magnesiumtekort vaststellen?

zaterdag 30 maart 2013 om 15:57
Wij nemen altijd magnesiumpillen in van Bonusan. Ik weet namelijk zeker dat ik een tekort heb omdat ik veel te weinig groente eet. Ik krijg er meer energie door, merkte het al na de eerste week slikken. Je kan bij een tekort ook erg somber en lusteloos worden en ik merk dat ik dat nu ook veel minder heb.
zaterdag 30 maart 2013 om 16:40
klachten: stress lusteloos kranp in benen schouderzs handen rug, menstruatieklachten, geen goede nachtrust met vaak nare dromen.
Opvallend is dat nachtmerries en kramp weg zijn nu ik weer magnesium ben gaan slikken.
Menstruatieklachten weet ik nog niet of dat verminderd.
Opvallend is dat nachtmerries en kramp weg zijn nu ik weer magnesium ben gaan slikken.
Menstruatieklachten weet ik nog niet of dat verminderd.
Been there, done that, got the T-shirt.

zaterdag 30 maart 2013 om 20:45
Ik heb het ongeveer 1,5 jaar geleden laten prikken bij de internist.
Laatst wou ik het weer laten prikken, maar mijn huisarts gaf aan dat het alleen bij de internist kan worden gedaan.
Het heeft wel een beetje geholpen bij mij, extra magnesium.
Ik gebruik gewoon van de Hema.
Je klachten passen ook eventueel bij andere vitamine/ mineralen te kort.
Als je nog niet naar de volgende vitamine/mineralen heb gekeken, kan je deze wel vragen aan de huisarts om te laten prikken :
Vitamine B12
Vitamine D
Ijzer
Schildklier
Laatst wou ik het weer laten prikken, maar mijn huisarts gaf aan dat het alleen bij de internist kan worden gedaan.
Het heeft wel een beetje geholpen bij mij, extra magnesium.
Ik gebruik gewoon van de Hema.
Je klachten passen ook eventueel bij andere vitamine/ mineralen te kort.
Als je nog niet naar de volgende vitamine/mineralen heb gekeken, kan je deze wel vragen aan de huisarts om te laten prikken :
Vitamine B12
Vitamine D
Ijzer
Schildklier
zaterdag 30 maart 2013 om 22:03
zaterdag 30 maart 2013 om 22:07

zondag 31 maart 2013 om 11:43
2 jaar kan veel veranderd zijn.
Dokters vinden veel dingen al goed.
Bijvoorbeeld ik had 3 jaar geleden bij b12 waarde 161.
Tegen mij zei de huisarts dat het goed was en dat de duizeligheid niet door dat zou komen. Ik had toen geen kennis van hoe belangrijk vitamine en mineralen voor je was. Dus ik geloofde de huisarts op zijn woord.
Een jaar later vertelde de huisarts dat hij fout zat, ondertussen had ik al evenwichtsstoornis onderzoek gedaan. Achteraf was dit allemaal niet nodig geweest.
Je kan altijd je bloedwaarden opvragen.
Ik hanteer zelf de volgende waarden:
-Vitamine B12 minimaal 300nmol/l
-Vitamine D minimaal 80nmol/l
-Schildklier
TSH 0,4 – 3mU/l
F(Vrij)T4 10 – 23pmol/l
F(Vrij)T3 4 – 8pmol/l
T3 1,35 – 2,60nmol/l
-Magnesium minimaal 1,5 mmol/L(volgens WHO)
Dokters vinden veel dingen al goed.
Bijvoorbeeld ik had 3 jaar geleden bij b12 waarde 161.
Tegen mij zei de huisarts dat het goed was en dat de duizeligheid niet door dat zou komen. Ik had toen geen kennis van hoe belangrijk vitamine en mineralen voor je was. Dus ik geloofde de huisarts op zijn woord.
Een jaar later vertelde de huisarts dat hij fout zat, ondertussen had ik al evenwichtsstoornis onderzoek gedaan. Achteraf was dit allemaal niet nodig geweest.
Je kan altijd je bloedwaarden opvragen.
Ik hanteer zelf de volgende waarden:
-Vitamine B12 minimaal 300nmol/l
-Vitamine D minimaal 80nmol/l
-Schildklier
TSH 0,4 – 3mU/l
F(Vrij)T4 10 – 23pmol/l
F(Vrij)T3 4 – 8pmol/l
T3 1,35 – 2,60nmol/l

maandag 1 april 2013 om 13:12
quote:MeDiamond schreef op 31 maart 2013 @ 11:43:
dit klopt niet helemaal hoor, ben benieuwd waar je dit gevonden hebt? normaal serum magnesium ligt tussen de 0.7 en de 1!
maar TO, als je baat hebt bij de supplementen dan blijf je ze toch gewoon gebruiken? het kan weinig kwaad (als teveel slikt merk je het snel genoeg want je krijgt ontzettend diarree als je teveel magnesium in 1 keer inneemt).
Gebruik je medicijnen? diverse medicijnen kunnen namelijk magnesium tekorten veroorzaken (bepaalde soorten "plaspillen", maar ook maagzuurremmers zoals omeprazole/pantoprazole)
xxxPluis
dit klopt niet helemaal hoor, ben benieuwd waar je dit gevonden hebt? normaal serum magnesium ligt tussen de 0.7 en de 1!
maar TO, als je baat hebt bij de supplementen dan blijf je ze toch gewoon gebruiken? het kan weinig kwaad (als teveel slikt merk je het snel genoeg want je krijgt ontzettend diarree als je teveel magnesium in 1 keer inneemt).
Gebruik je medicijnen? diverse medicijnen kunnen namelijk magnesium tekorten veroorzaken (bepaalde soorten "plaspillen", maar ook maagzuurremmers zoals omeprazole/pantoprazole)
xxxPluis