Lymfeklieren en onderzoeken
zaterdag 23 februari 2013 om 04:43
Geen ervaring. Wel knobbeltjes in mijn lies gehad die vanzelf weggingen.
Vooral bloed/ weefsel laten afnemen en aandringen op een MRI-scan danwel echo.
Sterkte TS. En goed dat je opkomt voor jezelf door naar de oncoloog te gaan. Soms moet je dingen afdwingen bij artsen en in het ziekenhuis want sommigen hebben een bord voor hen kop. Al lijk je nog zo'n zeikerd, gewoon scheit hebben want je gezondheid kan je met geen geld terugkopen als het wat blijkt te zijn.
Vooral bloed/ weefsel laten afnemen en aandringen op een MRI-scan danwel echo.
Sterkte TS. En goed dat je opkomt voor jezelf door naar de oncoloog te gaan. Soms moet je dingen afdwingen bij artsen en in het ziekenhuis want sommigen hebben een bord voor hen kop. Al lijk je nog zo'n zeikerd, gewoon scheit hebben want je gezondheid kan je met geen geld terugkopen als het wat blijkt te zijn.
anoniem_171223 wijzigde dit bericht op 23-02-2013 06:46
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
No love without lost
zaterdag 23 februari 2013 om 09:19
Ik herken het gedeeltelijk. Opgezette lymfeklieren en koorts. Daarbij viel ik ook nog af en had ik verhoogd aantal witte bloedlichaampjes. Alle tekenen dus dat het goed mis was. Ik ben meerdere keren door de scan geweest, zelfs een PETscan gehad, er is 12 x bloed geprikt, heb een darmonderzoek gehad maar bij mij is de oorzaak nooit gevonden. Ik heb nog steeds regelmatig opgezette lymfeklieren ( de andere klachten zijn na een maand of 8 verdwenen) maar zolang ze niet langer dan drie weken op dezelfde plek opgezet blijven, hoef ik niet terug naar het ziekenhuis.
zaterdag 23 februari 2013 om 10:06
Heel herkenbaar. Vorig jaar zomer kreeg ik ook uit het niets 39-41 graden koorts. Opgezette klieren in mijn nek, achterhoofd en lies. Die op mijn achterhoofd waren zo groot als een ei. Ik viel 13 kilo in zes weken af en had hele slechte leverwaarden. Verhoogd aantal witte bloedlichaampjes.
De huisarts stuurde mij diezelfde week nog naar een internist. Vermoeden was lymfeklierkanker. Kreeg direct een CT. Scan en puncties van de vergrote klieren. Twee weken in de stress gezeten en gelukkig bleek het maar pfeiffer te zijn.
De huisarts stuurde mij diezelfde week nog naar een internist. Vermoeden was lymfeklierkanker. Kreeg direct een CT. Scan en puncties van de vergrote klieren. Twee weken in de stress gezeten en gelukkig bleek het maar pfeiffer te zijn.
zaterdag 23 februari 2013 om 16:13
Oh, zie nu inderdaad dat je al bij de gynaecoloog bent geweest. Bah, vervelend die onzekerheid maar goed dat je het helemaal laat uitzoeken. Ook erg makkelijk van de huisarts om het op psychische problemen af te schuiven... Krijg je volgens mij geen koorts van! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Wanneer heb je je afspraak?