melatonine
maandag 19 april 2010 om 09:14
Wie zegt dan dat dat niet mag??
Mijn zoon heeft melatonine via de huisarts omdat hij adhd heeft en de medicatie soms slapen afremt als hij de laatste med. te laat neemt.
Hij heeft tabletjes van (niet schrikken) 3mg.
Dit staat niet verkeerd geschreven.
Ik neem soms een halve daarvan en dat werkt perfect.
Mijn zoon heeft melatonine via de huisarts omdat hij adhd heeft en de medicatie soms slapen afremt als hij de laatste med. te laat neemt.
Hij heeft tabletjes van (niet schrikken) 3mg.
Dit staat niet verkeerd geschreven.
Ik neem soms een halve daarvan en dat werkt perfect.
maandag 19 april 2010 om 13:12
Inderdaad kan iedere dosering tot 3,0 mg probleemloos gebruikt worden. Die worden hier op mijn werk door de internisten/endocrinologen regelmatig voorgeschreven.
Die 0,1 mg tabletjes zijn zó slap, die doen bij mij niets. En ik vind ze erg duur. Ik breng iedere paar jaar uit de VS (of laat ze meebrengen) een paar potten van 3,0 mg mee, die kosten daar bijna niets en zij vrij verkrijgbaar bij iedere grote drugstore of healthfoodstore. Als ik het nodig heb, neem ik een kwart á half tabletje en slaap dan als een roos, zonder duf wakker te worden de volgende ochtend.
Volgens mij is er in NL ook sterkere melatonine dan 0,1 mg te verkrijgen via websites voor orthomoleculaire voeding.
Die 0,1 mg tabletjes zijn zó slap, die doen bij mij niets. En ik vind ze erg duur. Ik breng iedere paar jaar uit de VS (of laat ze meebrengen) een paar potten van 3,0 mg mee, die kosten daar bijna niets en zij vrij verkrijgbaar bij iedere grote drugstore of healthfoodstore. Als ik het nodig heb, neem ik een kwart á half tabletje en slaap dan als een roos, zonder duf wakker te worden de volgende ochtend.
Volgens mij is er in NL ook sterkere melatonine dan 0,1 mg te verkrijgen via websites voor orthomoleculaire voeding.
woensdag 21 april 2010 om 03:37
Ik woon in de vs en ze zijn hier bij de drogist verkrijgbaar in 3, 5 en 10 gram. Zelf gebruik ik die van 5 gram. Ik vind het echt een uitkomst, ik slaap makkelijker in, word een stuk frisser wakker en ik 'crash' niet meer rond half drie s'middags. Nadeel vind ik dat je er heel apart en intens van kunt gaan dromen.