geleden en nog steeds niet 'mooi.' Bij vlagen nog steeds gevoelig en de kleur is anders.

Volgens mij huisarts is het normaal en past het bij scheenbeenwonden. (Lekker dan!) Maar ik vrees dus, als ik je verhaal zo lees, dat je hetzelfde zou kunnen verwachten.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
O balen, zo'n scheenbeen geneest dus gewoon heel moeilijk .... Dan blijf ik maar masseren en smeren en hoop dat het er volgend jaar beter uitziet (als het weer kortebroekenweer wordt).
Lang geleden kreeg ik voor een litteken Fucidine, twee of drie keer per dag inmasseren, het was destijds alleen op recept. Vraag het even aan je huisarts.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 14 oktober 2015 @ 13:48:

Lang geleden kreeg ik voor een litteken Fucidine, twee of drie keer per dag inmasseren, het was destijds alleen op recept. Vraag het even aan je huisarts.Fucidine is een antibiotica-zalf. Heeft dus alleen zin als er sprake is van een infectie.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 14 oktober 2015 @ 14:16:

[...]

Fucidine is een antibiotica-zalf. Heeft dus alleen zin als er sprake is van een infectie.Er was bij mij geen sprake van een infectie toen ik het kreeg, er was een moedervlek verwijderd en dat zou een litteken worden, daarom kreeg ik Fucidine.
Marianne, dat is een hele andere situatie dan bij TO. Fucidine heeft geen invloed op hoe een wond geneest. Het is profylactisch bedoelt om een ontsteking te voorkomen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Dermatix is goed spul. Wel prijzig.
Ik smeer littekens altijd in met Calendula crème, of Echinaforce crème van A. Vogel. Deze is wat minder vettig en fijner wanneer ik een wondje heb op mijn gezicht. Het is niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt, maar dat geldt geloof ik voor alle litteken-smeerseltjes. Ik vind het fijn spul, en merk dat mijn huid met acne wondjes / litteken rode vlekjes er goed op reageert.

Google maar eens; er zijn heel veel mensen die er positief over zijn

(http://www.gezondheidsple ... n-met-calendula/item44152)
anoniem_213052 wijzigde dit bericht op 14-10-2015 17:51
Reden: link bijgevoegd
% gewijzigd

quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 14 oktober 2015 @ 14:53:

Marianne, dat is een hele andere situatie dan bij TO. Fucidine heeft geen invloed op hoe een wond geneest. Het is profylactisch bedoelt om een ontsteking te voorkomen.In ieder geval zie je van mijn litteken niets meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven