Gezondheid alle pijlers

Menstruatie na bevalling...

06-04-2013 22:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zo'n 5 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtig mooi meisje. Nu ben ik voor het eerst naar de bevalling weer ongesteld geworden. Alleen duurt dit nu al 3 weken ongesteld en het lijkt maar niet minder te wordend op te houden.

Met vlagen doen mijn buik en rug er best zeer bij.

Is dit normaal? Of is dit reden om mij zorgen te maken?
Ik zou dat even overleggen met je huisarts. Ik had er echt meer last van. Heftigere menstruatie, stolsels, pijn. Maar 'gewoon' een dag of vijf. Geen drie weken.
Misschien een domme vraag: kun je zwanger zijn geraakt? Het klinkt meer als een miskraam.

Maar ik sluit me verder aan bij GC: bel je huisarts. Ik herken het ook niet. Eerste keer was heftig, maar niet wekenlang.
Mijn eerste menstruatie was geen lachertje, het was zoveel dat ik mijn moeder moest bellen om tampons te kopen, ik had elke 3 minuten een nieuwe nodig. In die zin was het wel véél heftiger. Hoelang het geduurd zou hebben weet ik niet, tijdens die menstruatie heb ik een mirena laten plaatsen, probleem opgelost.

Echt veel pijn had ik er trouwens niet van. Ik kon alleen niet van de wc af komen .
Ik werd pas negen maanden na de bevalling weer ongesteld, precies zo als voor de zwangerschap. Bij mijn zus en moeder werkte het ook ongeveer zo. Heb jij personen in je omgeving waarmee je een enigszins zinnig vergelijk kan maken? Vraag het hen.

Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk bij je huisarts terecht maar volgens mij is de kans groot dat je dit als reactie krijgt "slik een paracetamolletje en als het over twee weken niet over is, maak dan een afspraak". Als je meer dan dat wil, wapen je dan open voorhand met goede argumenten om wel onderzocht te worden.
quote:Exces schreef op 06 april 2013 @ 22:50:

Mijn eerste menstruatie was geen lachertje, het was zoveel dat ik mijn moeder moest bellen om tampons te kopen, ik had elke 3 minuten een nieuwe nodig. In die zin was het wel véél heftiger. Hoelang het geduurd zou hebben weet ik niet, tijdens die menstruatie heb ik een mirena laten plaatsen, probleem opgelost.

Echt veel pijn had ik er trouwens niet van. Ik kon alleen niet van de wc af komen .Herkenbaar, bleef stromen. Tweede keer was weer normaal. Als je het niet vertrouwt TO: dokter bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven