Gezondheid alle pijlers

Mega bang

20-05-2018 00:05 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag mensen,

Ik ben Robin 21 jaar en een kleine dame. Maar zo ontzettend bang voor de ziekte ALS. Waarom? Ontzettend rare klachten in me handen krachtverlies de ene x meer dan de andere x. Ben hiervoor bij dr huisarts geweest meerdere keren en zij zegt dat het pure spierspanning is. Tuurlijk denk ik nog steeds dat het iets ergs is en heeft ze me doorverwezen naar de neuroloog. Deze heeft basis dingen gekeken en gecontroleerd reflexen lopen opstaan zo een dingen. Niks uitgekomen. Neuroloog vroeg heb je het ook in je benen? Toen had ik het niet dus zei nee... na 2 dagen krijg ik het ook in mijn benen. Dus; krachtverlies handen armen en wankeling onzeker op me benen staan en krampen. Heb verder geen overgewicht of rare dingen. Wel is er bloedgeprikt hier is niks raars uitgekomen alleen vitamine D erg laag de waarde is 33 en vitamine b12 228. Iemand die me kan helpen?

Groetjes Robin
Het probleem is ook dat je je blijft vastklampen aan onderzoeken en diagnoses en er daardoor continu mee bezig bent.

Hoe minder je eraan denkt, hoe minder klachten je hebt.
lise1985 schreef:
20-05-2018 15:33
Het probleem is ook dat je je blijft vastklampen aan onderzoeken en diagnoses en er daardoor continu mee bezig bent.

Hoe minder je eraan denkt, hoe minder klachten je hebt.
Hoe kan ik tot die tijd tot mijn opname zorgen dat ik afgeleid ben?? Ergens heen gaan durf ik niet door die armen en benen.
Komt ALS voor op deze leeftijd eigenlijk?
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 15:34
Hoe kan ik tot die tijd tot mijn opname zorgen dat ik afgeleid ben?? Ergens heen gaan durf ik niet door die armen en benen.
Dat moet je juist wel doen. Er is lichamelijk immers niets mis.
lise1985 schreef:
20-05-2018 15:36
Dat moet je juist wel doen. Er is lichamelijk immers niets mis.
Ik moet soms zelf slepen met me benen dat ik denk boh kijk er is iets of dan gaan me armen raar doen. Hup ga ik direct naar huis.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 15:38
Ik moet soms zelf slepen met me benen dat ik denk boh kijk er is iets of dan gaan me armen raar doen. Hup ga ik direct naar huis.
Doorzetten, wilskracht tonen.
lise1985 schreef:
20-05-2018 15:39
Doorzetten, wilskracht tonen.

Ja dankje. Ga dadelijk eens proberen wat te wandelen . Is best lekker weer. Denkt u zelf dat me huisarts gelijk heeft? Bij de neuroloog heb ik oefeningen moeten doen en heeft die naar de reflexen gekeken enzo. Heb geen verdere onderzoeken gehad.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 15:19
ohhhh bedankt voor je bericht doet me altijd wel goed. Ik heb alleen geen EMG onderzoek gehad dus ALS is nog niet uitgesloten.
Ook al denk je nu van wel, een EMG onderzoek gaat jou niet helpen. Na dat onderzoek vind je namelijk wel weer iets nieuws of anders. Of ga je twijfelen of het onderzoek wel goed is uitgevoerd. Artsen zeggen dat je geen ALS hebt en dat is goed nieuws. ALS is een dodelijke ziekte waar geen behandeling voor is. Zelfs als je wel ALS zou hebben helpt het dus niet om dat te weten. Je moet er op leren vertrouwen dat de artsen gelijk hebben en dat je nu even niet op je lichaam kunt vertrouwen. Alles wat je leest over ALS verergert jouw klachten. De enige manier om beter te worden is je hersenen anders leren programmeren. Daar kan een psychiater of psycholoog je mee helpen, niet het Viva-forum, niet Dokter Google en dat kun je niet alleen.
Eigenlijk snap ik niet goed dat je allerlei dure onderzoeken mag laten doen terwijl minstens twee artsen hebben gezegd dat er niks mis is. De zorgkosten reizen al de pan uit. Daarbij komt dat een onderzoek niks helpt, als eruit komt dat je geen ALS hebt geloof je dat toch niet of er is weer iets anders.
maximaal225tekens schreef:
20-05-2018 15:56
Eigenlijk snap ik niet goed dat je allerlei dure onderzoeken mag laten doen terwijl minstens twee artsen hebben gezegd dat er niks mis is. De zorgkosten reizen al de pan uit. Daarbij komt dat een onderzoek niks helpt, als eruit komt dat je geen ALS hebt geloof je dat toch niet of er is weer iets anders.
En wat nu als de dokters toch eens een fout hebben gemaakt en er toch uit het onderzoek blijft dat ik iets heb. Dan mogen ze toch wel achter de oren krabben.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 15:57
En wat nu als de dokters toch eens een fout hebben gemaakt en er toch uit het onderzoek blijft dat ik iets heb. Dan mogen ze toch wel achter de oren krabben.
Dat is niet zo maar door je angst zie je dat niet.
20-05-2018 15:58
Dat is niet zo maar door je angst zie je dat niet.
Oke... hoe weet je dat zo zeker? Misschien kan ik me dan ook zoiets in het hoofd zetten. Want ik heb potje rare klachten niet normaal. Komt deze ziekte voor bij iemand van 21 eigenlijk ?
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 16:08
Oke... hoe weet je dat zo zeker? Misschien kan ik me dan ook zoiets in het hoofd zetten. Want ik heb potje rare klachten niet normaal. Komt deze ziekte voor bij iemand van 21 eigenlijk ?
Je moet tegen jezelf blijven zeggen "De artsen hebben me onderzocht en hebben gezegd dat ik niets mankeer". En binnenkort wordt je opgenomen en dan kan je altijd nog je zorgen bij je therapeuten uiten. Maar nu blijven focussen op het oordeel van de artsen die ervoor gestudeerd hebben.
(Dat is heel moeilijk maar je kunt het altijd proberen)
Kleintjuh1996 schreef:
Google eens op hypochondrie. Al lijkt me niet dat dat je angst minder maakt, je angst zit veel te diep.
Afleiding is denk ik goed. Ga je niet blind staren op dit topic. Het weer is prachtig, ga fietsen, wandelen, lezen in de zon ect.
20-05-2018 16:15
Google eens op hypochondrie. Al lijkt me niet dat dat je angst minder maakt, je angst zit veel te diep.
Afleiding is denk ik goed. Ga je niet blind staren op dit topic. Het weer is prachtig, ga fietsen, wandelen, lezen in de zon ect.
Hypochondrie vind ik toch wat meer richting de kleine lichamelijke kwaaltjes. Dit van mij vind ik niet meer klein.
Nee, ik denk dat je hypochondrie XL hebt.

Onzin, de klachten bij hypochondrie zijn zo groot als je hoofd ze maakt.
Ben je al buiten?
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 16:50
Hypochondrie vind ik toch wat meer richting de kleine lichamelijke kwaaltjes. Dit van mij vind ik niet meer klein.
hypochondrie is een grote kwaal. psychisch. Mensen die denken dat ze een dodelijke ziekte hebben als ze wat kramp in de armpjes hebben
Kleintjuh1996 schreef:
gewoon afwachten. Bij ALS zal je met een paar weken al keihard avhteruit zijn gegaan. Er valt toch niks aan te doen. Als je niet snel verslechterd dan heb je het niet
20-05-2018 16:57
Ben je al buiten?
Ja ben me appartement aan het opruimen. En klerenkast schoongemaakt en op aan het opruimen.
Kleintjuh1996 schreef:
Dit gaat je niet helpen, maar goed. Er zijn ongeveer 1000 ALS patiënten in Nederland. Daarvan zijn zeker 600 mannen (ALS komt veel vaker bij mannen voor dan bij vrouwen), en bijna allemaal zijn ze 40 jaar of ouder. De kans dat jij dus ALS hebt is echt nihil, maar het is niet helemaal 0. Daarom heeft je huisarts je doorverwezen naar een neuroloog. De spierkrampen die bij ALS horen zijn geen gewone spierkrampen, maar heel typische. Die heb jij niet dus is er geen reden voor verder onderzoek. Ik ga jou niet vertellen hoe die spierkrampen er precies uitzien, want dan heb jij daar volgende week ook last van. Dat komt namelijk omdat jouw aandoening niet in je DNA, zenuwen of spieren zit, maar in je hoofd.

Stel nou dat jij toch die ene persoon bent die ALS heeft zonder die typische spierkrampen dan merk je dat vanzelf. Aan ALS is niks te doen en dan ga je waarschijnlijk binnenkort dood. Of je wel of geen diagnose hebt verandert daar niks aan. Ik zou nu dus gewoon van je leven gaan genieten, want als je wel gelijk hebt dan moet je nu alles eruit halen.
Ik hoop dat me huisarts gelijk heeft. Heb het haar 10 keer gevraagd en zij zegt je hebt het niet. Vind gewoon moeilijk te geloven omdat zij niet voelt wat ik voel.
Kleintjuh1996 schreef:
20-05-2018 23:10
Ik hoop dat me huisarts gelijk heeft. Heb het haar 10 keer gevraagd en zij zegt je hebt het niet. Vind gewoon moeilijk te geloven omdat zij niet voelt wat ik voel.
Zij is arts en heeft 10 jaar gestudeerd om dit soort uitspraken te kunnen doen. Jij niet, jij hebt alleen Dokter Google. Gelukkig heeft Dokter Google niet altijd gelijk, meestal niet zelfs. Geloof haar dat je geen ALS hebt, maar wel psychosomatische klachten. Voor deze klachten (die je echt hebt en je echt voelt, of je dat nou wil of niet) is maar 1 goede behandeling mogelijk, namelijk psychotherapie. Daarom moet je naar een psychiater of psycholoog.
sophiax schreef:
21-05-2018 00:24
Zij is arts en heeft 10 jaar gestudeerd om dit soort uitspraken te kunnen doen. Jij niet, jij hebt alleen Dokter Google. Gelukkig heeft Dokter Google niet altijd gelijk, meestal niet zelfs. Geloof haar dat je geen ALS hebt, maar wel psychosomatische klachten. Voor deze klachten (die je echt hebt en je echt voelt, of je dat nou wil of niet) is maar 1 goede behandeling mogelijk, namelijk psychotherapie. Daarom moet je naar een psychiater of psycholoog.
Ik heb u een bericht gestuurd.
Wat rot voor je dat je je zo druk en angstig maakt over je klachten.
Het klinkt alsof je last hebt van hypochondrie , ik denk dat je dat echt serieus moet nemen, en ik lees dat je in ieder geval al hulp krijgt voor deze angsten.
Hypochondrie is een hele nare angststoornis.
Totaal niet grappig en het kan je psyche en je dagelijks leven behoorlijk verzieken.
Hoe moeilijk ook, maar probeer echt te stoppen met van alles op internet opzoeken en vragen, het zal je angst niet dempen en je zal er niet door gerustgesteld worden.
Eerder zal het je angsten versterken.
Leer met hulp weer vertrouwen in je lijf te krijgen en er minder dwangmatig mee bezig te zijn.

Daarnaast, sluit ik niet uit dat je klachten door je lage b12 en vitamine D kunnen komen.
Je angsten zullen de klachten alleen maar versterken.

Ik heb een tijd erg laag in b12,D , gezeten en dat geeft idd veel vage en ellendige klachten.
Ook spierkracht verlies.
Toendertijd kon ik op een gegeven moment nog geen twee straten lopen..
Het goede nieuws is, wanneer het zich hersteld verdwijnen ook de klachten,
Met name b12 en D zijn echt boosdoeners, en het kan een jaar nodig hebben voordat je lichaam zich heeft hersteld.
Het is niets ernstigs en prima te behandelen.
Een arts kan je er meer over vertellen.

Werk daarnaast ook echt aan je angsten.
Je psyche kan je lijf ook volledig van de leg brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven