Gezondheid alle pijlers

Man heeft ernstig overgewicht

08-09-2019 09:56 134 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid, dank voor de reacties.
anoniem_186265 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 22:49
Reden: Herkenbaarheid
95.98% gewijzigd
Bijzonder ook dat haar seksleven er bij betrokken wordt , wie weet hebben ze prima seks
Nummer*Zoveel schreef:
08-09-2019 12:07
Dit! Echt te bizar voor woorden dat nu zijn vrouw de schuld in de schoenen geschoven krijgt :rofl:
Nou ja, dat TO zelf vindt dat haar schoonmoeder meer had moeten doorzetten om haar zoon meer smaken te leren eten vind ik ook vrij bizar.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
08-09-2019 12:01
Nou dit!

Ik hoorde trouwens een paar dagen terug op de radio dat een jongen van 17? in het VK, blind en doof is geworden omdat hij "geen gezond" voedsel lustte en alleen maar junkfood at. De structuur van gezond voedsel in zijn mond beviel hem niet, dus daarom at hij jarenlang alleen maar vettige rommel waardoor hij belangrijke vitamines mistte in zijn dieet. Nu schijnt hij zijn leven op zijn kamertje te slijten en eet hij opeens wel gezond voedsel en wil iedereen waarschuwen, beetje laat dus, en natuurlijk een slap verhaal, dat niet lusten van gezond voedsel. Dat jarenlang ongezond eten, dat kon natuurlijk omdat die ouders dat gewoon toestaan, want zielig toch? je kind die geen gezond eten lust maar wel patat en chips en cola enz.. en in dit geval, TO het toestaat omdat haar volwassen man "geen groente en fruit lust" maar wel taart en pizza enz..
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/jo ... ~b34000af/
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Pergamon schreef:
08-09-2019 10:19
Dat "geen fruit, nauwelijks groente" zou mij echt mateloos irriteren in een volwassen man. Mijn vriend is geen fruiteter maar eet wel heel graag wortel, komkommer, paprika met hummus bijvoorbeeld. Je hoeft echt niet alles lekker te vinden om een gezond eetpatroon te hebben. Groente kan je heerlijk klaarmaken (bijvoorbeeld het kookboek Plenty van Ottolenghi). Hier gaat 4 dagen per week een bakje met avondeten van de dag er voor mee naar werk voor lunch. Dat vult goed, weer extra groente, en omdat het goed vult heb je ook minder behoefte aan overdadig veel lekkers. Of soep? Ik maak, zeker in de herfst en winter, elke week een grote pan soep (geen pakjes en zakjes, maar gewoon van verse groente), heerlijk voor tussendoor. Als ontbijt zijn we hier gek op witte bonen in tomatensaus en havermout op desembrood. De witte bonen maak ik in het weekend in een grotere hoeveelheid (kan best enkele dagen worden bewaard, plakje brood in de broodrooster, wat bonen opwarmen, klaar is kees) en havermout eten we met een appeltje, bruine amandelen en kaneel.

Dat vind hij allemaal niet lekker??
Waarom zou je een groentehater extra groente willen laten eten?
Geef dan kip, vis en ei, dierlijke eiwitten hebben een hogere verzadiging.
TjunyS schreef:
08-09-2019 11:46
Als t om de structuur gaat, kun je hem iedere dag een flinke vers gedraaide smoothie geven. Met kilozakken diepvries fruit, gecombineerd met wat vers is er altijd wel een combi te vinden die hij wel lust. Begin klein en met fruitsmaken die hij gegarandeerd lust en vanuit daar uitbreide met nieuwe smaakjes en combi’s. Zo heb ik manlief aan het fruit gekregen, terwijl hij daarvoor dat nauwelijks at.
Tja. Leert hij daarmee fruit eten?
Of krijgt hij zo alleen maar veel suiker binnen?
Hij kan ook gewoon een vitaminetablet nemen he?
Alle reacties Link kopieren
TjunyS schreef:
08-09-2019 11:46
Als t om de structuur gaat, kun je hem iedere dag een flinke vers gedraaide smoothie geven. Met kilozakken diepvries fruit, gecombineerd met wat vers is er altijd wel een combi te vinden die hij wel lust. Begin klein en met fruitsmaken die hij gegarandeerd lust en vanuit daar uitbreide met nieuwe smaakjes en combi’s. Zo heb ik manlief aan het fruit gekregen, terwijl hij daarvoor dat nauwelijks at.
Smoothies zijn net zulke suikerbommen als frisdrank. Het advies is 2 stuks fruit per dag, maar in smoothies zit een veelvoud daarvan. Met alle bijbehorende suikers.
Als je wil afvallen dan juist niet teveel fruit eten. Zijn suikerrijke caloriebommen. Neem een goeie multivitamine.
En als hij thuis zoveel smoothies zou eten/drinken, zou dat niet perse betekenen dat hij op zijn werk geen vet- en suikerrijk voedsel meer neemt.
Alle reacties Link kopieren
Psychologie magazine heeft een online training ‘denk je slank’. Misschien kun je dat aan hem cadeau doen? Mits hij daarvoor openstaat.

Belangrijkste is dat hij het zelf wil. Misschien weet hij niet hoe, dan kunnen jullie hulp zoeken. Dat hij niet veel gezonde dingen lust is echt niet zijn grootste probleem. Alle junkfood wel. Ziet hij het zelf ook als een probleem?

Ik wens je veel sterkte met iemand die zo achteloos met zijn gezondheid omgaat. Nu is hij nog jong en fit maar dat zal rap veranderen, hij zal niet oud en fit worden op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroeger ook niet bepaald dol op groente en nu eet ik het heel graag.
Vooral de manier waarop het voorgeschoteld wordt doet veel, die boontjes die vroeger eenzaam op mijn bord lagen naast een gekookte aardappel kreeg ik niet binnen maar in mijn vistajine zijn ze heerlijk.

Witte kool vond ik vreselijk maar nu gewokt met een beetje sojasaus en een scampi erbij en het is culinair genot.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
08-09-2019 12:07
Dit! Echt te bizar voor woorden dat nu zijn vrouw de schuld in de schoenen geschoven krijgt :rofl:

Zijn vrouw vind het blijkbaar ok dat hij 30 kilo te zwaar is, dat hij zo moeilijk doet over eten, ik zou dit niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-09-2019 12:03
Heerlijk, het ligt altijd aan de ouders.

Ja, soms wel, maar ik heb bijv een kind dat zich liever doodhongert dan dat ie iets eet wat ie niet lust.
[...] Doet mij trouwens denken ook aan mijn ex die lustte ook niks, behalve dan als hij niet wist dat hij dat bewuste eten dat hij dus niet lustte at, dan at hij het nl. gewoon op, had hij van zijn moeder, die "lustte" ook niks.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2019 13:40
Reden: op de man
7.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
08-09-2019 12:57
Zijn vrouw vind het blijkbaar ok dat hij 30 kilo te zwaar is, dat hij zo moeilijk doet over eten, ik zou dit niet accepteren.

En dus is het opeens de schuld van de vrouw dat hij overgewicht heeft? Wat een bullshit. Alsof zij 'm als foie gras loopt te voederen met een trechter in z'n mond. Doe niet zo mal zeg.

Daarbij vind ze het niet ok, want anders opent ze hier geen topic.
Een man met ernstig overwicht, het enige wat je daarmee moet is dumpen. Niets mee te beginnen, geen gesprek, geen seks, helemaal niets. Klaar!
Mermedina schreef:
08-09-2019 12:45
Psychologie magazine heeft een online training ‘denk je slank’. Misschien kun je dat aan hem cadeau doen? Mits hij daarvoor openstaat.

Belangrijkste is dat hij het zelf wil. Misschien weet hij niet hoe, dan kunnen jullie hulp zoeken. Dat hij niet veel gezonde dingen lust is echt niet zijn grootste probleem. Alle junkfood wel. Ziet hij het zelf ook als een probleem?

Ik wens je veel sterkte met iemand die zo achteloos met zijn gezondheid omgaat. Nu is hij nog jong en fit maar dat zal rap veranderen, hij zal niet oud en fit worden op deze manier.
Strak plan. Ik kreeg ook altijd dieetboeken en opblaasvrienden van mijn familie cadeau voor sinterklaas. Echt altijd leuk om te krijgen, elke keer weer. Als je maar op zoveel mogelijk manieren probeert uit te leggen dat iemand niet goed genoeg is, levert dat vanzelf de motivatie op om een kring mensen te vinden die wél bij die persoon past. Of een goed psychiatrisch instituut, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit wel. Ikzelf heb anderhalf jaar terug een maagverkleining gehad al zelf 2 keer eerder ruim 50 kilo afgevallen maar niet eraf kunnen houden.
Wegens heftige gezondheidsklachten nu 65 kilo afgevallen door een gbp. Dit heb ik mede gedaan omdat ik ernstig ziek werd op mijn huwelijksreis. Mijn eerste echtgenoot is overleden toen we anderhalf jaar getrouwd waren door iets waar hij niks aan kon doen.
Maar ik wilde niet dat mijn huidige echtgenoot ook zo jong zijn partner zou verliezen.

Echter ik ben nu een stuk gezonder maar mijn man heeft nog zeker 25 kilo overgewicht. Hij eet grotendeels gezond met mij mee. Meer uiteraard maar dat is logisch. Het probleem zit het hem in snaaien. Ik heb hem bijna gesmeekt om naar een diëtiste te gaan gewoon om zijn eetpatroon eens door te nemen. Overdag eet hij 4 boterhammen en een banaan en dan pas in de avond weer avondeten wat vaak mager is maar wel wat meer. Soms eet hij tussentijds een plakje kaas. En in de avond gaat er vaak een hele zak chips doorheen of een heel zakje nootjes.
Soms zet ik voor mijzelf iets verantwoordt neer en dan snaait hij dat gerust mee maar dan naast de chips dus dat schiet niet echt op.
Ik denk dat als hij overdag wat meer zou eten hij minder snaai zin zou hebben. Het steekt soms dat ik alles op alles zet om gezonder te worden vooral voor hem en dat hij zo vaak ruim 800 loze cal. naar binnen werkt op een avond.
Hij lust vrijwel alles alleen geen witlof maar dat is uiteraard geen probleem.

Overigens vind ik zelf mannen met een buikje een stuk aantrekkelijk het gaat mij niet om zijn uiterlijk maar echt om zijn gezondheid. Ik wil niet weer weduwe worden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Maar dan begrijp jij jouw man toch juist heel goed ibi ?
Komt hij niet in aanmerking voor een GBP ?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
08-09-2019 13:25
Maar dan begrijp jij jouw man toch juist heel goed ibi ?
Komt hij niet in aanmerking voor een GBP ?
Ja ik begrijp hem zeker dat maakt het ook zo lastig!
Nee hij komt daar niet voor in aanmerking. Zijn BMI is net 2 punten te laag en daarnaast moet je (terecht) al een verleden hebben van diëtisten bezoekjes en serieuze afval pogingen.
Daarnaast ervaar ik veel klachten na mijn maagverkleining en schikt dit hem enorm af wat ik ook begrijp.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-09-2019 12:01
De statistieken zijn wat dat betreft deprimerend: het lukt vrijwel niemand om dat lagere gewicht te behouden. Niet als we het over 5 kilo ofzo hebben, maar bij 25+ kilo lukt het maar weinigen.
Dit heb ik eerder ergens gelezen en ik ben op zoek naar ( liefst wetenschappelijke) artikelen hierover.
Heb jij toevallig een linkje?
FarFarAway schreef:
08-09-2019 12:55
Ik was vroeger ook niet bepaald dol op groente en nu eet ik het heel graag.
Vooral de manier waarop het voorgeschoteld wordt doet veel, die boontjes die vroeger eenzaam op mijn bord lagen naast een gekookte aardappel kreeg ik niet binnen maar in mijn vistajine zijn ze heerlijk.

Witte kool vond ik vreselijk maar nu gewokt met een beetje sojasaus en een scampi erbij en het is culinair genot.
Bij een gebakken ei doe ik wat champignons en een stuk avocado. Op een boterham met kaas doe ik 'n tomaatje, wat ui en een handje veldsla. Zo sprokkel ik mijn groentes bij elkaar. Een bord vol groente vind ik namelijk nog steeds onaantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
08-09-2019 12:57
Zijn vrouw vind het blijkbaar ok dat hij 30 kilo te zwaar is, dat hij zo moeilijk doet over eten, ik zou dit niet accepteren.

Ik accepteer mijn man graag zoals hij is, met al zijn goede kanten en ook met al zijn gebreken. Ik vind dat ook vrij normaal in een huwelijk. Het zou toch wat zijn als je na zoveel jaar samen zegt “sorry schat, het is gezellig geweest, maar nu je de grens van X BMI over bent, kunnen wij niet meer verder samen”. Als ik een andere man had gewild, dan had ik niet voor hem moeten kiezen, zo simpel is het.
Nummer*Zoveel schreef:
08-09-2019 13:45
Ik accepteer mijn man graag zoals hij is, met al zijn goede kanten en ook met al zijn gebreken. Ik vind dat ook vrij normaal in een huwelijk. Het zou toch wat zijn als je na zoveel jaar samen zegt “sorry schat, het is gezellig geweest, maar nu je de grens van X BMI over bent, kunnen wij niet meer verder samen”. Als ik een andere man had gewild, dan had ik niet voor hem moeten kiezen, zo simpel is het.
amen
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
08-09-2019 13:14
Een man met ernstig overwicht, het enige wat je daarmee moet is dumpen. Niets mee te beginnen, geen gesprek, geen seks, helemaal niets. Klaar!
Met zo'n insteek kom je er wel. Op naar de volgend relatie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-09-2019 13:41
Bij een gebakken ei doe ik wat champignons en een stuk avocado. Op een boterham met kaas doe ik 'n tomaatje, wat ui en een handje veldsla. Zo sprokkel ik mijn groentes bij elkaar. Een bord vol groente vind ik namelijk nog steeds onaantrekkelijk.

Dat is ook onaantrekkelijk. Het lekkerste is vaak een mix aan groentes, of zoiets als rauwkost.
Een pot van Hak moet ik ook niet hoor :sick:
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
08-09-2019 13:15
Strak plan. Ik kreeg ook altijd dieetboeken en opblaasvrienden van mijn familie cadeau voor sinterklaas. Echt altijd leuk om te krijgen, elke keer weer. Als je maar op zoveel mogelijk manieren probeert uit te leggen dat iemand niet goed genoeg is, levert dat vanzelf de motivatie op om een kring mensen te vinden die wél bij die persoon past. Of een goed psychiatrisch instituut, natuurlijk.
Dat is niet erg aardig van je familie. Sinterklaas is een feestje en daar hoort een leuk cadeautje ook snoepgoed bij. Ik kan me voorstellen dat het je nu nog steeds raakt hoe het toen is gegaan. Misschien heb je daardoor niet gelezen dat ik ook schreef ‘mits hij ervoor openstaat’ want daar begint het mee. Uiteraard is de cadeausuggestie niet bedoeld ter vervanging van een regulier verjaardags- of ander cadeau.

Het spijt me echt voor jou Jolijn, dat ze zo gemeen zijn geweest onder het mom ‘goedbedoeld’. Een goede waarschuwing ook aan TO. Ze vraagt niet voor niets hoe ze dit nu het beste kan aanpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven