Mega bang
zondag 20 mei 2018 om 00:05
dag mensen,
Ik ben Robin 21 jaar en een kleine dame. Maar zo ontzettend bang voor de ziekte ALS. Waarom? Ontzettend rare klachten in me handen krachtverlies de ene x meer dan de andere x. Ben hiervoor bij dr huisarts geweest meerdere keren en zij zegt dat het pure spierspanning is. Tuurlijk denk ik nog steeds dat het iets ergs is en heeft ze me doorverwezen naar de neuroloog. Deze heeft basis dingen gekeken en gecontroleerd reflexen lopen opstaan zo een dingen. Niks uitgekomen. Neuroloog vroeg heb je het ook in je benen? Toen had ik het niet dus zei nee... na 2 dagen krijg ik het ook in mijn benen. Dus; krachtverlies handen armen en wankeling onzeker op me benen staan en krampen. Heb verder geen overgewicht of rare dingen. Wel is er bloedgeprikt hier is niks raars uitgekomen alleen vitamine D erg laag de waarde is 33 en vitamine b12 228. Iemand die me kan helpen?
Groetjes Robin
Ik ben Robin 21 jaar en een kleine dame. Maar zo ontzettend bang voor de ziekte ALS. Waarom? Ontzettend rare klachten in me handen krachtverlies de ene x meer dan de andere x. Ben hiervoor bij dr huisarts geweest meerdere keren en zij zegt dat het pure spierspanning is. Tuurlijk denk ik nog steeds dat het iets ergs is en heeft ze me doorverwezen naar de neuroloog. Deze heeft basis dingen gekeken en gecontroleerd reflexen lopen opstaan zo een dingen. Niks uitgekomen. Neuroloog vroeg heb je het ook in je benen? Toen had ik het niet dus zei nee... na 2 dagen krijg ik het ook in mijn benen. Dus; krachtverlies handen armen en wankeling onzeker op me benen staan en krampen. Heb verder geen overgewicht of rare dingen. Wel is er bloedgeprikt hier is niks raars uitgekomen alleen vitamine D erg laag de waarde is 33 en vitamine b12 228. Iemand die me kan helpen?
Groetjes Robin
zondag 20 mei 2018 om 00:12
Ja klopt. Een arts op de spoedpost en eigen huisarts zei dat er van zoiets niks in het bloed gevonden kan worden. Ik zelf dacht dit ook maar blijkbaar is het niet zo.
zondag 20 mei 2018 om 00:12
was het dan een hele slechte dat je hem/haar niet gelooft?Kleintjuh1996 schreef: ↑20-05-2018 00:11Krachtverlies weet ik niet. Onzeker gevoel van op me benen staan en wankeling . Maar zeer zeker krachtverlies in me handen. Dan rechts dan links andere x meer dan andere x. Neuroloog ben ik vorige week geweest
zondag 20 mei 2018 om 00:13
je bent zelf arts?Kleintjuh1996 schreef: ↑20-05-2018 00:12Ja klopt. Een arts op de spoedpost en eigen huisarts zei dat er van zoiets niks in het bloed gevonden kan worden. Ik zelf dacht dit ook maar blijkbaar is het niet zo.
zondag 20 mei 2018 om 00:21
dus dan heb je het?Kleintjuh1996 schreef: ↑20-05-2018 00:14Nee ik heb het aan de arts gevraagd ALS is niet te zien op een scan of in het bloed zeggen ze. Heb 2 artsen het gevraagd
zondag 20 mei 2018 om 00:24
Gelukkig. Volgens mij heb je dat ook heel hard nodig. Sterkte.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
moeilijk slikken en praten, gewichtsverlies, coordinatieverlies, trillen,
dat?
zondag 20 mei 2018 om 00:27
ik ook
maar ik heb geen ALS
zondag 20 mei 2018 om 00:28
Mijn gedachtes maken mij ook helemaal gek. Het rare is ik kan zo alles optillen maar toch voel en heb ik krachtverlies . Pen vasthouden is soms dan bijvoorbeeld teveel. Grotere dingen minder heb het meer met kleine dingen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑20-05-2018 00:24Jouw grootste vijand zijn jouw gedachten. Die maken dat je voelt wat je voelt. Het goede nieuws is dat je geen ALS hebt. Het slechte nieuws is dat je wel degelijk last hebt van iets, namelijk van vervelende ideeën die jou van je stuk brengen.
Goed dat je psychische hulp hebt geregeld!
zondag 20 mei 2018 om 00:29
als je dingen kan optillen heb je geen krachtverlies hoor.Kleintjuh1996 schreef: ↑20-05-2018 00:28Mijn gedachtes maken mij ook helemaal gek. Het rare is ik kan zo alles optillen maar toch voel en heb ik krachtverlies . Pen vasthouden is soms dan bijvoorbeeld teveel. Grotere dingen minder heb het meer met kleine dingen.
zondag 20 mei 2018 om 00:32
Extra vit D ongeveer 4 weken dat ik bij slik. B12 injecties heb ik nu 6 gehad. 1x per week spuit in mijn bilclosednote schreef: ↑20-05-2018 00:30Hoe lang slik je inmiddels extra vitamine D en hoe lang ben je al bezig met injecties voor B12?
Krachtverlies is een van de symptomen die je kan krijgen bij een tekort van beide. En dat tekort is niet ineens weg.
zondag 20 mei 2018 om 00:33
closednote schreef: ↑20-05-2018 00:30Hoe lang slik je inmiddels extra vitamine D en hoe lang ben je al bezig met injecties voor B12?
Krachtverlies is een van de symptomen die je kan krijgen bij een tekort van beide. En dat tekort is niet ineens weg.
Zijn deze vitamines van mij laag? D 33 b12 228