Gezondheid alle pijlers

Mensen met migraine?

15-09-2009 20:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vandaag na mijn werk langs mijn lieve moeder die nog herstellende is van een grote buik operatie (2,5 week geleden)...En ik schrok me wild toen ik haar zag. Als ze hoofdpijn heeft zie ik het altijd aan dr...maar vandaag zag ze er serieus zwaar beroerd uit en zo voelde ze zich ook. Vandaag was haar 5e aanval in 2 weken tijd...Terwijl het een hele tijd vrij goed is gegaan dankzij nieuwe medicatie (topamax). De aanvallen waren gereduceerd tot 1 a 2 aanvallen per maand.

Kan deze toename van migraine aanvallen verklaard worden door de nasleep van algehele narcose? Of dat ze nu al ruim een week bij haar thuis zijn bezig geweest met de badkamer (veel lawaai en stof..ze heeft ook astma)?

Zoveel aanvallen kunnen toch niet goed zijn...Ik heb haar al aangeraden om de neuroloog te bellen (waar ze onder behandeling is) of de huisarts...maar ze is eigenwijs. Maak me stiekem toch wat zorgen omdat ze ook een vernauwde halsslagader heeft van >50% (rechts...).

Naja ik hoop natuurlijk voor haar dat de migraine snel weer afzakt...Vind het rot om haar zo ongelukkig te zien...Ze heeft meer last van dr hoofd dan van haar buikwond.

Mensen die zelf ervaring hebben met migraine, nog tips?
Ik heb zelf ook migraine. Ik denk dat het door de narcose komt bij je moeder. Maar ja... ik zou het even navragen bij een neuroloog. Tips? Nee, heb ik niet echt. Ik ga altijd in een donkere kamer liggen kotsen, zonder licht en geluid. En dan maar hopen dat het overgaat. Sterkte met je moeder!

Ik gebruik zelf injecties van Imigran. Deze helpen redelijk als ik een aanval heb.
quote:Enigme schreef op 15 september 2009 @ 20:31:

Of dat ze nu al ruim een week bij haar thuis zijn bezig geweest met de badkamer (veel lawaai en stof..ze heeft ook astma)?

Door lawaai/stof heb ik nog nooit migraine gehad. Wel door stress. Heeft ze ook stress gehad om die badkamer?
ik ben ook migraine patient, ik heb er altijd last van gehad, maar de 3 weken na mijn narcose had ik er meer last van dan anders...

sterkte voor je moeder!
ik heb ook veel last van migraine, ik heb nooit een narcose gehad dus weet niet of het dan verergerd.

tijdens stresvolle periodes heb ik wel eens meerdere malen per week migraine. is echt verschrikkelijk die pijn, ik gun het niemand.

veel sterkte
Geen idee of narcose dit kan veroorzaken. Een deel van mijn migraineaanvallen houdt verband met stress of juist ontspanning (de eerste dag op vakantie is het bijvoorbeeld ook vaak raak) maar er zijn ook zat keren dat ik er helemaal niks van snap. Misschien is het bij je moeder inderdaad ook stress, of juist de opluchting dat die operatie voorbij is?

Ik heb trouwens ook wel eens periodes waarin ik een paar keer per week en soms dagen achter elkaar migraine heb. Dat kan gewoon.

En over die adervernauwing, ik mag geen imigran-injecties meer gebruiken omdat ik daar meteen na gebruik angina pectoris van kreeg, wat werd veroorzaakt door een vernauwde kransslagader. Nu heb ik (na jaren zonder medicatie vanwege de angst) Maxalt in huis, maar ook die durf ik niet zo goed te gebruiken. Bewaar het dus voor noodgevallen. Geen idee wat er in Topamax zit en of degene die de adervernauwing heeft geconstateerd ook degene is die tegen migraine behandelt, maar je kan natuurlijk navragen of dat wel een goede combinatie is. Wellicht is ze al gebaat bij een simpele bloedverdunner naast de Topamax. Dat hielp bij mij in elk geval wel.
quote:blogbabe schreef op 15 september 2009 @ 20:44:

... Ik ga altijd in een donkere kamer liggen kotsen, zonder licht en geluid. En dan maar hopen dat het overgaat...Haha, hoe herkenbaar! Ook hier meer migraine bij stress enne... ik kan me goed voorstellen dat een operatie + badkamer verbouwen een hoop stress oplevert. Goed om eens bij de neuroloog te informeren, misschien heeft je moeder baat bij preventieve medicatie.
Hier meer migraine wanneer ik het druk heb en vol stress zit. Na verdoving en narcose ben ik er ook gevoeliger voor.

Vervelend voor je moeder zeg dat ze er zoveel last van heeft. Misschien toch maar contact opnemen met ha als het zo door gaat.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Absoluut meer migraine na een narcose. Ik krijg sowieso meer migraine wanneer ik niet fit ben lichamelijk of emotioneel.
hier nauwelijks migraine na de narcose, kan dus ook weer per persoon verschillen!
IMigram neem ik echt nooit meer, ik krijg daar angstaanvallen van :S Leek wel alsof ik aan de drugs was... :S
Enigme,

Wat voor medicijnen krijgt je moeder dan voor de migraine? Misschien toch eens goed door een neuroloog te laten bekijken, er zijn goede middelen voor zoals onderhoudsmedicijnen bij migraine en ook middelen die je alleen mag nemen bij een aanval dit zijn de triptanen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven