Gezondheid alle pijlers

menstruatiecyclus bij mirena

22-03-2014 23:10 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik heb een mirenaspiraal en ik ben sinds plaatsing (2 jaar geleden) niet meer ongesteld geweest. Dat is best heel fijn, maar ergens voelt het ook wel een beetje raar. Als ik mij niet vergis gaat je cyclus wel gewoon door, incl eventuele ongemakken als hoofdpijn, afscheiding, gezwollen borsten... Wie herkent dit? Wel pms en pijntjes, geen bloed (haha) en wat vind je daarvan? Ik heb soms gewoon het gevoel dat er iets 'uit moet'... :-)
Nee hoor, door mirena wordt er niet tot nauwelijks een laagje in je baarmoeder aangemaakt iedere maand. Dus dan moet er ook niets (of bijna niets) uit.

Soms voel ik wel dat het de tijd van de maand is, maar vaak ook niet. Ik had voor mirena niet zo veel menstruatie symptomen, nu nog minder.

Eén van de beste uitvindingen ooit wat mij betreft.
Ik ben inmiddels met mijn 3e Mirena bezig en al 12 jaar niet meer ongesteld geweest.

Ik herken niets in je verhaal over pms, ik heb nergens meer last van, geen ongemakken, geen pijntjes, geen bloed.

Ik ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee :-)
Superuitvinding inderdaad! Maar ondanks dat er weinig tot niks wordt opgebouwd in je baarmoeder, gaat je cyclus wel gewoon Door, toch?
Ik heb exact hetzelfde als strandmeisje. Ben er heel blij mee. Ook al aan m'n derde spiraal. Wat een uitvinding!
Ik was er ook heel blij mee.... Niet meer ongesteld etc. Maar bleef heel erg buikpijn hebben. Na drie maanden echo gehad en was niks te zien.. Bleef buikpijn houden, na 1,5 jaar, na heel veel aandringen, toch nog een echo gekregen..

Zat de hele mirena op z'n kop!! Ding eruit en gelijk buikpijn weg... Overweeg nu een implanon
Ik was de eerste 3 jaar ook niet meer ongesteld, wel soms wat humeurig en veranderingen van m'n huid. Nu tijdens het 4e jaar wordt ik wel weer ongesteld. Een schijntje van wat ik ooit was, maar wel weer iets om rekening mee te houden. Inclusief PMS, humeur en eetbuien. Toch blijf ik het een geweldige uitvinding vinden en wil hierna gewoon een nieuwe!
Schijnt normaal te zijn. Heb nu anderhalf jaar een Mirena. Ik bloed heel soms nog, maar kan de klok gelijk zetten op PMS en menstruatie klachten. Dat blijft, omdat in de Mirena maar zo weinig hormonen zitten. Dus buikpijn, pijn in mijn rug, humeurig gedurende een week, alles is er nog. Tja, zo natuurlijk mogelijk dan hoort dit erbij
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:strandmeisje schreef op 22 maart 2014 @ 23:18:

Ik ben inmiddels met mijn 3e Mirena bezig en al 12 jaar niet meer ongesteld geweest.

Ik herken niets in je verhaal over pms, ik heb nergens meer last van, geen ongemakken, geen pijntjes, geen bloed.

Ik ben er eigenlijk alleen maar heel erg blij mee :-)Hier precies hetzelfde, ik vind het ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven