Gezondheid alle pijlers

Longembolie

05-08-2012 00:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ervaring met een longembolie? of iemand in de familie?

Ik kom net uit t ziekenhuis m'n vader is opgenomen vanavond en ze denken dat hij dat misschien heeft (we moeten de uitslagen van z'n scan nog afwachten enzo) we horen morgen meer

Maar wou even van me af schrijven van ben heel verdrietig en benieuwd of mensen weten hoe of wat hiermee en wat ik evt kan verwachten

Thnx
Internagelaktisch
Maaique dat is niet zo'n leuk bericht

Een kennis van mij heeft een longembolie gehad en die is er goed uitgekomen
Geen idee, dikke en hij is in goeie handen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Studiegenootje van mij heeft het ook gehad en is er weer helemaal bovenop gekomen. Hoe en wat weet ik niet precies.
Ja hij ligt daar op spoedeisende hulp met allemaal plakkers op z'n borst dik onder de morfine dus hij heeft nu ff geen pijn

En als er iets gebeurd is hij in goede handen..

Maar bah! Wat een klote avond zo :(
Internagelaktisch
Ah dat is zeker niet leuk. Veel sterkte meis

Hoop dat ie gauw weer opknapt!
Ik hoop het ook.. Morgen ochtend hoor ik meer en ga morgen weer naar hem toe.

Ik ga proberen te slapen voel me echt onwijs k*t!

Bedankt voor de knuffels!
Internagelaktisch
Jee, wat schrikken joh.

Daar heb ik helaas wel ervaring mee ja. Hij zal moeilijk kunnen ademen wrs en daar veel pijn bij hebben (maar hij heeft dus nu morfine). Het goede nieuws (echt waar) is dat hij blijkbaar dus in het ziekenhuis is, waar hij in heel goede handen is.

Als ze ondertussen nog hetzelfde doen, zal hij wel wat spuiten snel werkende bloedverdunners krijgen (heparine ofzo) en eventueel een trombolyse, maar dat hoeft niet per definite, hangt van de omstandigheden af.

Ik kan niks zeggen over kansen ofzo, maar wel dat het weer helemaal goed kan komen, zonder gevolgen, bhv voor altijd bloedverdunners slikken.

En je komt even in een mallemolen qua onderzoeken naar de oorzaak waar je ook nog wel wat maanden mee bezig bent (tenminste, mijn ervaring, geen idee of dat standaard is).

Heel veel sterkte en vertrouw vooral op de mensen in het ziekenhuis daar.
quote:Maaique schreef op 05 augustus 2012 @ 00:53:

Ik hoop het ook.. Morgen ochtend hoor ik meer en ga morgen weer naar hem toe.

Ik ga proberen te slapen voel me echt onwijs k*t!

Bedankt voor de knuffels!Sterkte meis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Trouwens, ik snap dat 'uitslagen van de scan afwachten' niet. Ik werd gescand met een shit-load van die gel en dan een apparaatje over je heen (geen idee hoe het heet), maar ze konden ter plekke zien wat het was en ik kon meekijken op het beeld naast me. Dus ik wist het zeg maar een kwartier na binnenkomst. Is dat nu dus niet meer zo, of kunnen ze het niet duidelijk zien? Op mn bloeduitslagen moest ik wel langer wachten.
Zazu, bedankt voor je berichtje, voor zover ik weet doen ze nu nog even niks behalve pijnstilling en die plakkers op z'n borst omdat ze het niet zeker weten..

M'n pa zei voor de grap al 'zal de rest van m'n leven wel pillen moeten slikken'

Maar als dat alles is.. Zijn we al blij! Want dat is niet het ergste wat er is..

Ik hoop echt met elke haar op m'n hoofd dat er niks 'ergers' is!

Hij zag er zo kwetsbaar uit in de stomme ziekenhuis bed :( mijn lieve papa. :'(
Internagelaktisch
Ik weet niet zazu, hij moest in zo'n apparaat enzo en moet heel eerlijk zeggen dat ik doordat ik zo geschrokken ben niet precies meer weet wat hij zei, of het wachten op de scan is of bloeduitslagen?.. Beetje dom misschien maar het is niet blijven hangen
Internagelaktisch
Ah, ze weten het niet zeker. Das inderdaad wel heel onprettig. Je hebt dan liever dat je ook weet wat het is, zodat ze kunnen behandelen. Maar hij heeft nu zorg en bewaking. Probeer wat te slapen, zodat je niet een wrak bent als je je vader morgen wilt steunen. Ook beter voor je psyche om het te handlen, hoe moeilijk slapen wrs ook zal gaan.

Nogmaals sterkte iig en hopelijk krijg je morgen wat meer nieuws dan.
Dat is schrikken zeg, je stoere vader ineens zo kwetsbaar. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor hem en jullie.

Sterkte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedankt allemaal.

Ben wel heel moe en heb een borrel genomen dus denk dat slapen wel lukt.
Internagelaktisch
Een vriend van mij heeft dat zelfs 2x gehad. Hij moet nu levenslang bloedverdunners slikken, maar kan er verder prima mee leven!

Houd moed, komt goed!

*knuffel*
quote:gigi- schreef op 05 augustus 2012 @ 01:27:

Een vriend van mij heeft dat zelfs 2x gehad. Hij moet nu levenslang bloedverdunners slikken, maar kan er verder prima mee leven!

Same here (niet ik, uiteraard, maar een kennis van me).

Sterkte Maaique.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maaique, als dat het is, valt het volgens mij wel mee (althans, is er van alles aan te doen). Mijn broertje heeft het gehad toen hij voor een gebroken enkel in het ziekenhuis lag. Hij kreeg dit erbij. Hij is zonder medicijnen thuis gekomen. Maar misschien is dit anders bij jonge mensen, hij was toen 22.

Sterkte. Nooit leuk om mensen zo in het ziekenhuis te zien liggen...
Bedankt allemaal!

Ik hoor straks meer maar ga nu eerst nog verder slapen.

Heb last van stress/spannings migraine en word net wakker na een gebroken nacht met de ergste hoofdpijn sinds tijden.

Ik hou jullie ook wel op de hoogte, het is fijn om te schrijven en lieve reacties te krijgen van buitenstaanders.
Internagelaktisch
Ik zag Serena Williams gisteren het olympische goud binnen slepen, nadat ze vorig jaar in het ziekenhuis was opgenomen met een longembolie.

Sterkte.
Beste Maaique,

Ik heb vorig jaar een longembolie gehad. Je vader is waarschijnlijk in een CT scan geweest, daar heb je niet gelijk de uitslag van, van een echo ( maar die is vaak niet duidelijk) wel. Mijn longarts vertelde me dat je longen op zich niet pijn doen, daar zitten namelijk geen zenuwen, maar in het longvlies wel. En dat doet erg pijn. Voelt om je een idee te geven alsof ereen mes in je ribben gestoken wordt. Bij mij werd dit later ook erger, eerst dacht ik alleen dat ik een spiertje verrekt had bij het hoesten. Maar morfine helpt erg goed tegen de pijn dus hij voelt zich vast nu stukken beter.

Hij zal bloedverdunners moeten gebruiken, afhankelijk van de ernst van de embolie hoe lang. Ik moest een half jaar en nu ik net bevallen ben op nieuw zes weken. ( maar je vader zal niet zwanger worden )
Het is geen longembolie, maar wat het wel is weten ze nog niet.

Hier baal ik van! Straks is het wel iets ergs.
Internagelaktisch
Rustig meis.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ok, Mn stiefmoeder belde net. Het is een geïrriteerd slijmvlies bij z'n longen ofzo en dat doet ontzettend veel pijn. Hij moet het uitzitten met pijnstilling en als hij straks geen morfine meer krijgt en dan goed kan ademhalen zonder heel veel pijn mag hij vanavond naar huis en anders moet hij nog blijven.

Hier ben ik blij om. Gelukkig niets ernstigs! Ga vanmiddag of vanavond nog weer even bij hem langs.

Hoop vanavond gewoon bij hem thuis
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven