Gezondheid alle pijlers

Luxeprobleem :) (sauna)

09-05-2012 20:19 34 berichten
Man en ik hebben een weekje vakantie en willen morgen of overmorgen graag naar de sauna.

We hebben een aantal sauna's uitgezocht (Veluwse Bron, Ryokan en Elysium) maar ken ze alle drie nog niet. Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Zwaluwhoeve is aan te raden!
De veluwse bron. meestal is het er heerlijk rustig. Het ligt erg mooi aan een meer en ze hebben heel veel faciliteiten. Elysium heeft ook veel maar is wat drukker en ouder.
Swaffelhoeve!? Er ligt hier al heel lang een cadeaubon maar ik vermoed dat t geen relaxede dag wordt daar
Veluwse bron, ik ben er nooit geweest maar wil wel graag een keer. Het ziet er op de foto's zo heerlijk uit! En volgens mij hebben ze er heel veel faciliteiten.
quote:Nammma schreef op 09 mei 2012 @ 20:19:

Zwaluwhoeve is aan te raden!

enorme afrader! De Veluwse Bron is zoveel mooier dan de Zwaluwhoeve, en schoner, en relaxter...

Geen ervaring met de andere 2 helaas
Absoluut de Veluwse Bron. Heerlijk rustig daar en zeer professioneel personeel; aanrader.
Ik ken van die drie alleen Elysium en ben daar heel tevreden over.

Er zijn heel veel sauna's, het buitengedeelte is lekker ruim, je kunt meedoen aan allerlei opgiet-rituelen, het is er altijd schoon en in de restaurants kun je heerlijk eten.
Veluwe bron! Rustiger dan het Elysium. En zo'n mooi uitzicht! Ryokan ken ik niet, maar de andere 2 dus wel.
Veluwse bron is prachtig en ruim. Zwaluwhoeve vond ik tegenvallen, kleine kleedruimtes en heel druk.
Zwaluwhoeve ben ik nog nooit geweest maar heb er veel negatieve verhalen over gehoord.

Veluwse Bron vind ik bij mooi weer geweldig! Vooral buiten is het heel mooi, ligt aan een meer en er zijn veel sauna's buiten. Binnen vind ik het wat minder gezellig en weinig relaxruimte.

Elysium vind ik zelf echt heerlijk! Binnen is er genoeg keus maar ook de tuin is mooi met ook buiten veel sauna's. De eerste keer dat je er bent kan het wel overkomen als een doolhof.
Ik ken alleen van die 3 de Veluwse bron en die vond ik heerlijk. Vrij rustig en mooi gelegen aan een meer. Buiten veel sauna's en een heerlijk zoutbad. Binnen ook nog genoeg baden en sauna's.

Vond alleen het eten de laatste keer er tegenvallen.

De Zwaluwhoeve ben ik 2x geweest maar vond ik vrij druk en veel mensen die daar praten veel onrust. Had daar niet echt het relax gevoel.
Veluwse Bron is een echt mooie sauna.
Absoluut Veluwse Bron,...rij ik graag een heeeeel eind voor!
Ben 1 x bij Ryokan geweest, het is mooi en schoon, maar wel heel wat kleiner dan de website doet vermoeden.
Eentje die ook het overwegen waard is is Devarana, in Den Bosch. Is wat kleiner dan Elysium en Veluwse Bron maar erg gezellig en heerlijke sauna's. Ik vond de sfeer erg prettig en heerlijke relaxruimtes.
Absoluut Veluwse Bron! Heeeerlijk! Niet te druk, buiten is het erg mooi.
De Veluwse Bron of als je nog open staat voor andere suggesties, Thermen Busloo :-) Allebei erg fijn! Die anderen zijn ook oké, maar niet mijn favorieten.
Ik vind Elysium helemaal niet zo mooi. Het is al een aantal jaar geleden dat is daar was, maar binnen was er bijv. behoorlijk wat schimmel op het plafond. Ook het eten vond ik niet echt geweldig.

De andere twee ken ik niet.

Zelf ga ik graag naar thermen Barendrecht, superluxe, schoon en lekker eten.
Veluwse bron, heel fijn, mooi en groot.
Veluwse Bron staat met stip op één hier

Edit: meer reacties zijn van harte welkom. We gaan ook even kijken naar B&B's in de buurt. Niks lekkerder dan na een dag sauna lekker in slaap kunnen vallen ipv een uur/anderhalf in de auto.

Heeft er nog iemand tips?
Hoe is De heuvelrug te opzichte van de Veluwse bron?
B&B De Zomerstee is vlakbij Veluwse Bron en is wel ok. De Slaapfabriek is ook leuk. Daar hebben ze heerlijke croissantjes bij het ontbijt. En er is een B&B in een oude silo, weet ff niet meer hoe die heet maar dat is ook leuk.
quote:_lupine_ schreef op 09 mei 2012 @ 20:27:

Ik ken van die drie alleen Elysium en ben daar heel tevreden over.

Er zijn heel veel sauna's, het buitengedeelte is lekker ruim, je kunt meedoen aan allerlei opgiet-rituelen, het is er altijd schoon en in de restaurants kun je heerlijk eten.

Ik vind het alleen altijd zo druk en er zijn te weinig plekken om te relaxen. Alle bedden enzo zijn altijd bezet, erg irritant. Dan kun je alleen nog buiten zitten/liggen en dat is met mooi weer niet erg, maar met rotweer wel.

Oh, en het eten vind ik ronduit slecht.
Joure. Relaxed, veel ruimte, rust, respect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven